• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Vacker!min generation 2 hälsar👍,tgirf på er alla!😊
image.jpg

Ps!även denna omlumade pluppar o visare😁
Ha begäret växer
 

Utvisaren

Patek
Ryssfredag och jag är faktiskt ledig från jobbet. Båten har lämnats in till vinterförvaring och renoveringen av rummet därhemma fortsätter, nu med fokus på att få ordning på fönstren. Första steget är att såga till en ny fönsterbräda. Allt sker med sällskap av kompisen Amphibian.
20211105_112409.jpg

Passade även på att såga ut detta hål i en plexiglasskiva och det är faktiskt relaterat till denna tråd... 😎
20211105_110912.jpg

Funderar samtidigt på vilken klocka som skall sitta på handleden ikväll när det är dags för konsert med orkestern för första gången på över ett år. Återkommer ang det...
Hittar två typer av sådana verk. Nedersta subdialen skiljer sig. En mäter till 60, den andra till 30. Vilken är MIG klockan?
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Fråga: tickar den ljudligt eller kan man ha den in närheten av sin kontorsplats utan att få tuppjuck?
Den ganska ljudlig, svar ja 🙂 Svårt dock att sia om hur ljudet ev påverkas av hur och i vilket material man monterar klockan. Jag har eget arbetsrum, så i mitt fall är det bara jag som påverkas. Jag utgår även från att folk som kommer in på rummet kommer att fråga vad det är som tickar.
Mitt exemplar är i utförandet med typ 50 h gångtid, så jag räknar med att den borde kunna gå över helgerna utan att stanna. Skall även försöka placera den så att den syns i bakgrunden när jag sitter uppkopplad i videomöten... 😎
Nåväl, än så länge mer snack än verkstad. Själva klockan ligger dessutom nerpackad i ett förråd pga renoveringen hemma. Dagens övning var egentligen bara en test av hur man kan göra för att ta hål i plexiglasskivan och det visade sig att det var väldigt enkelt att göra detta med pendelsticksåg och smalt blad.
 

Utvisaren

Patek
Riktigt fränt det där med silvrig tavla, länk och original bezeln. Full metal jacket. 😎
Jo jag köpte den ju enbart för tavlan. Tyckte förste den var lite trist i sin design/kulörval. Men efterhand fastnar den rätt bra. De leker mest med att mixa polerat och borstat stål. Boetten putsad, ringen aningen mattad och armbandet har både matta och polerade länkar. Lite genomtänkt faktiskt. Röd visare och lite rött på vridringen. Är benägan att kalla den subtil och att den har lite klass i sitt ändå relativt enkla utförande. Börjar bli en favorit redan efter en dag. Och... inget jla datum! Bara en sån sak! 😁
 
Topp