• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

iko

Panerai
2-Faktor
Provar ännu ett armband
20211105_162726.jpg


20211105_162527.jpg
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Idag blev det en "Order of Victory".

IMG_20211106_085119.jpg
Den där var jäkligt fin, som en tatuering, har boetten hetat 53 hela tiden genom historien?
Va betyder den tredje siffran i referensen? Komandirskies verkar ju benämnas med 2 siffrigt på boetten men de finns ju en tredje siffra med också i hela refen, ändrar sig den siffran men årgångarna? Eller är de beläggning på metallen den tredje siffran ?
 

Vostok

Audemars
Den där var jäkligt fin, som en tatuering, har boetten hetat 53 hela tiden genom historien?
Va betyder den tredje siffran i referensen? Komandirskies verkar ju benämnas med 2 siffrigt på boetten men de finns ju en tredje siffra med också i hela refen, ändrar sig den siffran men årgångarna? Eller är de beläggning på metallen den tredje siffran ?
Tack!! :D Jag har haft den i åratal men knappt använt den då jag oftast bär Amphibia :)
Boett modellerna har alltid hetat lika så där ändras inget över åren.
Dom första siffrorna är boett modellen och sista siffran är materiel/beläggning av boett.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Tack!! :D Jag har haft den i åratal men knappt använt den då jag oftast bär Amphibia :)
Boett modellerna har alltid hetat lika så där ändras inget över åren.
Dom första siffrorna är boett modellen och sista siffran är materiel/beläggning av boett.
Attans va snygg den va på bund! Jag börjar bli helt galen på komandirskies antar att de är en fas i beroendet
 

Vostok

Audemars
Attans va snygg den va på bund! Jag börjar bli helt galen på komandirskies antar att de är en fas i beroendet
Jag nörde ju lite i material siffran på boetter en gång men hittade inte texten jag skrev då...
Fick rota lite i datorn så hitta jag den (jag tror det mesta ska stämma där och jag tar gärna emot info på fler material)
-----------------
Ex boett "710" där är 71 alltså boett modellen och 0 är materialnummer..

3dje siffran anger alltså vilket material boetten är tillverkad av och vilken beläggning om sådan finns (nedan har jag gjort en liten sammanställning över de material jag hittat, finns fler men har ej hunnit längre)

0 = rostfritt stål

1 = kromad mässing

3 = förgylld mässing

6 = mässing med titanoxokarbonitrid plätering (silver/grafit färgad)

7 = titan

8 = Brons (CuSn8=Fosfortennbrons)

9 mässing med titannitridbeläggning (guld färgad)
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Jag nörde ju lite i material siffran på boetter en gång men hittade inte texten jag skrev då...
Fick rota lite i datorn så hitta jag den (jag tror det mesta ska stämma där och jag tar gärna emot info på fler material)
-----------------
Ex boett "710" där är 71 alltså boett modellen och 0 är materialnummer..

3dje siffran anger alltså vilket material boetten är tillverkad av och vilken beläggning om sådan finns (nedan har jag gjort en liten sammanställning över de material jag hittat, finns fler men har ej hunnit längre)

0 = rostfritt stål

1 = kromad mässing

3 = förgylld mässing

6 = mässing med titanoxokarbonitrid plätering (silver/grafit färgad)

7 = titan

8 = Brons (CuSn8=Fosfortennbrons)

9 mässing med titannitridbeläggning (guld färgad)
Tack för klargörande ska kopiera den där texten och spara den.
Roliga med komandirskies jämfört med amphibia är ju att variantionen känns större kontra boett,tavla,material. Attans för den där du har idag vill se mer bilder på den🤩 så uppkäftig
 

Vostok

Audemars
Tack för klargörande ska kopiera den där texten och spara den.
Roliga med komandirskies jämfört med amphibia är ju att variantionen känns större kontra boett,tavla,material. Attans för den där du har idag vill se mer bilder på den🤩 så uppkäftig
Två bilder till kan jag väl ta bara för att det är Lördag men vill ju inte upprepa samma klocka i flödet allt för mycket :)
Och lägger till lite info om "Order of Victory" med
https://en.wikipedia.org/wiki/Order_of_Victory

IMG_20211106_093712.jpg
IMG_20211106_093736.jpg
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Två bilder till kan jag väl ta bara för att det är Lördag men vill ju inte upprepa samma klocka i flödet allt för mycket :)
Och lägger till lite info om "Order of Victory" med
https://en.wikipedia.org/wiki/Order_of_Victory

IMG_20211106_093712.jpg
IMG_20211106_093736.jpg
😍😍😍
Upprepa är ju de jag gör hela tiden...🥺 Försöker slänga in en o annan ko eller traktor för att kompensera🥴
Ska läsa den där länken till kaffet nu. Hursom helst, är de där topp 3 befälhavare jag sett. Den där får du vårda ömt 😀
 

Vostok

Audemars
😍😍😍
Upprepa är ju de jag gör hela tiden...🥺 Försöker slänga in en o annan ko eller traktor för att kompensera🥴
Ska läsa den där länken till kaffet nu. Hursom helst, är de där topp 3 befälhavare jag sett. Den där får du vårda ömt 😀
Dina ko och traktor bilder friskar ju upp hela flödet här så stort plus på det. :D
Tack!! Ja jag har ju knappt använt den så den har ett väldigt lugnt liv i min samling :D Hahaha!!
 

Delgada

Patek
😍😍😍
Upprepa är ju de jag gör hela tiden...🥺 Försöker slänga in en o annan ko eller traktor för att kompensera🥴
Ska läsa den där länken till kaffet nu. Hursom helst, är de där topp 3 befälhavare jag sett. Den där får du vårda ömt 😀
Vi älskar dina kossor.
Tribute till @hepanter .
Kossor och hårdrock - en oslagbar kombination.
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Dina ko och traktor bilder friskar ju upp hela flödet här så stort plus på det. :D
Tack!! Ja jag har ju knappt använt den så den har ett väldigt lugnt liv i min samling :D Hahaha!!
Tack va kul ja har man dålig variation på klockor kan man ju alltid fota olika kossor, samma ko kan med bli trist i längden.

Va bra att den har ett lugnt liv, mena mer att du inte ska ha den i verktygslådan på victorn bland skifnycklarna.
Vi älskar dina kossor.
Tribune till @hepanter .
Kossor och hårdrock - en oslagbar kombination.
Ah härligt att kossorna uppskattas, kanske ska försöka få tag i en rysk Koras o korsa in, frugan håller på nu o ska fixa in en ny korsning. Durango heter rasen ser ut såhär när den Korsas med Holstein
Har hört av oss till semin o ska försöka få tag i doser
Screenshot_20211106-103335~2.png
 

Beo

Patek
2-Faktor
Tack va kul ja har man dålig variation på klockor kan man ju alltid fota olika kossor, samma ko kan med bli trist i längden.

Va bra att den har ett lugnt liv, mena mer att du inte ska ha den i verktygslådan på victorn bland skifnycklarna.

Ah härligt att kossorna uppskattas, kanske ska försöka få tag i en rysk Koras o korsa in, frugan håller på nu o ska fixa in en ny korsning. Durango heter rasen ser ut såhär när den Korsas med Holstein
Har hört av oss till semin o ska försöka få tag i doser
Screenshot_20211106-103335~2.png
Håller med de andra och älskar dina pigga bilder med!😍
Obs!lekbakgrund!🤪
image.jpg
 
Topp