• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Glad ryssfredag.
20211105_070721.jpg
 

nbla

Cartier
Nu pojkar som moddar. Se och lär här. Gråskala och två motsatskulörer (orange och blått) blir ofta bra. Sedan är det mest en fråga om att få ton och nyans att gå ihop. Hade kanske även gått med grå, blå eller rent av en svart tavla eller vridring med. Snyggt jobbat!!! Jag gillar!
Ah, nöjd med den :) Hade dock velat ha samma nyans på visare och armband men inte hittat ngt än :)
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Nu pojkar som moddar. Se och lär här. Gråskala och två motsatskulörer (orange och blått) blir ofta bra. Sedan är det mest en fråga om att få ton och nyans att gå ihop. Hade kanske även gått med grå, blå eller rent av en svart tavla eller vridring med. Snyggt jobbat!!! Jag gillar!
Instämmer! Men gör man det så där bra från början blir ju tröskeln ganska hög att riva isär den och sätta ihop på ett nytt sätt; när flicka med pärlörhänge väl var klar var det liksom ingen som kände sig hågad att kolla hur den skulle se ut om hon fick monokel och en mustig snorbroms 🤷‍♂️
Perfektion ska man inte fnysa åt, men en kaotisk skapandeprocess kan vara underhållande den med 😅
 

Utvisaren

Patek
Instämmer! Men gör man det så där bra från början blir ju tröskeln ganska hög att riva isär den och sätta ihop på ett nytt sätt; när flicka med pärlörhänge väl var klar var det liksom ingen som kände sig hågad att kolla hur den skulle se ut om hon fick monokel och en mustig snorbroms 🤷‍♂️
Perfektion ska man inte fnysa åt, men en kaotisk skapandeprocess kan vara underhållande den med 😅
Monokel... bara kör!!! 🤣🤣🤣
 
  • Like
Reactions: Beo

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Nästan innan radio tystnaden knäppte jag!
Är jätte nöjd med den därför får den hänga med Idag också, nu med lume pluppar vid timmar och svart sekund visare!
Känns rätt ok nöjer mig såhär!
Denna boetten med manuellt verk och då låg baksida är skön på armen!
FF3EF402-7B1D-4081-A374-2A5842083F34.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Nästan innan radio tystnaden knäppte jag!
Är jätte nöjd med den därför får den hänga med Idag också, nu med lume pluppar vid timmar och svart sekund visare!
Känns rätt ok nöjer mig såhär!
Denna boetten med manuellt verk och då låg baksida är skön på armen!
FF3EF402-7B1D-4081-A374-2A5842083F34.jpeg

Grymt jobbat med plupparna, ser ju ut ungefär som olegs direkt från fabrik! Var det första gången, eller har du gjort det tidigare?
Gillar även att det är lite gula, så de passar in med åldern på klockan. Du borde kanske luma om visarna?
 

Utvisaren

Patek
Nästan innan radio tystnaden knäppte jag!
Är jätte nöjd med den därför får den hänga med Idag också, nu med lume pluppar vid timmar och svart sekund visare!
Känns rätt ok nöjer mig såhär!
Denna boetten med manuellt verk och då låg baksida är skön på armen!
FF3EF402-7B1D-4081-A374-2A5842083F34.jpeg
Snyggt pluppat om man jämför med Oleg. Ja och de flesta andra hemmapulare man ser...
 

Beo

Patek
2-Faktor
Nästan innan radio tystnaden knäppte jag!
Är jätte nöjd med den därför får den hänga med Idag också, nu med lume pluppar vid timmar och svart sekund visare!
Känns rätt ok nöjer mig såhär!
Denna boetten med manuellt verk och då låg baksida är skön på armen!
FF3EF402-7B1D-4081-A374-2A5842083F34.jpeg
Vacker!min generation 2 hälsar👍,tgirf på er alla!😊
image.jpg

Ps!även denna omlumade pluppar o visare😁
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Grymt jobbat med plupparna, ser ju ut ungefär som olegs direkt från fabrik! Var det första gången, eller har du gjort det tidigare?
Gillar även att det är lite gula, så de passar in med åldern på klockan. Du borde kanske luma om visarna?
Har fuskat tidigare, lägger på med en spetsig tandpetare i omgångar blev tre runder här!
Och du har rätt med visarna, lägger till på att göra listan!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ryssfredag och jag är faktiskt ledig från jobbet. Båten har lämnats in till vinterförvaring och renoveringen av rummet därhemma fortsätter, nu med fokus på att få ordning på fönstren. Första steget är att såga till en ny fönsterbräda. Allt sker med sällskap av kompisen Amphibian.
20211105_112409.jpg

Passade även på att såga ut detta hål i en plexiglasskiva och det är faktiskt relaterat till denna tråd... 😎
20211105_110912.jpg

Funderar samtidigt på vilken klocka som skall sitta på handleden ikväll när det är dags för konsert med orkestern för första gången på över ett år. Återkommer ang det...
 
Topp