• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Larmet gick.
På större kemisk anläggning innebär det direktkopplat larm till hesa Fredrik och larmsirener över hela staden. 3 hela brandkårer samt företagets egna brandkår. Dvs tar det dig blir det en j-la brasa. Själv blev jag inräknad och tog datorn hem. Kaffe intenso på det kanske?
20211104_140917.jpg
Bra med en stabil sniper-kompis som håller koll på tiden när det kniper! 😍
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ah!

Här är en video så du kan bli lite inspirerad inför ett eventuellt köp!

"TRAKTAR", helt underbart! 😍 Jag har förstått det som att "o" ofta uttalas som vårt "a", men trodde att det mer var i ordets första stavelse. Om jag inte hör fel låter det som att vokalen i sista stavelsen uttalas lite som ett mellanting mellan vårt "a" och "o". Är det inte också så att ett visst klockmärke uttalas "Vastok" på originalspråket?
 

Utvisaren

Patek
"TRAKTAR", helt underbart! 😍 Jag har förstått det som att "o" ofta uttalas som vårt "a", men trodde att det mer var i ordets första stavelse. Om jag inte hör fel låter det som att vokalen i sista stavelsen uttalas lite som ett mellanting mellan vårt "a" och "o". Är det inte också så att ett visst klockmärke uttalas "Vastok" på originalspråket?
Vasstak? 🤔 🤔
 

Delgada

Patek
"TRAKTAR", helt underbart! 😍 Jag har förstått det som att "o" ofta uttalas som vårt "a", men trodde att det mer var i ordets första stavelse. Om jag inte hör fel låter det som att vokalen i sista stavelsen uttalas lite som ett mellanting mellan vårt "a" och "o". Är det inte också så att ett visst klockmärke uttalas "Vastok" på originalspråket?
Ja så vitt jag förstått det hela uttalas Vostok som "vasstok".
Jag tror det var någon i tråden som postade en länk med olika uttal men jag minns inte vem och jag minns inte hur det hela var riktigt.
Någon som vet?
Någon som kan reposta?
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Kikar lite på Ebay, när de står på vilken frakt man ska få o de står
Economy international shipping, är de den ni kör när man är med i postnordlotteriet?😂
 

Delgada

Patek
Oj, det stämmer; 250:e inlägget.
Snyggt iakktaget av dig! 🥳

Firar det med ännu en bild:
20211104_192240.jpg
Det är ju snyggt med blå sekundvisare.... De flesta Amphibiorna har röd, men blå borde man ha förstås.
Jag har det i åtanke för min nästa mod.
Vad är det för fel på en???
Har ganska nyss iordingställt senaste modden och genast börjar hjärnan gå på högvarv hur nästa ska se ut.
Kanske 150 boett? Blå sekund? Bezel? Band? Tavla? Osv osv...
Blir nog ingen chronograf den här gången heller... har ju en Amphibia att fixa först....😃
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det är ju snyggt med blå sekundvisare.... De flesta Amphibiorna har röd, men blå borde man ha förstås.
Jag har det i åtanke för min nästa mod.
Vad är det för fel på en???
Har ganska nyss iordingställt senaste modden och genast börjar hjärnan gå på högvarv hur nästa ska se ut.
Kanske 150 boett? Blå sekund? Bezel? Band? Tavla? Osv osv...
Blir nog ingen chronograf den här gången heller... har ju en Amphibia att fixa först....😃

Blev inspererad till klockbyte!

20211104_203613.jpg
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Det är ju snyggt med blå sekundvisare.... De flesta Amphibiorna har röd, men blå borde man ha förstås.
Jag har det i åtanke för min nästa mod.
Vad är det för fel på en???
Har ganska nyss iordingställt senaste modden och genast börjar hjärnan gå på högvarv hur nästa ska se ut.
Kanske 150 boett? Blå sekund? Bezel? Band? Tavla? Osv osv...
Blir nog ingen chronograf den här gången heller... har ju en Amphibia att fixa först....😃
Jag känner igen det där.. och det blir bara värre av att göra något inbillar jag mig 😅 knappt är man färdig så sitter man och klickar grejer i en ny varukorg, plockar bort, lägger till, ångrar sig.. herre gu vad har man fastnat i för något? 😂
 

Utvisaren

Patek
Jag känner igen det där.. och det blir bara värre av att göra något inbillar jag mig 😅 knappt är man färdig så sitter man och klickar grejer i en ny varukorg, plockar bort, lägger till, ångrar sig.. herre gu vad har man fastnat i för något? 😂
Det är resan som är destinstionen.
Varken konstnärer eller moddare sitter någon längre tid och tittar på sina verk. Dagens första göteborgare där 😁😁
 
Topp