• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Pizzan åker in i ugnen..
20211105_185206.jpg
20211105_185210.jpg

..och jag bjuder mig själv på en vänt-öl.
20211105_185305.jpg
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Inte för att det är något fel med det. 😁 😁 😁 👍 👍 👍
Ja man måste ju självklar prova så att alla numren funkar ordentligt. Man kan göra det genom att ha den på armen eller så står man och vrider upp alla varje kväll... har jag hört att folk gör... ;) ;) ;)
Vrida upp.. har inte folk lärt sig att man tar på en klocka på vardera armen, håller en till i vardera hand och sedan skakar ihärdigt i kvart var afton?
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Det blir lååånga armar det, plus att det sannolikt har relativt marginell inverkan på så kallade manuella urverk. 😉🤣
Jag får erkänna att jag inte har så fasligt många klockor att det blir något problem, och inga av mina är manuella - men jag är lite sugen på att handla lite delar och bygga en sådan. Man borde ju ha en i varje fall känner jag - så det blir lite utmaning i aftondansen 🤷‍♂️
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Ja servitörer har ingen studieskuld som jag hört en del uttrycka det. Men demenar väl och gör vad de kan. Ingen kan begära mer. Fin klocka!!!
Tack 🙂 och nej, ingen skugga ska falla över människor i serviceyrken - det är mest en lite komisk konsekvens av att våra whiskypreferenser går lite på tvärs mot vad som (jag gissar) normalt gäller mellan män och kvinnor 😅
 

Utvisaren

Patek
Tack 🙂 och nej, ingen skugga ska falla över människor i serviceyrken - det är mest en lite komisk konsekvens av att våra whiskypreferenser går lite på tvärs mot vad som (jag gissar) normalt gäller mellan män och kvinnor 😅
Trillade in i Lund och studentalivet där. Frugan likaså. Hon blev indragen i ett whiskysällskap. Jag i ett punschsällskap. Kokar regelbundet punsch sedan dess. Och frugan har fin whisly på lager. Enligt vissa är punsch en nationaldryck. Enligt mig en indisk eller indonesisk dryck. Hela grundreceptet är på sanskrit ursprungligen.
Kuriositeter. Nu skall en milt men bestämt onykter klockfanatiker kasta in handduken för i afton. Allt gott i lingonskogen.
 

Delgada

Patek
Kände igen instrumenteringen och ratten att de var en sån ungefär lika nördigt som @Vostok känner igen Vostoks på detaljer🤩
Här är min MF 135 multipower från 1965 Still going strong
DSC_7276.JPG

Vilken fin traktor!! Själv har jag bara en enda traktor... En Bolinder Munktell 230 Victor.

Tack denna är en tidig 135 utan fotgas. AD3 Perkins samma motor som användes i Volvo bm Buster 400.
O jäklar men den är ju en riktig raritet ju, Victor är ju fina grejer
Ha ha ha. Nörd-pride!
 
Topp