Utvisaren
Diamant
Den där kan ligga på mångas lista...På tal om osymmetri!
Den här ligger på min wishlist, vill dock inte betala vad den ligger ute för...
![]()
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där kan ligga på mångas lista...På tal om osymmetri!
Den här ligger på min wishlist, vill dock inte betala vad den ligger ute för...
![]()
Uttrycket att sminka en gris har man ju hört talas om. Men att frisera en ko var faktiskt helt nytt för mig.Nu sitter ni nog hellre med tangentborden. Som tur är mjölkar jag o frugan klipper kossor.![]()
![]()
![]()
De tar 20 min att klippa en ko om hon är snäll och inte bestämmer sig för att leka Bruce Lee med en. 30 st tar ett tagUttrycket att sminka en gris har man ju hört talas om. Men att frisera en ko var faktiskt helt nytt för mig.
Är det Logitechs tangentbord? Vad skall du ha för det?![]()
![]()
Rysk sida??
Jag hade ett gammalt IBM-tangentbord för många år sedan. Fullständigt outslitbart, med fantastisk klickkänsla i tangenterna. Till kollegorna förtret även väääldigt högljutt. Med PS2-kontakt och framförallt avsaknad från Windows-tangent etc fick det gå till skroten. Ångrar det lite fortfarande och saknar den distinkta känslan i tangenterna.Japp, för jädra skönt så det säljer jag aldrig![]()
Minuter blev till timmar...Sitter och väntar "några minuter" när frugan är inne i en klädaffär...
![]()
Så jäkla gulligt zlatousten har fått smått@hepanter frågade hur det gick med mitt Vostok Zlatoust bygge, fick tummen ur o beställde lite delar. Kom idag o ett ett steg närmare målet...
Skall nog lösa hur kjedjan sätts fast i boetten mer på ett liknande sätt som orginalet.
Minutvisaren lossnade, orkar inte sätta dit den igen då jag ändå skall byta urverket...
![]()
![]()
![]()
![]()
Så jäkla gulligt zlatousten har fått småttjäkla fränt med en mini Zlatoust
Glad om jag kunde vara till någon hjälpTack för svaret, ser ju IAF mycket mer bättre ut än en Vostok med bara lumade visare.
Lumen är ju väldans klen på Vostoks, men man får ändå ge beröm för att de verkar vara långlivade om man snackar år
Zlatousten spelar i en helt annan liga men de är väl luminova.
Om man får nämna Seiko i denna tråden har jag en marinemaster 300 den är de värsta jag ägt lyser hela natten![]()
De tar 20 min att klippa en ko om hon är snäll och inte bestämmer sig för att leka Bruce Lee med en. 30 st tar ett tag
Rätt stilfullt band. Lite finlandssvenskt skulle jag vilja kalla det. Snyggt!@hepanter frågade hur det gick med mitt Vostok Zlatoust bygge, fick tummen ur o beställde lite delar. Kom idag o ett ett steg närmare målet...
Skall nog lösa hur kjedjan sätts fast i boetten mer på ett liknande sätt som orginalet.
Minutvisaren lossnade, orkar inte sätta dit den igen då jag ändå skall byta urverket...
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är imponerande arbeta av samtliga inblandade. Livet som tangentknappare känns ibland rätt fattigt måste jag säga.Barnmorska fick man bli nyss. En liten flicka kom till världen![]()
![]()
![]()
![]()
Är det inte original ring? Den jag köpte har en sådan i alla fall? Grå tavla men resten är detsamma. Eller kusligt likt om de har två snarlika boetter möjligen.Va tvungen att kika in min första bild i rysstråden, de var denna där allt började RIP 110 an
Kanske skulle kunna göra ordning den, får kanske bli av längre fram. Coolt o bära den på mesh och original vridring igen i såna fall![]()
Jo de va de jag mena att jag skulle vilja köra den original igen som på bilden, har testat många varianter med denna och det är en likadan boett som du har 110Är det inte original ring? Den jag köpte har en sådan i alla fall? Grå tavla men resten är detsamma. Eller kusligt likt om de har två snarlika boetter möjligen.
Ja tack, lantbrukare är väl iaf ett av de uråldriga arbetena som faktiskt finns kvar.Det är imponerande arbeta av samtliga inblandade. Livet som tangentknappare känns ibland rätt fattigt måste jag säga.
Kronografer gillar vi!...fler ryssar i min samling![]()
Det är väl motsvarande denna hos Meranom:Jo de va de jag mena att jag skulle vilja köra den original igen som på bilden, har testat många varianter med denna och det är en likadan boett som du har 110
![]()
Original
![]()
![]()
![]()
![]()
Lite olika ringar har den haft sen i juni![]()
Ja varför ska man vara måttfull när man kan vara omåttligt!Ha en härlig ryssfredag kamrater!
![]()
Måste ju vara extra fin när man tar sig till kontoret, är så sällan nuförtidenJa varför ska man vara måttfull när man kan vara omåttligt!![]()
Åh... Okean. Så snygg. Bättre än så kan inte en chronograf bli. Villhöver en sån nån gång....fler ryssar i min samling![]()