• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Länge sen 090 fick handledstid så fick bli den

Screenshot_20211113-072455.png
 
Senast ändrad:

Samlarn

Rolex
Här är en fin film jag såg häromkvällen. Fint fotografi.

 

Utvisaren

Patek
Rysk bandstiftsbonanza!

För en tid sedan ventilerades behovet av bandstift. I rätt längder och utan att behöva köpa en bridgeblandning av stift. Jag tog därför hem en massa stift. Stiften är 1,5 mm tjocka och bör vara bra för allt vintage. Nya, och tunga ur har ofta tjockare, 1,8 eller 2 mm. En del tom 2,5. Stiften har axlar och är fjädrande. Ändarna var svåra att mäta med skjutmått. Har provat ett dussin olika och de verkar inte överskrida 0,9 mm. De låg mellan 0,8 och 0,9. Det är alltså inte schweizisk precision i dessa som ni förstår.

De kommer i 20 pack.
Finns i 16, 18, 20 och 22 mm.
30 kr per 20-pack.
Skickas i vanligt brev då de är lätta och inte särskilt dyrbara, extra tejpat. Porto o pack är alltså 15 kr.

Vill man ha, messa mig så är det först till kvarn.
Lagret är alltså inte oändligt. Typ 10 eller 15st 20-pack av varje. 16 mm ett fåtal då det är en begränsad efterfrågan.

30 kr per pack, dvs 1,50 kr per stift.
Jag tänker att helst skall alla kunna få något paket. Så tänker man storbunkra så kanske man inte får hela sin order. Aningen solidaritet i rysstråden trots allt. Ja, jag ser hyckleriet när man har en avatar med "Kapitalistenschwein" 😁😁😁


20211113_074747.jpg
20211113_074756.jpg
 

Delgada

Patek
Svart och rött är en fin kombination. Någonsin funderat på att göra den lite tvärt om? Dvs vit vridring och svart läder med röd tråd? Eller rocka ett vitt läder? För en sommrig look ;)
Intressant att du nämner det, för jag har nämligen tänkt att beställa ett vitt gummi på 18 mm till just den här klockan.
Jag tänker sommarmod redan nu.... optimistiskt i överkant när knappt halva november gått.
Men jag känner att man måste speja framåt för att klara de mörka månaderna.
Jag går och funderar på lämpliga sommarmoddar till flera klockor. Det är roligt.😊
 

Utvisaren

Patek
Intressant att du nämner det, för jag har nämligen tänkt att beställa ett vitt gummi på 18 mm till just den här klockan.
Jag tänker sommarmod redan nu.... optimistiskt i överkant när knappt halva november gått.
Men jag känner att man måste speja framåt för att klara de mörka månaderna.
Jag går och funderar på lämpliga sommarmoddar till flera klockor. Det är roligt.😊
Klart man tänker framåt. Det brukar kallas 5-årsplan. 😁 😁
 

Delgada

Patek

MAz_666

Rolex
Morrn Russkies!
Tycker mig sett att vi Ryssbjörnar ibland "förvarnar" om kommande försäljning, så här kommer en sådan.
Om det strider mot alla rim och reson får moderator ta mig i örat.
Har köpt mig lite heliga graalar, så klocklådan kan tömmas en smula.
Alla kommer på bandet som syns. 3 och 5 sitter på ryska "original-vintage-singlepass-natot".
Ibland kan det vara skönt att få en färdig-moddad, så man slipper 13 porton, 9 Postnordavgifter, och 6 hjärtattacker ...
Kollar om ngn får feeling direkt (skicka ett DM/PM), annars lägger jag strax upp dem i en Ryssbonanza i KS' Köp&Sälj.
Steg 3 blir en vanlig Tradering på Tradera.
Från vä till hö:
  • NVCh-30-Gen2-hommage på nytt 090-chassi
  • NVCh-30-Gen3-hommage på nytt 670-chassi
  • T34-Komandirskie (ej ЗАКАЗ) med ovanliga Vremir-baksidan
  • Komandirskies Fältur 1B från ca 1965
  • NVCh-350 med äkta militära NVCh-30-tavlan, men där "övrigt" är civilt/aftermarket/20ATM.
IMG_0777(1).jpg
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Morrn Russkies!
Tycker mig sett att vi Ryssbjörnar ibland "förvarnar" om kommande försäljning, så här kommer en sådan.
Om det strider mot alla rim och reson får moderator ta mig i örat.
Har köpt mig lite heliga graalar, så klocklådan kan tömmas en smula.
Alla kommer på bandet som syns. 3 och 5 sitter på ryska "original-vintage-singlepass-natot".
Ibland kan det vara skönt att få en färdig-moddad, så man slipper 13 porton, 9 Postnordavgifter, och 6 hjärtattacker ...
Kollar om ngn får feeling direkt (skicka ett DM/PM), annars lägger jag strax upp dem i en Ryssbonanza i KS' Köp&Sälj.
Steg 3 blir en vanlig Tradering på Tradera.
Från vä till hö:
  • NVCh-30-Gen2-hommage på nytt 090-chassi
  • NVCh-30-Gen3-hommage på nytt 670-chassi
  • T34-Komandirskie med ovanliga Vremir-baksidan (ej ЗАКАЗ)
  • Komandirskies Fältur 1B från ca 1965
  • NVCh-350 med äkta militära NVCh-30-tavlan, men där "övrigt" är civilt/aftermarket/20ATM.
IMG_0777(1).jpg
Klart man får feeling men attans jag har ju köpstopp. Jag tycker IAF de är bra med förvarningar, ifall man hade haft köpöppet aåattsäga
 

Utvisaren

Patek
Klart du ska! 😃👍
Jag är sugen på att sno inkråmet från en så är du ute efter att bygga med en 170 så kanske vi kan samordna något

(Edit) - även: tack 🙏
Tja kanske. Jag har liksom inte tänkt klart vad jag vill göra. Har ju en Neptun som du kanske minns och sedan ett 420 och en 110. Är nog mer sugen på att testa ett 710 just nu i alla fall. Utan datum, kanske nya Neptun paddlarna och... ja vi får se. Hittat lite andra visare också... saken är ju att man hittar en intressant del här och en där. Sedan sitter man med en massa intressanta delar som inte går ihop... Så jag måste planera klart först och handla sedan. Helt sjukt, jag vet. Men så måste det nog bli ;)
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Tja kanske. Jag har liksom inte tänkt klart vad jag vill göra. Har ju en Neptun som du kanske minns och sedan ett 420 och en 110. Är nog mer sugen på att testa ett 710 just nu i alla fall. Utan datum, kanske nya Neptun paddlarna och... ja vi får se. Hittat lite andra visare också... saken är ju att man hittar en intressant del här och en där. Sedan sitter man med en massa intressanta delar som inte går ihop... Så jag måste planera klart först och handla sedan. Helt sjukt, jag vet. Men så måste det nog bli ;)
Det låter väl rimligt och ganska sunt kan jag tycka 🙂
 
Topp