Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett av de svarta armbanden saknar en halva?Finn ett fel... utöver Postnord då
Minst nio klockor visar fel tid?Finn ett fel... utöver Postnord då
Svart och rött är en fin kombination. Någonsin funderat på att göra den lite tvärt om? Dvs vit vridring och svart läder med röd tråd? Eller rocka ett vitt läder? För en sommrig lookGodmorgon.
Morgonkaffe och frukostbestyr.
Intressant att du nämner det, för jag har nämligen tänkt att beställa ett vitt gummi på 18 mm till just den här klockan.Svart och rött är en fin kombination. Någonsin funderat på att göra den lite tvärt om? Dvs vit vridring och svart läder med röd tråd? Eller rocka ett vitt läder? För en sommrig look
Klart man tänker framåt. Det brukar kallas 5-årsplan.Intressant att du nämner det, för jag har nämligen tänkt att beställa ett vitt gummi på 18 mm till just den här klockan.
Jag tänker sommarmod redan nu.... optimistiskt i överkant när knappt halva november gått.
Men jag känner att man måste speja framåt för att klara de mörka månaderna.
Jag går och funderar på lämpliga sommarmoddar till flera klockor. Det är roligt.
Länge sen 090 fick handledstid så fick bli den
Det är onekligen något speciellt med tunnor. Man måste bara gilla dem.Jag skall skjutsa yngsta dottern till bandymatch ( "riktig" bandy på is, inte sån där inomhussimulering ). Jag följer exempel från @hepanter och kör med min 090-mod idag.
Finn ett fel... utöver Postnord då
Riktigt snygg. Kan bli att jag kopierar denGod lördag!
Tyvärr har jag ingen tunna i samlingen så jag kör på det närmaste jag kommer idag.
Mja, du säger ju ofta att dina handleder är tunna, så nog har du en på bild alltGod lördag!
Tyvärr har jag ingen tunna i samlingen så jag kör på det närmaste jag kommer idag.
Klart man får feeling men attans jag har ju köpstopp. Jag tycker IAF de är bra med förvarningar, ifall man hade haft köpöppet aåattsägaMorrn Russkies!
Tycker mig sett att vi Ryssbjörnar ibland "förvarnar" om kommande försäljning, så här kommer en sådan.
Om det strider mot alla rim och reson får moderator ta mig i örat.
Har köpt mig lite heliga graalar, så klocklådan kan tömmas en smula.
Alla kommer på bandet som syns. 3 och 5 sitter på ryska "original-vintage-singlepass-natot".
Ibland kan det vara skönt att få en färdig-moddad, så man slipper 13 porton, 9 Postnordavgifter, och 6 hjärtattacker ...
Kollar om ngn får feeling direkt (skicka ett DM/PM), annars lägger jag strax upp dem i en Ryssbonanza i KS' Köp&Sälj.
Steg 3 blir en vanlig Tradering på Tradera.
Från vä till hö:
- NVCh-30-Gen2-hommage på nytt 090-chassi
- NVCh-30-Gen3-hommage på nytt 670-chassi
- T34-Komandirskie med ovanliga Vremir-baksidan (ej ЗАКАЗ)
- Komandirskies Fältur 1B från ca 1965
- NVCh-350 med äkta militära NVCh-30-tavlan, men där "övrigt" är civilt/aftermarket/20ATM.
Äsch; köpstopp är mer som ett utgångsläge för diskussion ...Klart man får feeling men attans jag har ju köpstopp. Jag tycker IAF de är bra med förvarningar, ifall man hade haft köpöppet aåattsäga
Haha sant! Fast det skämtar jag ju inte om längreMja, du säger ju ofta att dina handleder är tunna, så nog har du en på bild allt
Klart du ska!Riktigt snygg. Kan bli att jag kopierar den
Tja kanske. Jag har liksom inte tänkt klart vad jag vill göra. Har ju en Neptun som du kanske minns och sedan ett 420 och en 110. Är nog mer sugen på att testa ett 710 just nu i alla fall. Utan datum, kanske nya Neptun paddlarna och... ja vi får se. Hittat lite andra visare också... saken är ju att man hittar en intressant del här och en där. Sedan sitter man med en massa intressanta delar som inte går ihop... Så jag måste planera klart först och handla sedan. Helt sjukt, jag vet. Men så måste det nog bliKlart du ska!
Jag är sugen på att sno inkråmet från en så är du ute efter att bygga med en 170 så kanske vi kan samordna något
(Edit) - även: tack
Såg en som postade om just det i en av FB-grupperna nyligen, ska se om jag lyckas gräva fram detBorde det inte finnas typ photoshop mallar på alla Vostok så man kan sitta och ändra lite kulörer och delar i ett program? Jag menar hur svårt kan det vara???
Det låter väl rimligt och ganska sunt kan jag tyckaTja kanske. Jag har liksom inte tänkt klart vad jag vill göra. Har ju en Neptun som du kanske minns och sedan ett 420 och en 110. Är nog mer sugen på att testa ett 710 just nu i alla fall. Utan datum, kanske nya Neptun paddlarna och... ja vi får se. Hittat lite andra visare också... saken är ju att man hittar en intressant del här och en där. Sedan sitter man med en massa intressanta delar som inte går ihop... Så jag måste planera klart först och handla sedan. Helt sjukt, jag vet. Men så måste det nog bli
Seiko monster över den timvisarenSåg en som postade om just det i en av FB-grupperna nyligen, ska se om jag lyckas gräva fram det
Edit - här är länken
118.99 MB file on MEGA
mega.nz