• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

min hustrus Raketa:
20170506_173053.jpg
20170506_173038.jpg

Verkar vara fel visare. Har bara sett pilvisare ihop med den här boetten. Paddelvisarna brukar vara på den runda. Men resten kan ju vara rätt.:)
300 meters varianten har dom visarna! Tycker den ser rätt ok ut! En ovanlig rackare! Det är senare 200m varianter som har pilvisarna, det är lurigt att hålla reda på alla ryska dykare.:) Jag har sett pil varianter på 300m, men det korrekta skall vara Paddelvisare!

Senast ändrad:
Vostok amphibian nvch 30 till salu på e-bay för 2000$ Kan denna vara en äkta tro?

s-l500.jpg

s-l500.jpg

s-l500.jpg
Wow! Snygg klocka! "Paddelvisare"! Det har inte jag på min. Jag tror att det finns en variant med "paddelvisare". Plåtburken! :wideyed: De finns inte många av. Jag skulle vilja se fler bilder där man ser plexiglasets "välvning". Plexiglaset ska vara väldigt annorlunda (tjockare) på den här modellen jämfört med de vanligare 20 ATM.
Mina ögon har blivit så svaga att jag inte ser baksidan på klockan så bra. Jag skulle vilja se se att baksidan är lite "ruggad", inte blankpolerad. Jag skulle ju inte döma ut klockan helt om baksidan är blank och har rätt stämplar i övrigt.
Bredden på armbandet verkar bra. Ska vara 22 mm. Synd att man inte kan se slipningen under armbandsstiften.
Skulle även vilja se boetten från sidan.
Urtavlan ser fantastiskt fin ut.
Kronan ser fin ut. Det verkar vara den runda. Oftast är det den rakare varianten på den här modellen men jag tror att den runda kronan är godkänd.
Klockan ser fin ut. Plåtburken och dokument tillsammans med klockan gör exemplaret väldigt unikt. Jag skulle vilja se fler bilder men det jag ser, ser bra ut.

Senast ändrad:
Wow! Snygg klocka! "Paddelvisare"! Det har inte jag på min. Jag tror att det finns en variant med "paddelvisare". Plåtburken! :wideyed: De finns inte många av. Jag skulle vilja se fler bilder där man ser plexiglasets "välvning". Plexiglaset ska vara väldigt annorlunda (tjockare) på den här modellen jämfört med de vanligare 20 ATM.
Mina ögon har blivit så svaga att jag inte ser baksidan på klockan så bra. Jag skulle vilja se se att baksidan är lite "ruggad", inte blankpolerad. Jag skulle ju inte döma ut klockan helt om baksidan är blank och har rätt stämplar i övrigt.
Bredden på armbandet verkar bra. Ska vara 22 mm. Synd att man inte kan se slipningen under armbandsstiften.
Skulle även vilja se boetten från sidan.
Urtavlan ser fantastiskt fin ut.
Kronan ser fin ut. Det verkar vara den runda. Oftast är det den rakare varianten på den här modellen men jag tror att den runda kronan är godkänd.
Klockan ser fin ut. Plåtburken och dokument tillsammans med klockan gör exemplaret väldigt unikt. Jag skulle vilja se fler bilder men det jag ser, ser bra ut.
+ kultförklarade målade index:)

300 meters varianten har dom visarna! Tycker den ser rätt ok ut! En ovanlig rackare! Det är 200m varianten som har pilvisarna, det är lurigt att hålla reda på alla ryska dykare.:) Jag har sett pil varianter på 300m, men det korrekta skall vara Paddelvisare!
Det jag reagerade på är att det ej är något "serie nummer" instansat på bak-boett? Borde det inte vara det??

Undrar om du inte tänker på 300 m med Albatros boetten? De har ett nummer stansat på baksidan. Min 300 m med tonneauboetten har inget nummer. Nu vill jag inte påstå att min 300 m tonneau är helt felfri heller.
20170927_300.jpg

Albatros till vänster och tonneau till höger.

Undrar om du inte tänker på 300 m med Albatros boetten? De har ett nummer stansat på baksidan. Min 300 m med tonneauboetten har inget nummer. Nu vill jag inte påstå att min 300 m tonneau är helt felfri heller.
20170927_300.jpg

Albatros till vänster och tonneau till höger.
Grymt!! Har aldrig sett Albatros i 300m utförande. Får man vara fräck och be om en bild på framsidan med? :)

Även lyckats lägga händerna på de här två snyggingarna.
En Vostok Komandirskie med vad jag tror är den ryska fregatten Oryol på. Oryol (Örnen) var ett av de första byggda ryska krigsskeppen som byggdes någon gång på 1600-talet. Någon annan kanske vet mer eller kan säga till om jag är ute och cyklar!?
Den andra är jag väldigt förtjust i - en Vostok Amphibia SE med ett vikingaskepp på. Vet inget om den annat än att den är ovanlig. All info kring den välkomnas varmt! :)

Undrar också om visarna stämmer? Komandirskien med sina raka visare och enkel rak röd sekundvisare, och amphibian med rak röd sekundvisare?
Snapseed.jpg

Tillbaka
Topp