• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Är tavlan fullt möjlig att bara vända upp och ner med tavelpinnarna, eller har du såna där små klisterlappar bakom tavlan? Antar att pinnarna sitter symmetriskt men jag har inte skruvat isär så många ryssar ännu... ;)
Den där tavlan fäster man nog alltid med klisterlappar då den troligen ej har några tavelpinnar från början :)
Den där är eftermarknad och ej tillverkad av Vostok :)

 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Den där heter 320234
470 = Sunburstslipad
320 = Blank polerad
Så är det ju, tack! Jag gillar fö proportionerna på denna boett. 18 mm avstånd mellan bandhornen passar riktigt bra IMHO.
En annan fråga jag aldrig riktigt har fått kläm på är detta med Amphibians med eller utan spännring till glaset; Skall inte alla Amphibians ha en ring? Som det är nu är det lite oklädsamt när man kan se förbi tavlan och tex ana gluggen ut mot kronan... 🤔
Annars får denna kompis hänga med tills vidare idag när jag äntligen skall försöka bli helt klar med renoveringen av rummen hemma.
20211120_093944.jpg
 

Vostok

Audemars
Så är det ju, tack! Jag gillar fö proportionerna på denna boett. 18 mm avstånd mellan bandhornen passar riktigt bra IMHO.
En annan fråga jag aldrig riktigt har fått kläm på är detta med Amphibians med eller utan spännring till glaset; Skall inte alla Amphibians ha en ring? Som det är nu är det lite oklädsamt när man kan se förbi tavlan och tex ana gluggen ut mot kronan... 🤔
Annars får denna kompis hänga med tills vidare idag när jag äntligen skall försöka bli helt klar med renoveringen av rummen hemma.
20211120_093944.jpg
Jo det skall alltid vara spänn ring, du kan ju köpa ett nytt glas med ring och byta så är det löst :)
Förövrigt har jag en likadan och måste säga att just den där vita är faktiskt en favorit (och då gillar jag svarta urtavlor i övrigt men den där är ett undantag) :D
Den är så enkel och ändå genomtänkt utan en massa onödigt klotter och otroligt vacker!! Även den åttkantiga boetten är en favorit och passar kanon med den där urtavlan!!
Jäkla fin klocka!! :D
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jo det skall alltid vara spänn ring, du kan ju köpa ett nytt glas med ring och byta så är det löst :)
Förövrigt har jag en likadan och måste säga att just den där vita är faktiskt en favorit (och då gillar jag svarta urtavlor i övrigt men den där är ett undantag) :D
Den är så enkel och ändå genomtänkt utan en massa onödigt klotter och otroligt vacker!! Även den åttkantiga boetten är en favorit och passar kanon med den där urtavlan!!
Jäkla fin klocka!! :D
Kan bara hålla med; En ren och snygg tavla. En lös ring har jag nog i lådorna, så bara att plocka fram pressen...
 

Utvisaren

Patek
Skytte klockan på och studsaren inskjuten!😋
image.jpg
1247076D-7880-4F9A-A699-5A8297C797BE.jpeg
Så nu kan du både lite ryska ord och skjuta skarpt. Redo ifall spetznaz kommer sättandes över fälten när Zapad övergår i regelrätt anfall, för att säkra ryssarnas tillgång till svenska blåbär och lingon. Ryssarna är ju allmänt svaga för att dricka vargtass - det vet ju alla.

Men är det inte en Draganov bössa du skall ha?
 

Utvisaren

Patek
Dags för promenad
DSC_7905.JPG
har ett bekymmer med min poljot, tyvärr har den slutat att nollställa, start o stopp funkar. Vad bör man göra om man inte är allt för hajj på detta?
DSC_7904.JPG
Jag kan höra mig för efter nyår ifall min klocksnubbe kan åta sig den med. Men det kan vi PMa om. Vi snackar mörka gränder där man i skenet från bilarnas strålkastare byter ur och överlämnar ICA-påsar med cash. Ie jag garanterar inget men tar samma risk själv ;)
 

Utvisaren

Patek
Räcker med att titta in i ett 3133 och man ser begränsningen i sitt kunnande direkt.
Slåss ju med strela sjukan också så de är en tuff tid nu. Får hoppas att inte @Utvisaren suktar med några mer "exacta" bilder på sjukdomsbilden
Finns 2 helt ok 3017 ute nu vad jag ser. En för 30 000 och en för 35 000 rubel. Står visserligen Poljot eller Sekonda på dem men eller något sånt, men samma utseende och innehåll. Detta var alltså inget frestande utan bara ren information. Jag skulle aldrig leda en medberoende i fördärvet.
 

Beo

Patek
2-Faktor
Så nu kan du både lite ryska ord och skjuta skarpt. Redo ifall spetznaz kommer sättandes över fälten när Zapad övergår i regelrätt anfall, för att säkra ryssarnas tillgång till svenska blåbär och lingon. Ryssarna är ju allmänt svaga för att dricka vargtass - det vet ju alla.

Men är det inte en Draganov bössa du skall ha?
Nää!mer snipervapen isåfall som mosin nagant!😁
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Räcker med att titta in i ett 3133 och man ser begränsningen i sitt kunnande direkt.
Slåss ju med strela sjukan också så de är en tuff tid nu. Får hoppas att inte @Utvisaren suktar med några mer "exacta" bilder på sjukdomsbilden
Dom har klämt in lite delar i dessa verk, men finns bra dokumentation att läsa! Skall se om jag hittar länkar till dessa!
Jag bifogar bild på lite tips!
Röd markering, kan vara att skruven är lös (Obs vänstergänga) är det blecket som nollar!
Blå markering, på ett jag meckat med var ”flaggan” på blecket av. Ser likadant ut på reset!
CD6ADB32-5E87-4C9C-AC63-F149BFAB7545.jpeg
 
Topp