• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
@Vostok
Du har inte alltid rätt
BINGO
DSC_0000_BURST20211120191152634_COVER.JPG
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ja dessa boetter är riktigt snygga tycker jag!
Riktigt snygg design!
Jag kan se lite utanför tavlan och en bit av kronan på båda mina klockor, ska det då betyda att båda har fel glas?
20211120_171403.jpg

[/QUOTE]
Glaset är nog rätt men det sitter normalt en metallring som dels täpper igen så att man inte ser förbi tavlan men som framförallt har som funktion att täta mot boetten. Jag kan inte säga att jag vet med 100% säkerhet, men jag tror att man i samtliga fall kan trycka dit en sådan ring i glasen till Amphibian. Kruxet är att medans man ganska enkelt kan trycka i ett glas utan ring med handkraft krävs det normalt en boett-press för att få glas med ring på plats.
Bild från bukten nedan.
1637449137954.png
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Fockerplan!!! 👍👍👍
På tal om det, har jag sagt att min far är en riktigt duktig modellflygplanbyggare, han har byggt en bra bit över 100 flygplan. Kollade i albumet, denna minns jag från när jag var liten en Dr1
Detta är nära på ännu nördigare 😁 jag har växt upp med vrålande metanol motorer. De slog mej just att ville. Skillnad förr på kompetensnivå, idag vill ungdomar ha allt färdigbyggd från Kina. Farsan bygger allt från grunden. Offtopic men ändå😁
IMG_20211121_054152~2.jpg


Bonus även en bild på en neuiport
IMG_20211121_054546.jpg
 
Senast ändrad:

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Idag kom det paket österifrån:

DSC_0528.JPG



DSC_0529.JPG


DSC_0530.JPG


DSC_0531.JPG


Min första 470.. Svinigt nöjd! Hundra gånger bättre än jag ens kunde drömma om! 🤩

Länken åkte dock av direkt. Satte på ett zulu istället. Får väl se om jag skaffar en annan länk framöver.

(Skänker gärna den här länken till någon här i tråden som vill ha den. Eller byter mot ett 18mm nato (är inte så förtjust i zulu) men det var det enda jag hade i 18mm.)
Sjukt gediget rassel i den där länken 😎⚓💪
 
Topp