• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Mina va maskindragna men med ett 1,5meters rör lossar dom enkelt :)
Det värsta med vintern är när man ska upp kl 5 och ut i snö helvetet och har ca 1,5 timmar resa framför sig i kolmörker och -20 grader... Och sedan när man ska hem och vet att det har snöat hela dagen så man har någon timme skottning med det första man måste göra när man kommit hem...
Va fanken bor jag här för?? 😂 😂 😂
Kom till Skåne. Lite snö i februari. Annars är det 6 månader höst på raken.
 

Beo

Patek
2-Faktor
Man vet aldrig när man kan behöva ett schysst järnrör
94FE3477-D546-4193-9290-A7B125867783.jpeg
SOCKER CONNY!!!!jädrar va bra han är😄!
Med ett schyst järnrör kan man slå världen med häpnad!!😊
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
SOCKER CONNY!!!!jädrar va bra han är😄!
Med ett schyst järnrör kan man slå världen med häpnad!!😊
Givet!
Får erkänna mina fel och brister här med att jag faktiskt tänkte på Jason i den väldigt märkliga och väldigt danska filmen ”Torkel i knipa” - det skulle ju givetvis ha varit en Socker-Connyreferens där. Jag gör om och gör rätt 😅

21A1B605-3EE3-4403-8F75-BC78D90B8FA6.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag har 8 cyklar själv men jag cyklar varken på vinter eller sommar 😂
Däremot har jag precis bytt till dubbdäck på bilen nu på morgonen... Usch!!

Alltid är det någon som är värre. Skulle iofs vilja ha två cyklar till (spanat in två), men frugan tycker det räcker nu...

Du får väl ta och erkänna ett par av glinen du har på byggden och börja bygga med dem? 😉😁😉

Haha, räcker med de två jag har hemma. Hade vart kul o lära sig, men har lite för mycket att göra...
 

Vostok

Audemars
Den här kanske ni har sett redan?
Tunna boett med safirglas och klick bezel..
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Dags för o ta på sig den här igen! Blev lite sugen med allt ufo-snack! Raketa CCCP, 2609-HA 1980.

Har legat länge då minut o timvisaren inte funkat som de skulle. Tog o bytte canion pinion och hjulet som sitter över den, nu fungerar den igen.

Dock släpper uppdragsfjädern om man drar upp den helt, får ta o byta någon dag. Sekundaxeln är av, så kör utan sekundvisare (får fixa det samtidigt).

20211121_165151.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Den här kanske ni har sett redan?
Tunna boett med safirglas och klick bezel..

Japp, cool! Rätt dyr dock! Kan väl iofs förstå priset då de inte lär tillverka så stora batcher.
 

Beo

Patek
2-Faktor
Den här kanske ni har sett redan?
Tunna boett med safirglas och klick bezel..
Hädelse!har inte Vostok patent/design skydd?!!!🤨
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag har 8 cyklar själv men jag cyklar varken på vinter eller sommar 😂
Däremot har jag precis bytt till dubbdäck på bilen nu på morgonen... Usch!!
Jag bytte på vår andra bil nu under eftermiddagen precis innan det mörknade. Sneglade samtidigt lite då och då på F1 i mobilen och insåg att jag nog inte är så himla snabb iafall, trots elektrisk mutterdragare... 🤔
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Däremot köpa ved är riktigt kul. Har man dessutom ingen dragkrok och måste lasta veden i bilen blir det ännu roligare. Visste du tex att man får in en hel kubik ved i en vanlig kombi, om man även lastar lite i framsätet? Det vet jag... 😂 😂
Som relativt nybliven kaminägare älskar jag att köpa ved 😅
Har aldrig testat att lasta inne i bilen dock men tvivlar inte på dina uppgifter. Min V70 borde ledigt ta en kubik men jag föredrar nog att ta det på släp så länge jag kan 😄 eller så lastar jag i min lilla japanska sportbil (allt med två dörrar är per definition att betrakta som sportbil) den rymmer lite mer 😂
 
Topp