• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Sergeanten dag 2. Håller tiden helt ok. Visuell mätning, ingen diff mot köksklockan jag ställde den mot.
Huliganan vilar på bordet. Det får man verkligen inte göra. Bara på morgonen när inte matte ser. 🤔😁
20211121_065653.jpg
20211121_065928.jpg
Perfekt med kvalitetstid med katten och göra sånt man inte får😀
 

Beo

Patek
2-Faktor
På tal om det, har jag sagt att min far är en riktigt duktig modellflygplanbyggare, han har byggt en bra bit över 100 flygplan. Kollade i albumet, denna minns jag från när jag var liten en Dr1
Detta är nära på ännu nördigare 😁 jag har växt upp med vrålande metanol motorer. De slog mej just att ville. Skillnad förr på kompetensnivå, idag vill ungdomar ha allt färdigbyggd från Kina. Farsan bygger allt från grunden. Offtopic men ändå😁
IMG_20211121_054152~2.jpg


Bonus även en bild på en neuiport
IMG_20211121_054546.jpg
Grymt vackra byggen👍!lite annat än massproducerat kina mög.😊
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ja dessa boetter är riktigt snygga tycker jag!
Riktigt snygg design!
Jag kan se lite utanför tavlan och en bit av kronan på båda mina klockor, ska det då betyda att båda har fel glas?
20211120_171403.jpg
Glaset är nog rätt men det sitter normalt en metallring som dels täpper igen så att man inte ser förbi tavlan men som framförallt har som funktion att täta mot boetten. Jag kan inte säga att jag vet med 100% säkerhet, men jag tror att man i samtliga fall kan trycka dit en sådan ring i glasen till Amphibian. Kruxet är att medans man ganska enkelt kan trycka i ett glas utan ring med handkraft krävs det normalt en boett-press för att få glas med ring på plats.
Bild från bukten nedan.
1637449137954.png

[/QUOTE]

Tja, tror Vostok har gjort en skillnad på äldre glas o ringar. Har haft svårt o få in gammal ring i nytt glas även med boettpress. Jag har fått ta bort material ifrån glaset för att få dem på plats.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
😳snärtar han igång den motorn med fingrarna???
image.jpg
Jepp, några ggr har de ju blivit vårdcentralen när motorn bakslår. Ajaj fick ont när jag tänkte påt. Ja riktigt hantverk från grunden som sagt. De börjar med en ritning, sen material, en massa problem som dyker upp på vägen som måste lösas. Halva nöjet är att bygga halva nöjet att flyga dom sen
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jepp, några ggr har de ju blivit vårdcentralen när motorn bakslår. Ajaj fick ont när jag tänkte påt. Ja riktigt hantverk från grunden som sagt. De börjar med en ritning, sen material, en massa problem som dyker upp på vägen som måste lösas. Halva nöjet är att bygga halva nöjet att flyga dom sen

Sjukt imponerande hantverk! Fasen, din pappa skulle man haft när man vart liten 😉
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som INTE har ett bandbytar verktyg och vill ha ett gratis?
Jag nödköpte detta, när jag inte hittade min Bergeon. Alldeles för stor om man har pilliga länkar.
Men schysst kvalitet ändå, utbytbara ändar. Horotec.

Jag bjuder på frakten.

Inkluderar även dagens ord.

Kanske okej till nån som saknar.🤷

16374972716129033304561456726572.jpg
 

Vostok

Audemars
5 cyklar? Hela familjen då? Själv har jag 6st cyklar (bara mina) o inga dubbdäck.
Cyklar inte på vintern. Sedan har vi resten av familjens cyklar. Många cyklar blir det..
Jag har 8 cyklar själv men jag cyklar varken på vinter eller sommar 😂
Däremot har jag precis bytt till dubbdäck på bilen nu på morgonen... Usch!!
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
5 cyklar? Hela familjen då? Själv har jag 6st cyklar (bara mina) o inga dubbdäck.
Cyklar inte på vintern. Sedan har vi resten av familjens cyklar. Många cyklar blir det..
Ja ungefär. 4 cyklar. Jag cyklar året om. Dubbdäck är perfekt. Vill inte vara utan det på vintern.
Jag har 8 cyklar själv men jag cyklar varken på vinter eller sommar 😂
Däremot har jag precis bytt till dubbdäck på bilen nu på morgonen... Usch!!
Bilen ska få vintersulor på onsdag. Den lämnar jag in. När hjulbultarna är maskinsragna finns ingen chans att jag ska få upp dem med ett fälgkors.
Och ingen anledning finns det numera heller då bilen inte har något reservhjul.
Nej, det får verkstan göra.
Jag med,överskattad årstid eller hur😞..
image.jpg
Överskattad årstid absolut . Om en månad vänder det... jo tjena. Det innebär att om två månader kommer det vara lika dunkelt som nu. Och däremellan ännu mörkare....🤮
 

Vostok

Audemars
Ja ungefär. 4 cyklar. Jag cyklar året om. Dubbdäck är perfekt. Vill inte vara utan det på vintern.

Bilen ska få vintersulor på onsdag. Den lämnar jag in. När hjulbultarna är maskinsragna finns ingen chans att jag ska få upp dem med ett fälgkors.
Och ingen anledning finns det numera heller då bilen inte har något reservhjul.
Nej, det får verkstan göra.

Överskattad årstid absolut . Om en månad vänder det... jo tjena. Det innebär att om två månader kommer det vara lika dunkelt som nu. Och däremellan ännu mörkare....🤮
Mina va maskindragna men med ett 1,5meters rör lossar dom enkelt :)
Det värsta med vintern är när man ska upp kl 5 och ut i snö helvetet och har ca 1,5 timmar resa framför sig i kolmörker och -20 grader... Och sedan när man ska hem och vet att det har snöat hela dagen så man har någon timme skottning med det första man måste göra när man kommit hem...
Va fanken bor jag här för?? 😂 😂 😂
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Mina va maskindragna men med ett 1,5meters rör lossar dom enkelt :)
Det värsta med vintern är när man ska upp kl 5 och ut i snö helvetet och har ca 1,5 timmar resa framför sig i kolmörker och -20 grader... Och sedan när man ska hem och vet att det har snöat hela dagen så man har någon timme skottning med det första man måste göra när man kommit hem...
Va fanken bor jag här för?? 😂 😂 😂
Man vet aldrig när man kan behöva ett schysst järnrör
94FE3477-D546-4193-9290-A7B125867783.jpeg
 
Topp