• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Mjölker
DSC_7922.JPG
DSC_7920.JPG
Ett kolugnt arbete ;)
 

Utvisaren

Patek
Ja du?
När jag läste förr om det där Luna dude projektet så verkade det ju som Vostok vägrade göra SE klockor åt Meranom så det kanske har något med det att göra??
Det kan ju innebära att det inte blir några fler Special Editions eller projekt klockor från Vostok mer??
Kan bli tvungen att ta en lördagsöl när man läser något så dystert. Jag menar tänk om man blir tvungen att köpa mer Raketa istället. Hur skulle det se ut? 🤔 🤯😁
 

Enlundgren

Cartier
20211120_093944.jpg

[/QUOTE]
Ja dessa boetter är riktigt snygga tycker jag!
Så är det ju, tack! Jag gillar fö proportionerna på denna boett. 18 mm avstånd mellan bandhornen passar riktigt bra IMHO.
En annan fråga jag aldrig riktigt har fått kläm på är detta med Amphibians med eller utan spännring till glaset; Skall inte alla Amphibians ha en ring? Som det är nu är det lite oklädsamt när man kan se förbi tavlan och tex ana gluggen ut mot kronan... 🤔
Annars får denna kompis hänga med tills vidare idag när jag äntligen skall försöka bli helt klar med renoveringen av rummen hemma.
20211120_093944.jpg
Riktigt snygg design!
Jag kan se lite utanför tavlan och en bit av kronan på båda mina klockor, ska det då betyda att båda har fel glas?
20211120_171403.jpg
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Nä men dra mig baklänges
Nu nollar den igen, lät tidtagningen gå ett tag och nu funkar allt igen 😎
Har tiden på tidtagningen någon inverkan, alltså längre tidtagning än några sekunder mot en längre tid mot en halv minut? Kan något kankse kärva funkar ju helt utmärkt nu @Auto Ola @Beo
DSC_7944.JPG
Ja det är känsligare att få till finliret när man justerar och sekund samt minut påverkar varandra vid nollställning!
Är underbart när det löser sig så smidigt!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ja dessa boetter är riktigt snygga tycker jag!
Riktigt snygg design!
Jag kan se lite utanför tavlan och en bit av kronan på båda mina klockor, ska det då betyda att båda har fel glas?
20211120_171403.jpg

[/QUOTE]

Du saknar metallringen!

 
Topp