• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Vad kan det vara för högkvalitativt armband på den där juvelen?
😉😂😂😂💪🏽
Vi pratar här om direktimport via en initierad källa med kontakter i toppskiktet av den ryska klockbandsindustrin. Exklusiva produkter för en liten och utvald kundkrets. Mer än så kan jag inte avslöja... 😍🤣😁
(Bandet passar oerhört bra på just Zvezdan! 😍)
 

Utvisaren

Patek
Dagens avmagnetiseringar. Röda Kirov stannade helt. Bara sekunden snurrar. Sergeantski drar nu bara 10 min på 1h. Orange Kirov håller tiden efter 1h.

20211120_160149.jpg
 

Utvisaren

Patek
Dagens avmagnetiseringar. Röda Kirov stannade helt. Bara sekunden snurrar. Sergeantski drar nu bara 10 min på 1h. Orange Kirov håller tiden efter 1h.

20211120_160149.jpg
Klockmagiker här i tråden... min ena Kirov bara lade av efter avmagnetiseringen. Sekundvisaren snurrar och den tickar på. Men tim och minutvisarna rör sig inte längre... Vad kan detta bero på? Noll magnetisk nu. Avmagnetisering borde ju inte döda halva klockan??? 🤔 🤔 🤔
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Började dagen med "Storebror ser dig"-klockan.

Generalskie KGB.

20211120_134300.jpg


Men efter ha vart iväg till posten så...
Äntligen band i rätt storlek! Tillverkat i Ukraina. Blev skönare och bära nu!
Dock måste bandet sitta hyfsat hårt med en sådan här klump på armen, så inte klockan faller ner på undersidan 😄.

20211120_143205.jpg


20211120_143221.jpg
20211120_143209.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Klockmagiker här i tråden... min ena Kirov bara lade av efter avmagnetiseringen. Sekundvisaren snurrar och den tickar på. Men tim och minutvisarna rör sig inte längre... Vad kan detta bero på? Avmagnetisering borde ju inte döda halva klockan??? 🤔 🤔 🤔

Du får nog lyfta på tavlan (ta av visarna först). Tror ett kugghjul inte sitter som det skall. Fixade en klocka igår med exakt det problemet!

Edit: Kolla så dessa har kontakt...

Screenshot_20211120-145427_Chrome.jpg
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Började dagen med "Storebror ser dig"-klockan.

Generalskie KGB.

20211120_134300.jpg


Men efter ha vart iväg till posten så...
Äntligen band i rätt storlek! Tillverkat i Ukraina. Blev skönare och bära nu!
Dock måste bandet sitta hyfsat hårt med en sådan här klump på armen, så inte klockan faller ner på undersidan 😄.

20211120_143205.jpg


20211120_143221.jpg
20211120_143209.jpg
Nice. Prima Stureplansklocka med kolafack. Löv it! 👍😁👍
 
  • Like
Reactions: Beo
Topp