• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Ok, nu får jag så lov att posta en klocka så det blir något annat än trams från min sida idag.

Tackar @hepanter och @Utvisaren för inspiration till att begå lite fitness. Swing it magistern!

B2115B18-16AF-4B88-9B08-584ACED2634E.jpeg
 

Delgada

Patek
Den här kanske ni har sett redan?
Tunna boett med safirglas och klick bezel..

Japp, cool! Rätt dyr dock! Kan väl iofs förstå priset då de inte lär tillverka så stora batcher.
Jaha????🤔
Men vad är poängen??
Att göra en kopia som blir mycket dyrare än originalet för att få Seiko-bezels (som är dyrare och fulare) att passa istället för Vostok-bezels (som är billigare och snyggare )
Näe. Jag kan inte bli upprörd ens... tänker på en gammal boktitel, "Dumskallarnas sammansvärjning "...
 

Vostok

Audemars
Jaha????🤔
Men vad är poängen??
Att göra en kopia som blir mycket dyrare än originalet för att få Seiko-bezels (som är dyrare och fulare) att passa istället för Vostok-bezels (som är billigare och snyggare )
Näe. Jag kan inte bli upprörd ens... tänker på en gammal boktitel, "Dumskallarnas sammansvärjning "...
Tror det är att det är safirglas i den plus att många retar upp sig att Vostoks bezel går att vrida åt båda hållen som är grejen då dom satt dit "envägs klick fjädermekanismen" lika som på SKX..
Men jag håller helt och fullt med dig :D
 

Delgada

Patek
Tror det är att det är safirglas i den plus att många retar upp sig att Vostoks bezel går att vrida åt båda hållen som är grejen då dom satt dit "envägs klick fjädermekanismen" lika som på SKX..
Men jag håller helt och fullt med dig :D
Ja jo det har man ju förstått, att det där klickandet är viktigt... ska tydligen vara 120 klick per varv för att det ska vara bra...
Jaja, mig gör det inget...😊
 
  • Like
Reactions: Beo

hepanter

Patek
2-Faktor
Ja jo det har man ju förstått, att det där klickandet är viktigt... ska tydligen vara 120 klick per varv för att det ska vara bra...
Jaja, mig gör det inget...😊
O så ska de låta som ett kassaskåp i klickandet.
Jaja bättre med min guldiga komandirskie, ringen snurrar flera varv som en cdskiva när man drar upp den👍
 

ShogunB

Omega
Har redan börjat att tröttna lite på min standard-komandirskie, en 811306, så jag tänkte att man kanske kunde modda den.

Har någon bytt bezel på en 81-case och har erfarenhet?

Jag läste nånstans att bezeln skulle vara mindre än andra, men när jag jämför ser jag ingen större skillnad. Så man kanske ska ta någon man gillar bara på Vostok-24 och chansa?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Skulle köpa ett militärt klockarmband till Ratniken ifrån ett ställe, slutade med att jag köpte:

En jacka, ett par byxor, ett skärp, en shemag, en keps och ett vanligt paracord armband från samma ställe.

Glömde köpa klockarmbandet... God natt, dags o sova!
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Har redan börjat att tröttna lite på min standard-komandirskie, en 811306, så jag tänkte att man kanske kunde modda den.

Har någon bytt bezel på en 81-case och har erfarenhet?

Jag läste nånstans att bezeln skulle vara mindre än andra, men när jag jämför ser jag ingen större skillnad. Så man kanske ska ta någon man gillar bara på Vostok-24 och chansa?
De brukar vara ganska bra på att skriva ut vilka case som olika bezels passar till eller rekommenderas till - tror inte det är 100% men nära nog
 

Utvisaren

Patek
Som relativt nybliven kaminägare älskar jag att köpa ved 😅
Har aldrig testat att lasta inne i bilen dock men tvivlar inte på dina uppgifter. Min V70 borde ledigt ta en kubik men jag föredrar nog att ta det på släp så länge jag kan 😄 eller så lastar jag i min lilla japanska sportbil (allt med två dörrar är per definition att betrakta som sportbil) den rymmer lite mer 😂
Kamin och ved är bra. Inte mycket som slår att vara uppe tidigt en kall morgon. Kaffe, katt, klocka och en kamin på full patte.

Morn förresten.
20211122_083956.jpg
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Mycket militärt på en och samma gång! Men det är ju slitstarka grejer i regel.
Den här klädbussen som åker förbi här och försöker sälja dyra arbetskläder som säkerligen ändå är gjort i Kina får alltid nobben av mig. Svårt att iaf konkurrera med kvalitén jämfört med militärt. Haha har haft samma kläder i 10 år när han åkt här han väntar väl på att mina kläder ska gå sönder.
Påträngande försäljare är rätt jobbigt, " agenter" som farmor sa
 

Utvisaren

Patek
Den här klädbussen som åker förbi här och försöker sälja dyra arbetskläder som säkerligen ändå är gjort i Kina får alltid nobben av mig. Svårt att iaf konkurrera med kvalitén jämfört med militärt. Haha har haft samma kläder i 10 år när han åkt här han väntar väl på att mina kläder ska gå sönder.
Påträngande försäljare är rätt jobbigt, " agenter" som farmor sa
Ambulerande säljare är bra när man har efterfrågat dem. De som bara oanmält dyker upp och vill sälja gardiner och tangakalsonger är sällan uppskattade. Deras gardiner och kalsonger matchar ju aldrig!!! :mad: 😁
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Ambulerande säljare är bra när man har efterfrågat dem. De som bara oanmält dyker upp och vill sälja gardiner och tangakalsonger är sällan uppskattade. Deras gardiner och kalsonger matchar ju aldrig!!! :mad: 😁
Dom kommer jämnt olägligt också när man ABSOLUT inte har tid!!!
Hade en förra veckan som kom när vi skulle flytta tjuren, de sista jag tänkte på då var att vilja köpa smörjfett och oljor.
Farmor sa faktiskt " agenter skulle skjutas" kan låta rätt grovt men de kanske hänger i generna även om jag kanske är lite mer solidarisk än henne😂
 
  • Like
Reactions: Beo

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag har för mig att det finns en tråd här på ks där de krossar/kör över kopie klockor!😁
Får man inte kopiera schweizare så bör man inte få göra dyligt med fina ryssar heller!
Jag såg ett mycket underhållande klipp på Youtube där någon köpte en fake-Rolex baserat på ngt kinesiskt urverk. Väl hemma i verkstaden plockades verket mycket omsorgsfullt ner del för del. ihopmonterad och omsorgsfullt fullservad placerades klockan på en bräda och sågades itu med en vinkelslip. :D
 
Topp