• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jaha????🤔
Men vad är poängen??
Att göra en kopia som blir mycket dyrare än originalet för att få Seiko-bezels (som är dyrare och fulare) att passa istället för Vostok-bezels (som är billigare och snyggare )
Näe. Jag kan inte bli upprörd ens... tänker på en gammal boktitel, "Dumskallarnas sammansvärjning "...
Dumt sa Bill...
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Måndag, hörde jag att det var någon som påpekade att det var.
I bakgrunden ett gammalt minne från den tiden då jag jobbade på SAABs växellådsfabrik i Göteborg. (Kugghjul från femmans växel på SAAB 9000)
20211122_080031.jpg


Edit: Jag måste byta till rätt sekundvisare på denna. Skall inte vara röd!
 

Utvisaren

Patek
Skulle köpa ett militärt klockarmband till Ratniken ifrån ett ställe, slutade med att jag köpte:

En jacka, ett par byxor, ett skärp, en shemag, en keps och ett vanligt paracord armband från samma ställe.

Glömde köpa klockarmbandet... God natt, dags o sova!
Och vilken kulör var det på grejerna? Inte combat brown väl? (5.11 som har den kulören. Sjukt bra och sköna byxor. Men kulören blev helt fel.)
 

Utvisaren

Patek
Dom kommer jämnt olägligt också när man ABSOLUT inte har tid!!!
Hade en förra veckan som kom när vi skulle flytta tjuren, de sista jag tänkte på då var att vilja köpa smörjfett och oljor.
Farmor sa faktiskt " agenter skulle skjutas" kan låta rätt grovt men de kanske hänger i generna även om jag kanske är lite mer solidarisk än henne😂
Aha. Mhm. Mycket agenter i skogarna. Sånt vet man ju.
Satt farmor hemma och väntade med sin Mauser k98 7,92mm skarpladdad? Fick ni skrika "nicht schiessen" när nu skulle hälsa på?
Det låter sunt i så fall. Jag gör likadant. 🤔 😁
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Inte så dumt tänkt. Du är någonting på spåret. Återstår bar det där lilla att man skall kunna se hur mycket klockan är... 🤣
Nä, snygg kombo! 😍
Tack ☺️
Haha jo nä, det påverkar ju hur praktiskt användbar klockan blir en liten aning det har du rätt i 😅

Det går ju att jobba runt det om man verkligen vill men särskilt praktiskt blir det nog inte

BE0BCFA8-75DC-4A36-8560-9BF3022AC985.jpeg
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Du är tillbaka med cola-färgerna. Tänker du svart tavla till det? Rödvita sekunden och stålvisare resten? 🤔 👍
Jag vet uppriktigt sagt inte vad jag ska ge mig på just nu, har pendlat mellan massor av idéer. Starkaste kandidaterna för stunden är nog en svart/vit sandwichtavla med lite ”alpinist”-stuk eller en grön pamphibia och slät bezel. Kommer jag på något som faktiskt ser bra ut så ger jag den nog till sambon då hon har börjat visa intresse för mitt klockpulande på sistone
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Jag vet uppriktigt sagt inte vad jag ska ge mig på just nu, har pendlat mellan massor av idéer. Starkaste kandidaterna för stunden är nog en svart/vit sandwichtavla med lite ”alpinist”-stuk eller en grön pamphibia och slät bezel. Kommer jag på något som faktiskt ser bra ut så ger jag den nog till sambon då hon har börjat visa intresse för mitt klockpulande på sistone
Jag varnar dej
Det blir dyrt när bägge i hushållet ska hålla på med ryska klockor 😂 jag vet😛
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Tack ☺️
Haha jo nä, det påverkar ju hur praktiskt användbar klockan blir en liten aning det har du rätt i 😅

Det går ju att jobba runt det om man verkligen vill men särskilt praktiskt blir det nog inte

BE0BCFA8-75DC-4A36-8560-9BF3022AC985.jpeg

Jag är fortfarande lite inne på o bygga denna! Alltså vända verket i boetten. Får se om jag får till det...

Självklart med fönster bak så man faktiskt kan läsa tiden om man tar av sig klockan!

Hade ju vart lite ball!

Screenshot_20211122-130847_Gallery.jpg
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Jag är fortfarande lite inne på o bygga denna! Alltså vända verket i boetten. Får se om jag får till det...

Självklart med fönster bak så man faktiskt kan läsa tiden om man tar av sig klockan!

Hade ju vart lite ball!

Screenshot_20211122-130847_Gallery.jpg
Det är min bestämda uppfattning att den klockan behöver bli byggd! 😃
Moddning på sin spets; praktiskt - nej, fränt - ja 😃
 
Topp