• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är fortfarande lite inne på o bygga denna! Alltså vända verket i boetten. Får se om jag får till det...

Självklart med fönster bak så man faktiskt kan läsa tiden om man tar av sig klockan!

Hade ju vart lite ball!

Screenshot_20211122-130847_Gallery.jpg
Riktigt cool ide om man fick det att lira😎🤠
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag är fortfarande lite inne på o bygga denna! Alltså vända verket i boetten. Får se om jag får till det...

Självklart med fönster bak så man faktiskt kan läsa tiden om man tar av sig klockan!

Hade ju vart lite ball!

Screenshot_20211122-130847_Gallery.jpg
Bommen är kanske inte 100% rätt... 🤣
Kul idé, dock. Det finns ju display-bakstycken som även ger den del rymd uppåt, men det kanske i första hand är till Amphibian. Tror inte att det är samma diameter, eller?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Grattis!den var grymt fin👌😊!

Tack! Precis så fin som den såg ut på bild!

Jo du är onekligen i en helt annan samlarfas än undertecknad. Det är en bit kvar tills jag börjar överväga något digitalt.

Hehe, så du har inte kommit till att t.ex. köpa lite låsringar, bara för att den kan vara bra o ha?

De här var med i paketet, har precis fått sig ett bad i ultraljudet.

20211122_195654.jpg
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Tack! Precis så fin som den såg ut på bild!



Hehe, så du har inte kommit till att t.ex. köpa lite låsringar, bara för att den kan vara bra o ha?

De här var med i paketet, har precis fått sig ett bad i ultraljudet.

20211122_195654.jpg
Tyckte först att det såg ut som att det låg ett par sådana där fjädrande ringar som får bezeln att låta ”klick” i den där imponerande samlingen. Men såg sedan att det var vattendroppar när jag zoomade in lite 😄
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Nackdelen med klockor utan urverk är att det inte finns något naturligt ställe att fästa en tavla, och utan tavla blir inte mycket till nattljus, hur mycket man än är där med ficklampan och laddar.

En variant vore förstås att fylla boetten med lysmassa men det känns som en lite väl grisig process att ge sig på såhär dags.

Därför byte till klocka med både maskineri lys 🙂

F692A127-3D36-45F7-840D-2A53F0DCC968.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Nackdelen med klockor utan urverk är att det inte finns något naturligt ställe att fästa en tavla, och utan tavla blir inte mycket till nattljus, hur mycket man än är där med ficklampan och laddar.

En variant vore förstås att fylla boetten med lysmassa men det känns som en lite väl grisig process att ge sig på såhär dags.

Därför byte till klocka med både maskineri lys 🙂

F692A127-3D36-45F7-840D-2A53F0DCC968.jpeg

Det blev bättre 😃
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Egentligen köpte jag mest reservdelar, men ett par klockor slank ju också med...

Här är en till, en Raketa CCCP.

Dagkomplikationen för dagnamn fungerar inte helt, verket behöver nog rengöras.
Den andra dagkomplikationen (de smala bandet längst upp o längst ner fungerar inte heller då boetten saknar en knapp (bommen för den knappen har gått av) och sedan finns ju det för få år på skivan för att man skall kunna använda den.



20211122_193933.jpg


Före rengörning o polering av glas.
20211122_185617.jpg

Tavlan var full av damm!
20211122_190019.jpg


Jag tycker dessa klockorna är rätt roliga, verkar finnas i en hel del färger, har sett åtminstone i blått, vitt, svart, rosa, röd med, finns nog flera.

Är det någon mer som har en sådan här Raketa?
 

Utvisaren

Patek
Tack! Precis så fin som den såg ut på bild!



Hehe, så du har inte kommit till att t.ex. köpa lite låsringar, bara för att den kan vara bra o ha?

De här var med i paketet, har precis fått sig ett bad i ultraljudet.

20211122_195654.jpg
Nej, jag har bara kommit till att handla diverse rassel för att det kan vara bra att ha. ;) Har fiskat upp några 3133 original armband inför framtida köp... Något extra 3017 och 3133 verk som är billigt kan dyka upp med. Ett par extra Kirov för att fixa i ordning några stycken till bättre skick kanske... Men det är nog allt.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Okej, jag blev rastlös igen och behövde pula med något. Så jag fick för mig att det var onödigt att vänta på verktyg för ändamålet och satte igång med att byta visare på en klocka beväpnad med.. inte just så mycket alls skulle det visa sig.

I motsats till hur det kändes halvvägs igenom proceduren så föll det sig så att allt kom på plats till sist och verkar snurra på utan att visarna hakar i varandra.

Topptips om någon känner sig manad att köra utan riktiga grejer första gången man försöker detta: Låt bli. Mina nerver är fan inte i ordning just nu 😂
70D40D2A-8AB6-4D70-BC4D-7A713DCB7C4F.jpeg


Sitter alla visare kvar imorgon? Tveksamt.
 
Senast ändrad:
Topp