• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Jag håller på med ett lite grövre band till "segelklockan". Några marina symboler kanske kunde passa... 🤔
Vostok3.JPG
”Håller på” som i tillverkar själv? Ser väldigt imponerande ut i så fall 👌

Tror det kommer bli väldigt fint på klockan hur som 👍
 

1981

Cartier
Som på räls :) Shelffields rakkniv är nog bra men deras fällknivar ger jag inte mycket för. Dålig bladcentrering och rent av sitter bladen knappt fast ordentligt i sidled. Hu! Men jag kanske har fått måndagsexemplar?
Rakkniven är Thiers Issard, fransk-tillverkad.
Sheffield silver steel är känt som en av de bättre stålen att använda till rakknivar, Thiers brukar använda denna typ av stål till sina topp produkter👍🏻
 

Utvisaren

Patek
När jag startar datorn nöjer jag mig en en kopp kaffe eller två. Wienerbröd ger så mycket smulor i tangentbordet...
20211124_080603.jpg
Vi är ett par kaffefascister på jobbet som kör med presskanna och även en extra inöpt kaffemaskin så man kan ha sina egna kapslar osv. Allt för att slippa automatkaffet. Kaffe är viktigt och skall inte försummas. Det gör arbetsdagen mycket bättre med en god kopp kaffe!!!
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Vi är ett par kaffefascister på jobbet som kör med presskanna och även en extra inöpt kaffemaskin så man kan ha sina egna kapslar osv. Allt för att slippa automatkaffet. Kaffe är viktigt och skall inte försummas. Det gör arbetsdagen mycket bättre med en god kopp kaffe!!!
Bonden sitter vid köksbordet med sin kaffebryggare, ensamrätt på den ☕
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Det där blir nog supersnyggt på klockan!!!
Jag hoppas det. Ett ankare eller så kunde ju kanske liva upp lite grann. Återkommer med uppdatering. 😅
”Håller på” som i tillverkar själv? Ser väldigt imponerande ut i så fall 👌

Tror det kommer bli väldigt fint på klockan hur som 👍
Ja jag tillverkar lite band på hobbynivå. Tack så mycket. :D Några fler exempel finns upplagda på min Instagram:
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Finns många bra bryggare. Fler och fler nu som börjat göra med rätt temperatur och flöde för en relativt ok peng. 1000-1500 får man kanonbryggare. Att lägga pengar på en kaffebryggare/maskin är för min del lika legitimt som att köpa en klocka.
Först tänkte jag att nu jädrar gick du för långt i detta forum, tills jag plötsligt insåg att jag håller med dig till 100%, minst! :D
 

Utvisaren

Patek
Topp