• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Den här typen av sjömärken är ju rätt snygga och ganska ”rena” i formen - kanske kunde vara något?
078F6C8C-D518-42AA-A7A4-749117399231.jpeg
Vill till att man gör det tydligt. I ren profil kan man nog ta dem för gamla inka.symboler också. Ja om man nu inte är expert på området i alla fall.
 

Delgada

Patek
Jag och min 090 "Planet Amphibian ".
Jag tror nog den får förlängt en dag till. Just lite av favorit.
Lite stor och bamsig särskilt med bund, (även om jag vet att den skulle se ut som en dvärgväxt lillasyster jämsides med en Zlatoust).
20211124_192552.jpg

Intar soffläge med Madness i lurarna och vid fotänden en katt.
20211124_192806.jpg
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Leonov=gjord av hårt virke
Verkligen, han är en av mina stora idoler när det kommer till 60-talets rymdkapplöpning! Han var senare även med på det ganska trevliga Apollo-Soyuz-projektet tillsammans med Nasa. Nedan en bild därifrån. Omega Speedmaster sitter på handleden (under tester på marken bar han en ascool Flightmaster). Dessutom var han riktigt grym på att teckna. Teckningen är ett porträtt av Tom Stafford.
1637832107865.png
 
Topp