• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jo, tavlan är ju ingen vidare:) Tycker boett och verk ser ok ut (20ATM). Originaltavlan är ju inte paddel i detta fall, utan som bilden nedan. Den tillverkades med både rysk och engelsk text på boettlock! Det kan bli knivigt att hitta en tavla. Många är ju vattenskadade och i rätt möjligt skick! Bilden är från Micheles sida!

P1040018.JPG
 

Vostok

Audemars
Jo, tavlan är ju ingen vidare:) Tycker boett och verk ser ok ut (20ATM). Originaltavlan är ju inte paddel i detta fall, utan som bilden nedan. Den tillverkades med både rysk och engelsk text på boettlock! Det kan bli knivigt att hitta en tavla. Många är ju vattenskadade och i rätt möjligt skick! Bilden är från Micheles sida!

P1040018.JPG
Jäklar vad snygg!! Ser även att det är en annan krona på den där, kan det ha funnits med den kronan jag har eller är det utbytt tro?
Tack för all information och hjälp!! :)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jäklar vad snygg!! Ser även att det är en annan krona på den där, kan det ha funnits med den kronan jag har eller är det utbytt tro?
Tack för all information och hjälp!! :)
Jo din krona är något nyare! Det kan blir lurigt att hitta, men du fiskar säkert upp något så småningom från nätet:) Du kan ju skapa någon häftig franken med någon scuba dude tavla kanske! Vi får se vad du hittar på!
 

Vostok

Audemars
Jo din krona är något nyare! Det kan blir lurigt att hitta, men du fiskar säkert upp något så småningom från nätet:) Du kan ju skapa någon häftig franken med någon scuba dude tavla kanske! Vi får se vad du hittar på!
Ja den kan få leva som franken så länge så kan man leta delar och jag hinner nog bygga om den där många gånger innan jag hittat rätt tavla och visare :D
Åter igen, Stort tack för hjälp!!! :)
 

Samlarn

Rolex
De där boetterna kallas 350-boetten, tror jag. Superläckra.
Vostok gjorde klockor för export och då stavade de sitt namn Wostok. På hemmamarknaden stavade de Boctok - som jag tycker är snyggare. Boettlocket verkar vara för exportmarknaden. På den där urtavlan brukar det ofta - inte alltid - stå Wostok.
Visarna är fel och kronan är fel. I övrigt, tycker jag den är ok.
Byt visare och krona, sen tycker jag att urtavlan är ok. Urtavlan är ju inte orginal men ok, tycker jag.
 

Vostok

Audemars
De där boetterna kallas 350-boetten, tror jag. Superläckra.
Vostok gjorde klockor för export och då stavade de sitt namn Wostok. På hemmamarknaden stavade de Boctok - som jag tycker är snyggare. Boettlocket verkar vara för exportmarknaden. På den där urtavlan brukar det ofta - inte alltid - stå Wostok.
Visarna är fel och kronan är fel. I övrigt, tycker jag den är ok.
Byt visare och krona, sen tycker jag att urtavlan är ok. Urtavlan är ju inte orginal men ok, tycker jag.
Ja jag har varit på jakt efter en länge men det fick bli en franken så får jag återställa själv tänkte jag.
Jag håller med dig till fullo att Boctok texten är mycket snyggare men det som retar mig lite med just tavlan på min är att dom blandat "boctok" och skrivit "made in ussr". Det är blir så uppenbart att det är fel med blandad ryska och engelska på tavlan.. Jaja detaljer men är man petig så :)
 

Samlarn

Rolex

Vostok

Audemars

Samlarn

Rolex
Den där klockan var vacker!! Bra pris med som sagt!! :)
Jag har sett den länge nu. Tyvärr har jag en liknande som är mycket mindre intressant. Försöker undvika dubletter om det inte är sensationella kap. Det här är nästan en så'n. Det här är den enda Vostok som jag har sett med den urtavlan och - samtidigt - med den loggan. De andra jag sett ligger i samlingar.
Jag "jagar" en Sturmanskie för tillfället. Det finns en del intressanta på eBay men jag tänker inte ha bråttom med att köpa.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag hittade lite info om denna och dom har tydligen haft dessa visare.
Försökte översätta texten från Bostniska: "Nedan visas texten några ovanliga eller, ganska, inte så frekventa klockor, som är helt ursprungliga.
Commander med ovanliga händer som liknar en båge från de första amfibierna."

70801d1372638676-istorija-vostok-satova-amfibija-i-komandirski-858646d1351228972-old-chistopol-komandirskie-user8545_pic5241_1273352320.jpg

70800d1372638675-istorija-vostok-satova-amfibija-i-komandirski-858211d1351188653-old-chistopol-komandirskie-%24-kgrhqz-poe9melpb-mbpu-rwgslw~~60_58.jpg
Intressant! Då får du vänta med att defrankenisera den! Kul! Har aldrig noterat den modellen innan.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Ärade mästare @Fixoflex, vad säger du om denna?
s-l1600.jpg

s-l1600.jpg


Är detta en franken? Tycker boett och tavla ser oförskämt bra ut för att vara enligt säljaren, en krigsutgåva..
Verket är stämplat 4 kvartalet 40. Tycker den ser ok ut! Det fanns ett antal olika tillverkare av type-1 modell (K-43) PM Lucidor här på forumet som samlar och har gjort sammanställningar av denna modell!
 

Samlarn

Rolex
Vostok Amphibian 300 m Tonneau
Någon frågade om en Vostok Amphibian 300 m tidigare i tråden. Fick ett tips om den här annonsen för ett tag sen. Klockan i annonsen har precis det jag vill se hos en Nvch-30 tonneau. Nu har jag redan en egen som inte alls är lika fin som det här oanvända exemplaret. Jag försöker undvika att köpa dubletter. Kul om någon annan här på forumet söker efter ett sån't här exemplar och ser annonsen.
http://www.ebay.com/itm/282689273748?ul_noapp=true
 

Vostok

Audemars
Vostok Amphibian 300 m Tonneau
Någon frågade om en Vostok Amphibian 300 m tidigare i tråden. Fick ett tips om den här annonsen för ett tag sen. Klockan i annonsen har precis det jag vill se hos en Nvch-30 tonneau. Nu har jag redan en egen som inte alls är lika fin som det här oanvända exemplaret. Jag försöker undvika att köpa dubletter. Kul om någon annan här på forumet söker efter ett sån't här exemplar och ser annonsen.
http://www.ebay.com/itm/282689273748?ul_noapp=true
Den där har jag dreglat över redan!! Vilket skick!!
 

Simpatico

Rolex
Vostok Amphibian 300 m Tonneau
Någon frågade om en Vostok Amphibian 300 m tidigare i tråden. Fick ett tips om den här annonsen för ett tag sen. Klockan i annonsen har precis det jag vill se hos en Nvch-30 tonneau. Nu har jag redan en egen som inte alls är lika fin som det här oanvända exemplaret. Jag försöker undvika att köpa dubletter. Kul om någon annan här på forumet söker efter ett sån't här exemplar och ser annonsen.
http://www.ebay.com/itm/282689273748?ul_noapp=true

Den var sjukt krispig. B&P med från 1981. Inte helt vanligt.
 
Topp