• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
TGIRF! Hemmavid vaknade vi med årets första täckande snölager liggandes på marken. Lite slirigt var det allt att ta sig till pendeltågsstationen på elcykeln. Desto mer stabilt med Slava Amphibian på handleden en dag som denna.
20211126_072137.jpg

Kan bara hålla med övriga, den där är riktigt grymm!!!!!!! 🏆🎖🥇
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Får man vara fräck och be om mer bilder på den där!!!
Jäklar vilket toppskick!!
Baklock och krona vill man ju se med :D
Tack, ja, skicket är ganska bra. Jag letade ett tag innan jag hittade just detta exemplar.
Lumet på främst visarna men även tavlan brukar vara en svag länk. Just nu finns bara fyra st för försäljning på ebäj, alla dessutom från samma säljare. En av dessa har en insert som ser ut att vara utbytt mot någonting som inte borde sitta där...
20211126_122002.jpg

Kronan är väldigt mint. Bezeln är alltså i metall och iom att inserten (plast) är nedsänkt sitter den ganska skyddad,
20211126_121833.jpg

Bakstycket känns inte lika tjockt som Vostoks, men principen med separat ring för att låsa bakstycket är densamma. Här finns det en hel del repor (någon klåpare som inte kan hantera ett boettöppnarverktyg tycks ha varit i farten), men det är ju iafall inget som exponeras utåt. Alla exemplar jag jag kikar närmare på har i vilket fall haft bakstycken i exakt detta utförande. (med större eller mindre mängd repor :) )
20211126_121905.jpg
 

Utvisaren

Patek
Finns många 20 kgs kakor till dej där
Det här med att ha 300 meter till en godisbutik gör ju att man inte gnager för mycket på vikterna. 😁 😁
Men 495 reps över 30 minuter är rätt bra lunchträningspass. Plus 3 bonusövningar för att köra helt slut på en. Fy. Fn.
Bra sugen på att ta en fredagspilsner redan nu. Och pilla på ett nytt armband på den svarta Strelan. Det ena utesluer verkligen inte det andra! 😁😁
 

Utvisaren

Patek
3017 med sitt "column-wheel" (vad det nu heter på svenska, kolonnhjul...) Oavsett, snacka om urverksporr! 😍
En med vita tavlan. Eller för all del en vit tavla och alla visare, skulle kunna vara något man är intresserad av. Men efter nyår. Måste ju köpa julklappar. Till mig själv visserligen men i alla fall.
3017 med sitt "column-wheel" (vad det nu heter på svenska, kolonnhjul...) Oavsett, snacka om urverksporr! 😍
Så länge ingen översätter det med kolonhjul, dvs tjocktarmshjul, så är nog allt frid och fröjd.
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Det här med att ha 300 meter till en godisbutik gör ju att man inte gnager för mycket på vikterna. 😁 😁
Men 495 reps över 30 minuter är rätt bra lunchträningspass. Plus 3 bonusövningar för att köra helt slut på en. Fy. Fn.
Bra sugen på att ta en fredagspilsner redan nu. Och pilla på ett nytt armband på den svarta Strelan. Det ena utesluer verkligen inte det andra! 😁😁
Låter som en trevlig kväll, tveka inte att visa upp resultatet med strelan och de nya bandet. Vilken atrela pratar vi om?
 

Utvisaren

Patek
Kyrilliskan blir ju sakta men säkert lite bättre. Man blir faktiskt rätt glad när man lyckas läsa ett par ord. Samtidigt lite förvånad över just vad det är man faktiskt läser.
Маршал Жуков = Marskalk Zhukov Är man lite intresserad av andra världskriget med är det ju genast lättare att lura ut en del ord, åtminstone de som har med komandirski att göra :)

1637937793776.png
 

Utvisaren

Patek
Låter som en trevlig kväll, tveka inte att visa upp resultatet med strelan och de nya bandet. Vilken atrela pratar vi om?
Ja det där med Strela brukas och missbrukas ju lite hej vilt. Inte konstigt att folk blir förvirrade.
De som faktisk hade Streal som märke var väl de första från 50-talet och en bit in på 60-talet. Sedan, sent 60-tal typ, blev det ju Sekonda och Poljot. Några under märket Exacta också.
Sturmanskie har jag inte koll på när de blev men tror det var i samband med 3133? 1975? Eller var det Ocean som kom 1975? Någon som kan? Borde ju varit mellan 1975-1979, dels intro av 3133 och -79 lade man ju ner 3017 kalibern?
Denna nedan är väl bland de första varianterna innan någon drog på sig en och for iväg som en raket med en raket. Denna verkar ju faktiskt inte avsedd för piloter av något slag. Inga tachymeters. Snodd bild så klart.

Men för att svara på din fråga, min svarta av märket Streala och med visare som den nedan. Tyvärr inte Exactan som jag tror du tänker på, den med gröna paddelvisare.


1637938289032.png
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Ja det där med Strela brukas och missbrukas ju lite hej vilt. Inte konstigt att folk blir förvirrade.
De som faktisk hade Streal som märke var väl de första från 50-talet och en bit in på 60-talet. Sedan, sent 60-tal typ, blev det ju Sekonda och Poljot. Några under märket Exacta också.
Sturmanskie har jag inte koll på när de blev men tror det var i samband med 3133? 1975? Eller var det Ocean som kom 1975? Någon som kan? Borde ju varit mellan 1975-1979, dels intro av 3133 och -79 lade man ju ner 3017 kalibern?
Denna nedan är väl bland de första varianterna innan någon drog på sig en och for iväg som en raket med en raket. Denna verkar ju faktiskt inte avsedd för piloter av något slag. Inga tachymeters. Snodd bild så klart.

Men för att svara på din fråga, min svarta av märket Streala och med visare som den nedan. Tyvärr inte Exactan som jag tror du tänker på, den med gröna paddelvisare.


1637938289032.png
Jag tänkte faktiskt på denna tro de eller ej?😁snodd bild från dej aåklart
Screenshot_20211126-162348.png
20210910_091950.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ja det där med Strela brukas och missbrukas ju lite hej vilt. Inte konstigt att folk blir förvirrade.
De som faktisk hade Streal som märke var väl de första från 50-talet och en bit in på 60-talet. Sedan, sent 60-tal typ, blev det ju Sekonda och Poljot. Några under märket Exacta också.
Sturmanskie har jag inte koll på när de blev men tror det var i samband med 3133? 1975? Eller var det Ocean som kom 1975? Någon som kan? Borde ju varit mellan 1975-1979, dels intro av 3133 och -79 lade man ju ner 3017 kalibern?
Denna nedan är väl bland de första varianterna innan någon drog på sig en och for iväg som en raket med en raket. Denna verkar ju faktiskt inte avsedd för piloter av något slag. Inga tachymeters. Snodd bild så klart.

Men för att svara på din fråga, min svarta av märket Streala och med visare som den nedan. Tyvärr inte Exactan som jag tror du tänker på, den med gröna paddelvisare.


1637938289032.png
Info om första Ocean: 😍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Vad är det där för case? 🤔
Ser ut som en 110-boett på kronskyddet men inte på luggarna.. Eller är bilden förvrängd på något sätt?

Nix, ingen 110a. Har inte koll på vilket case det är, men det är inte någon av de vanliga. Sitter ett autoverk i.

Bättre bild i mitt tidigare inlägg.
 
Topp