Samlarn
Silver
Jo, jag vet. Jag är lite sugen på att köpa den och sälja av dubletten som jag redan har. *Hmm* Det "kliar" i köpfingret...Den var sjukt krispig. B&P med från 1981. Inte helt vanligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo, jag vet. Jag är lite sugen på att köpa den och sälja av dubletten som jag redan har. *Hmm* Det "kliar" i köpfingret...Den var sjukt krispig. B&P med från 1981. Inte helt vanligt.
KBK - Kan ju bli ett dilemma när den är så krisp. Tycker ju att den skall användas osv. Men är man bara hyffsat städad är det ju inga problem.Jo, jag vet. Jag är lite sugen på att köpa den och sälja av dubletten som jag redan har. *Hmm* Det "kliar" i köpfingret...
Jag kunde inte låta bli. Ett sån't här tillfälle med oanvänd klocka, dokument och den beryktade plåtförpackningen är bara för bra för att låta passera. Visserligen har jag redan ett exemplar men den är inte i lika bra skick. Jag kanske säljer den senare. Nu är "trippeln" med alla tre Vostok Amphibian 30 atm komplett med alla exemplar i nästan oanvänt skick.KBK - Kan ju bli ett dilemma när den är så krisp. Tycker ju att den skall användas osv. Men är man bara hyffsat städad är det ju inga problem.
Jag har B&P till min som är från 1973
Snyggt jobbat och stort grattis.Jag kunde inte låta bli. Ett sån't här tillfälle med oanvänd klocka, dokument och den beryktade plåtförpackningen är bara för bra för att låta passera. Visserligen har jag redan ett exemplar men den är inte i lika bra skick. Jag kanske säljer den senare. Nu är "trippeln" med alla tre Vostok Amphibian 30 atm komplett med alla exemplar i nästan oanvänt skick.
Nu är det bara att vänta på posten och det kan ta tid.
Kul Samlarn! Massa bilder när den är i hamn!Jag kunde inte låta bli. Ett sån't här tillfälle med oanvänd klocka, dokument och den beryktade plåtförpackningen är bara för bra för att låta passera. Visserligen har jag redan ett exemplar men den är inte i lika bra skick. Jag kanske säljer den senare. Nu är "trippeln" med alla tre Vostok Amphibian 30 atm komplett med alla exemplar i nästan oanvänt skick.
Men gratulerar!! Vad roligt!!Jag kunde inte låta bli. Ett sån't här tillfälle med oanvänd klocka, dokument och den beryktade plåtförpackningen är bara för bra för att låta passera. Visserligen har jag redan ett exemplar men den är inte i lika bra skick. Jag kanske säljer den senare. Nu är "trippeln" med alla tre Vostok Amphibian 30 atm komplett med alla exemplar i nästan oanvänt skick.
Jo, det är väldigt kul. "Plåtburken" och dokumenten var det som var det lilla extra med klockan. En del samlare tycker att klockor med orginalhandlingar har dubbelt så högt värde. Jag håller inte alltid med men det höjer värdet - helt klart. Samlingen har blivit riktigt fin. Nästan lite sugen på att göra en egen sajt med samlingen med foton och info om varje klockas egenheter. Kanske det kan hjälpa och inspirera andra samlare?Men gratulerar!! Vad roligt!!
Ja gör en sajt!! Jag har haft samma tanke faktiskt, om inte annat för att dokumentera mina egna klockor och få lite överblick vad jag gjort osv samt kanske kunna hjälpa någon som söker info om någon klocka.Jo, det är väldigt kul. "Plåtburken" och dokumenten var det som var det lilla extra med klockan. En del samlare tycker att klockor med orginalhandlingar har dubbelt så högt värde. Jag håller inte alltid med men det höjer värdet - helt klart. Samlingen har blivit riktigt fin. Nästan lite sugen på att göra en egen sajt med samlingen med foton och info om varje klockas egenheter. Kanske det kan hjälpa och inspirera andra samlare?
Jag söker ju lite försiktigt efter en Sturmanskie men ser att den inte riktigt passar bland de andra klockorna som uteslutande är dykarur. Jag köper nog en Sturmanskie senare ändå p.g.a. att den är så j-kla snygg.
Skitsnyggt ju!Ok, kanske svär jag nu i kyrkan, kanske bryter jag mot heliga regler, men jag är ganska nöjd med den här moddningen av min Vostok Komandirskie med fregatten Oryol på tavlan. Nu utrustad med ny bezel och insert. Vad säger ni - eller ?
Skitsnygg!Ok, kanske svär jag nu i kyrkan, kanske bryter jag mot heliga regler, men jag är ganska nöjd med den här moddningen av min Vostok Komandirskie med fregatten Oryol på tavlan. Nu utrustad med ny bezel och insert. Vad säger ni - eller ?
Kanon!!! Blev jäkligt snyggt!!Ok, kanske svär jag nu i kyrkan, kanske bryter jag mot heliga regler, men jag är ganska nöjd med den här moddningen av min Vostok Komandirskie med fregatten Oryol på tavlan. Nu utrustad med ny bezel och insert. Vad säger ni - eller ?
Står det "Бригада"? Verkar betyda något i stil med "Brigad".Är det någon som kan ryska och vet vad som står här?
Ja, så står det kanske. The Brigade 41? The team 41, squad 41 eller crew 41.Står det "Бригада"?
https://translate.google.se/?hl=sv#ru/en/Бригада
Ja, det står det kanske. The Brigade 41? The team 41, squad 41 eller crew 41.
Sitter och kollar på bilder på klockan som jag köpte senast.
Någon har köpt/fått den här klockan 1981 men aldrig använt den. *hmm*
Ha! Vilken "märklig" sajt! I positiv bemärkelse. Det här måste jag kolla närmare på. Synd att jag inte kan någon ryska.
Klockan är alltså från Sevastopol?! Krimhalvön vid Svarta Havet.
Skitsnyggt ju!
Egentligen borde man ju försöka att komma över en så'n där logga från 41:a Brigaden att lägga ihop med klockan - när den väl kommer - eftersom det verkar vara därifrån som klockan ursprungligen har kommit.
Jag vet att jag sett en tyg-patch någonstans men hittar den ej nu men här har du en "badge" som borde passaEgentligen borde man ju försöka att komma över en så'n där logga från 41:a Brigaden att lägga ihop med klockan - när den väl kommer - eftersom det verkar vara därifrån som klockan ursprungligen har kommit.
Så cool är den! Massa bilder när den är på plats! Kul om det är som Vostok skriver!Ja, så står det kanske. The Brigade 41? The team 41, squad 41 eller crew 41.
Sitter och kollar på bilder på klockan som jag köpte senast.
Någon har köpt/fått den här klockan 1981 men aldrig använt den. *hmm*
Tack Vostok! Det ligger nog något i det du säger. Jag ropade hem badgen. Den ska ligga i plåtburken med klockan tills någon kan säga att det är fel.Jag vet att jag sett en tyg-patch någonstans men hittar den ej nu men här har du en "badge" som borde passa
http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-RUS...617966?hash=item3d4bbc03ae:g:vwIAAOSwX61ZFweA
Grymt fynd!! Bara att gratulera till den klockan!!! Vi måste få bilder när du fått hem denTack Vostok! Det ligger nog något i det du säger. Jag ropade hem badgen. Den ska ligga i plåtburken med klockan tills någon kan säga att det är fel.