• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Samlarn

Rolex
KBK - Kan ju bli ett dilemma när den är så krisp. Tycker ju att den skall användas osv. Men är man bara hyffsat städad är det ju inga problem.
Jag har B&P till min som är från 1973 ;)
Jag kunde inte låta bli. :) Ett sån't här tillfälle med oanvänd klocka, dokument och den beryktade plåtförpackningen är bara för bra för att låta passera. Visserligen har jag redan ett exemplar men den är inte i lika bra skick. Jag kanske säljer den senare. Nu är "trippeln" med alla tre Vostok Amphibian 30 atm komplett med alla exemplar i nästan oanvänt skick. :cool:
Nu är det bara att vänta på posten och det kan ta tid. :bored::happyhappy:
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Mysigt med kupat glas.
IMG_5764.JPG
 

Simpatico

Rolex
Jag kunde inte låta bli. :) Ett sån't här tillfälle med oanvänd klocka, dokument och den beryktade plåtförpackningen är bara för bra för att låta passera. Visserligen har jag redan ett exemplar men den är inte i lika bra skick. Jag kanske säljer den senare. Nu är "trippeln" med alla tre Vostok Amphibian 30 atm komplett med alla exemplar i nästan oanvänt skick. :cool:
Nu är det bara att vänta på posten och det kan ta tid. :bored::happyhappy:
Snyggt jobbat och stort grattis.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag kunde inte låta bli. :) Ett sån't här tillfälle med oanvänd klocka, dokument och den beryktade plåtförpackningen är bara för bra för att låta passera. Visserligen har jag redan ett exemplar men den är inte i lika bra skick. Jag kanske säljer den senare. Nu är "trippeln" med alla tre Vostok Amphibian 30 atm komplett med alla exemplar i nästan oanvänt skick. :cool:
Nu är det bara att vänta på posten och det kan ta tid. :bored::happyhappy:
Kul Samlarn! Massa bilder när den är i hamn!:)
 

Vostok

Audemars
Jag kunde inte låta bli. :) Ett sån't här tillfälle med oanvänd klocka, dokument och den beryktade plåtförpackningen är bara för bra för att låta passera. Visserligen har jag redan ett exemplar men den är inte i lika bra skick. Jag kanske säljer den senare. Nu är "trippeln" med alla tre Vostok Amphibian 30 atm komplett med alla exemplar i nästan oanvänt skick. :cool:
Nu är det bara att vänta på posten och det kan ta tid. :bored::happyhappy:
Men gratulerar!! Vad roligt!! :)
 

Samlarn

Rolex
Men gratulerar!! Vad roligt!! :)
Jo, det är väldigt kul. "Plåtburken" och dokumenten var det som var det lilla extra med klockan. En del samlare tycker att klockor med orginalhandlingar har dubbelt så högt värde. Jag håller inte alltid med men det höjer värdet - helt klart. Samlingen har blivit riktigt fin. Nästan lite sugen på att göra en egen sajt med samlingen med foton och info om varje klockas egenheter. Kanske det kan hjälpa och inspirera andra samlare?
Jag söker ju lite försiktigt efter en Sturmanskie men ser att den inte riktigt passar bland de andra klockorna som uteslutande är dykarur. Jag köper nog en Sturmanskie senare ändå p.g.a. att den är så j-kla snygg.
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Jo, det är väldigt kul. "Plåtburken" och dokumenten var det som var det lilla extra med klockan. En del samlare tycker att klockor med orginalhandlingar har dubbelt så högt värde. Jag håller inte alltid med men det höjer värdet - helt klart. Samlingen har blivit riktigt fin. Nästan lite sugen på att göra en egen sajt med samlingen med foton och info om varje klockas egenheter. Kanske det kan hjälpa och inspirera andra samlare?
Jag söker ju lite försiktigt efter en Sturmanskie men ser att den inte riktigt passar bland de andra klockorna som uteslutande är dykarur. Jag köper nog en Sturmanskie senare ändå p.g.a. att den är så j-kla snygg.
Ja gör en sajt!! Jag har haft samma tanke faktiskt, om inte annat för att dokumentera mina egna klockor och få lite överblick vad jag gjort osv samt kanske kunna hjälpa någon som söker info om någon klocka.
Sturmanskie är grymma men jag har för lite koll på dem för att kunna avgöra vad som är äkta så jag vågar mig inte på dem än :)
 

Vostok

Audemars
Topp