• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Gökur i all ära... men ett rysk uvur är heller inget för den harhjärtade...

1638601443586.png
Med en sådan där väckarklocka skulle man ju inte behöva oroa sig för att försova sig.. eller någonsin sova igen
 

Utvisaren

Patek
Klockbyte. Japan av. Ryss på.
Testar brunt bund på den gamle 710. Blev ganska retro tycker jag. Ett par dagar minst ger jag den.
20211204_202038.jpg
20211204_202352.jpg
Ser klart bättre ut när den är på armen. När den låg rakt så lyckades bandet nästan göra den tavlan, som ändå har så hög kontrast, lite neutral. På armen blev det bruna fältet mindre och den tog sig väl!! Tror den hade gjort sig väl på ett mörkare band med vita stygn!
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
De är ju detta som är charmen med detta forumet😊 gemenskapen
Ingen som vill köpa min gamla gödningssnurra från Danmark, @Utvisaren får ju snart pengar från @Pippis pappa och kan då få den skickad via PostNord
Det har du rätt i, jag måste säga att jag är överraskad över hur civiliserat och trevligt det är här - något som tyvärr inte känns helt vanligt på internet i stort
 

Utvisaren

Patek
Det har du rätt i, jag måste säga att jag är överraskad över hur civiliserat och trevligt det är här - något som tyvärr inte känns helt vanligt på internet i stort
Ja du, jag gillar orden balans och varsamhet. Man ger och tar på ett varsamt sätt. Kan det samtidgt göras med ett leende så blir världen kanske lite bättre? Som synes skulle jag nog ha en framtid som rödvinsfilosof. Men man gör vad man kan och förutsätter att alla menar väl när de skriver, även om det blir lite tokigt formulerat ibland. 😁 😁
 

Vostok

Audemars
En trevlig Raketa tolva! Vad brukar vara rimligt för dessa i pris ca? Har inte riktigt letat efter dem men så kom en från ovan så att säga.
Servad 2020.

1638649504810.png
I min priskurant från 2019 står det 1500 - 3000 rubel.
Man brukar se dem för allt mellan ett par hundra till någon tusenlapp nu har jag sett på E-bay men dom är nog betydligt billigare i Ryssland :)
Man skulle ju ha tagit sig en tripp till Ryssland och handlat lite klockor :D
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
I min priskurant från 2019 står det 1500 - 3000 rubel.
Man brukar se dem för allt mellan ett par hundra till någon tusenlapp nu har jag sett på E-bay men dom är nog betydligt billigare i Ryssland :)
Man skulle ju ha tagit sig en tripp till Ryssland och handlat lite klockor :D
Alltså St Petersburg är inte så himla långt att åka. Det vore faktiskt lite av ett äventyr.
 
Topp