• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

E6426E8B-F832-440B-82DC-8B04654B80A2.jpeg
Verkligen fin, skicka PM innan du lägger ut den!

Dom där har jag dåligt koll på, Jag har nördat in mig på Vostok och mest gamla dykare men 2200 låter väl inte så blodigt för en sån där? Kanske finns någon som har bättre koll här??
Tycker inte det, men vet inte hur dom står sig riktigt. Iaf 30% ner från bästa priset på Ebay. Dyrare från AM-Watches mm.

Fick min första ryss i fredags. Kunde inte låta bli att beställa en Zissou när jag insåg vilken klocka han bär i filmen. Jag beställde med mässing-bezel, samt stainless krona. Baksidan är ett litet plus som jag inte kunda låta bli.
IMG_20171023_101357587.jpg
IMG_20171023_101527476.jpg

Grymt nöjd med klocka, trodde den skulle vara plastig, men tycker den funkar alldeles utmärkt. Nu ska jag bara försöka att låta bli att beställa mer.

Fick min första ryss i fredags. Kunde inte låta bli att beställa en Zissou när jag insåg vilken klocka han bär i filmen. Jag beställde med mässing-bezel, samt stainless krona. Baksidan är ett litet plus som jag inte kunda låta bli.
IMG_20171023_101357587.jpg
IMG_20171023_101527476.jpg

Grymt nöjd med klocka, trodde den skulle vara plastig, men tycker den funkar alldeles utmärkt. Nu ska jag bara försöka att låta bli att beställa mer.
Vostok är ganska bra. Den där kommer att hålla länge. Priserna är så fantastiskt låga att du kan köpa på dig en "knippe" klockor utan att det blir för dyrt. Kul att variera samlingen på armen. Zissou är en av de få Vostoks som jag inte har men jag gillar den skarpt.

Förresten, kul och intressant klocka! Helt klart en isbrytare på en fest när alla pratar om sina Rolex!:)
En håll käften klocka helt enkelt!:cigar:
*hahaha* Skönt det vore att chocka ett sällskap med Rolex - med en Vostok.
Rolex är ju en fantastisk klocka på många sätt och vis men en prestigelös, diskret Vostok är mer i min smak. Det är mer "jag" liksom. :D

Hej!ny på tråden och väntar på mitt senaste Ebay köp:D!en amphibian?automat 2416b med datum:pompus: blir kul att skruva och använda.Har redan en komandirski 2409 att skruva med och väntar på ytterligare en Amphibian samt delar,så del av vintertiden är räddad:p.Har nån någon ifo om uret är jag tacksam för den,trevlig tråd för övrigt.
Screenshot_20171024-143144.jpg

Hej!ny på tråden och väntar på mitt senaste Ebay köp:D!en amphibian?automat 2416b med datum:pompus: blir kul att skruva och använda.Har redan en komandirski 2409 att skruva med och väntar på ytterligare en Amphibian samt delar,så del av vintertiden är räddad:p.Har nån någon ifo om uret är jag tacksam för den,trevlig tråd för övrigt.
Screenshot_20171024-143144.jpg
Försök till översättning av det som står på urtavlan kan jag väl bistå med. :)
Капитан Подводной Лодки = Kapten på ubåten.

Tja.

Fick en Vostok i present av min svärfar i Moskva, dock så skulle den behöva lite omvårdnad. Vart vänder man sig med ryska klockor? Finns det någon på forumet som är duktig som kan ta sig an en lättare renovering? Tack.
2498AA92-BE2E-463F-9A66-6A7B9F87F9B3.jpeg
@rogart-63 har gjort första hjälpen till några trötta Vostok jag har haft!:) Hör med honom! Den verkar vara välanvänd! Visarna och tavlan är från en Komandirskie. Boetten är en Amphibia! Det gör inget, kul gåva från din svärfar!

Detta är första generationen av Komandirskies. Den har slips-/svärdsvisarna och som jag förstått användes på dessa visare först på dessa klockor innan de användes på den tidigaste Amphibian. (Jag vet den är smutsig men jag ska snart plocka ner den och rengöra den) :)

first_generation.jpg

Idag kom den:
DSC_0009.JPG
DSC_0012.JPG
DSC_0013.JPG
DSC_0018.JPG
DSC_0015.JPG

Vostok Amphibian SE 420723B.
Bytte bezel till en "clean" som jag köpt på ebay och vips så har jag en VBB38 (Vostok Black Bay 38 mm), -döpt av @Model_Citizen.
Eftersom det är en SE-modell från början så är det lite som skiljer mot vanliga Vostok Amphibian Classic. Bland annat så görs de med andra tavlor och visare med bättre lume. Därtill så är kronan av bättre kvalitet och märkt med Vostoks logga. Även bezelen (som satt på från början) är i stål och håller klart högre kvalitet än de vanliga. Den här modellen har också B i modellnamnet, vilket jag tror syftar på den nya länken som Meranom har. Den finns bara till 420- och 710-caset (tror jag) och är i rostfritt stål istället för den vanliga vikta plåten som Vostoks brukar komma med. Den är klart bättre än den vanliga MEN; -den är fortfarande inte bra utan känns ganska tunn och rasslig fortfarande. Så om någon har tänkt att skaffa den så är det bättre att spara de pengarna och lägga på något annat band/länk. Den är dock användbar (vilket inte den vanliga är) så den får sitta på tills vidare.

Gällande ovanstående:
Gillar den fortfarande men den används inte så mycket. Vet dock inte om jag orkar lägga ut på köp & sälj. Kanske någon härinne som vill byta mot nån annan Amphibia? Lite sugen på att testa 100-caset t.ex...

Tillbaka
Topp