• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Nijmegen har jag gjort. Håller bara fötterna från skavsår och blåsor är den inte så farlig. Mer långtråkig.
Nijmegenmedaljen gav jag bort till en MÖP/samlare för några år sedan.

Dödsmarschen i Belgien har jag aldrig provat, men den lär vara av en helt annan kaliber.

Även örnmarschen var lite kärvare, och den metallbiten ger jag aldrig bort.
20211210_163807.jpg
De där borde Vostok kontakta dej för mer än kaffet vid tangentbordet.
Grymt, då är du inte höjdrädd med andra ord
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Fick hem 4 ryska ur idag ifrån Ukraina, någon som vet hur man kan åldersbestämma den här?

Har du tur står det något på urverket. Vet inte om Zarias nummer hjälper något.

Annars brukar man få kolla i kataloger och se när de dök upp, brukar vara svårt o åldersbestämma ryssar.

Killgissar på 70/80 tal


Vad fick du mer för kul?
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor

hepanter

Patek
2-Faktor
Ordnar med (vad i helvete, nu föreslår autocorrect ännu en gång "vasslepulver" vafan är det här?! 🤪) KAFFE PÅ MATEN ville jag skriva. (Och vad är vasslepulver över huvud taget?)
20211210_205346.jpg
Det finns stunder då @Johanaxe66 lämnar djungeln... Ne men va fasen hepanter kom med något nytt.
En lång dag till ända dags för kaffe på maten, men då jäkla autocorrect ska ju stå vasslepulver jaja
 
  • Like
Reactions: Beo

Embl

Omega
Har du tur står det något på urverket. Vet inte om Zarias nummer hjälper något.

Annars brukar man få kolla i kataloger och se när de dök upp, brukar vara svårt o åldersbestämma ryssar.

Killgissar på 70/80 tal


Vad fick du mer för kul?
Får leta runt lite, tack


Fick hem dom här!

Vet du något roligt om dom får du gärna säga det. Ny till ryska ur. Har över detta bara en raketa big zero.
 

Bilagor

  • IMG_20211210_212350.jpg
    IMG_20211210_212350.jpg
    470.5 KB · Visningar: 2
  • IMG_20211210_212329.jpg
    IMG_20211210_212329.jpg
    423.2 KB · Visningar: 2
  • IMG_20211210_212318.jpg
    IMG_20211210_212318.jpg
    431.1 KB · Visningar: 2
Topp