• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Embl

Omega
Två Slava, har ingen riktig koll på någon av dem.

Den sista var riktig kul, vet du vad den heter?
Den jag egentligen köpte, la till dom andra till beställningen då dom kosta ~30kr.

En Vesna!
 

Bilagor

  • Screenshot_20211210-214912.jpg
    Screenshot_20211210-214912.jpg
    213 KB · Visningar: 3
  • Screenshot_20211210-214906.jpg
    Screenshot_20211210-214906.jpg
    221.7 KB · Visningar: 3

Flipper2

Rolex
Hallo Vostok-folket!
Bytte Tank och Scuba Dude moduler med varandra, kronor tillbaka till varsitt case…
Kronan i Tanken funkar som den ska och sitter på plats, men den i Scuba Dude vill inte fastna. Visarna snurras inte heller när jag vill ställa in tiden och kronan kan jag lätt dra ut!
(Ja, jag tryckte in låset med nålen, precis som med Tanken)
Snabb tips önskas!
00A4F283-D34F-4DA3-9A1C-E7A0091ADF42.jpeg
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Hallo Vostok-folket!
Bytte Tank och Scuba Dude moduler med varandra, kronor tillbaka till varsitt case…
Kronan i Tanken funkar som den ska och sitter på plats, men den i Scuba Dude vill inte fastna. Visarna snurras inte heller när jag vill ställa in tiden och kronan kan jag lätt dra ut!
(Ja, jag tryckte in låset med nålen, precis som med Tanken)
Snabb tips önskas!
00A4F283-D34F-4DA3-9A1C-E7A0091ADF42.jpeg

När bommen är helt intryckt testa tryck på motsatta sidan av verket emot botten så skall du se att det löser sig!
 

Flipper2

Rolex
När bommen är helt intryckt testa tryck på motsatta sidan av verket emot botten så skall du se att det löser sig!
Nu är jag inte me’ alls!
Bommen är intryckt så mycket att synålen viker sig 🤣
kronan skruvas in…. Vilken motsatt sida? Menar du uppåt mot mig när jag skruvar in kronan?

EDIT: Fixat!… på nåt sätt… nu funkar allt 👍
 
Senast ändrad:

FlipSwede

Audemars
Brazilian wax har ju folk hört talas om. Men Russian wax, dvs vaxa runt handleden, är inte riktigt lika känt ännu.

Obs, blanda nu inte ihop de här begreppen när ni skall få handleden vaxad. Kan bli j-ligt obehagligt!

Men å andra sidan kanske rätt lent och fint också... kanske rent av riktigt populärt hemma i stugan... vem vet... 🥴 😂
Vaxae ryssar handfflatan ocksa? Med tanke pa att de ofta ar ortodoxa.....
 

MAz_666

Rolex
ALLA SKA HA VASSLEPULVER!!!

Man har det i Fanta bland annat vill jag minnas.
downloadfile.jpg
Nja, det är en biprodukt vid osttillverkning, och används i charkuterivaror, korvar, hälsokost, barnmat, drycker och sötsaker. Det ökar näringsvärdet och förbättrar konsistensen i livsmedelsprodukter. Så att det skulle vara sånt i Fanta (annat än socker och färgämnen) känner jag mig tveksam inför …
🤔😵‍💫😱😉😂
 

Utvisaren

Patek
Nja, det är en biprodukt vid osttillverkning, och används i charkuterivaror, korvar, hälsokost, barnmat, drycker och sötsaker. Det ökar näringsvärdet och förbättrar konsistensen i livsmedelsprodukter. Så att det skulle vara sånt i Fanta (annat än socker och färgämnen) känner jag mig tveksam inför …
🤔😵‍💫😱😉😂

Kanske inte idag ;) Men initialt : "Fanta började då framställas av restprodukter från olika produkter, primärt vassle från ostproduktion och äppelfibrer som rest från cidertillverkning. Utöver detta användes socker från sockerbetor och fruktskal från syltproduktion. 1941 introducerades Fanta på den tyska marknaden."
 

MAz_666

Rolex
Kanske inte idag ;) Men initialt : "Fanta började då framställas av restprodukter från olika produkter, primärt vassle från ostproduktion och äppelfibrer som rest från cidertillverkning. Utöver detta användes socker från sockerbetor och fruktskal från syltproduktion. 1941 introducerades Fanta på den tyska marknaden."
Hahahaha, ja det var bättre förr!
Idag är det just bara socker och färg! ;)
Citat:
Kolsyrat vatten, socker, 6% apelsinjuice från koncentrat, surhetsreglerande medel, stabiliseringsmedel, sötningsmedel (acesulfam K, aspartam, sucralose), naturlig apelsinarom med andra naturliga aromer, antioxidationsmedel, färgämne.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Kanske inte idag ;) Men initialt : "Fanta började då framställas av restprodukter från olika produkter, primärt vassle från ostproduktion och äppelfibrer som rest från cidertillverkning. Utöver detta användes socker från sockerbetor och fruktskal från syltproduktion. 1941 introducerades Fanta på den tyska marknaden."
Kör en drink med banan i gott och en skvätt grädde
DSC_8506.JPG
DSC_8508.JPG
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Hahahaha, ja det var bättre förr!
Idag är det just bara socker och färg! ;)
Citat:
Kolsyrat vatten, socker, 6% apelsinjuice från koncentrat, surhetsreglerande medel, stabiliseringsmedel, sötningsmedel (acesulfam K, aspartam, sucralose), naturlig apelsinarom med andra naturliga aromer, antioxidationsmedel, färgämne.
Kul att de IAF har i naturlig apelsinarom men de övriga är kemiska grejer😂
 
Topp