• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Skål kamrater!

Grönt är skönt...
20211211_170323.jpg
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Just det... 😁😁Krokodil är ju det enda lädret man kan ha på en pilot. Det är sedan gammalt. 😁 😁 😁
Jag hade förväntat mig din gamla trotjänare björnen, med spindelvisare en lördagsafton som denna😀 du kan ju tom mäta tiden längre än mig med den vilket är praktiskt, är ju inte alla käk som bara tar 30 min, jag är inne på tredje varvet nu, man vill ju inte få cambylobacter
 

Delgada

Patek
Liten lördagsdetektivfråga till er kunniga. I historiedokumenten om NVCh-30 syns ett förlängt dykararmband - säkert extra långt för att kunna spännas utanpå dykardräkter.
Men denna suddiga bild visar ju antingen en "hållare" i typ metall - ELLER (gud förbjude) nån slags "bund-platta".
Är det nån i gruppen som har ett sånt här armband?
Eller har nån i alla fall sett en bättre bild, och kan berätta ngt om hållaren/bundplattan?
Och bandet: läder, tyg eller presenning-nylon?
2004-NVCh-30-Ref.jpg
Jo men visst är det bund.😄
Det bevisar ju bara det som alla redan visste, att bund är coolt.
Trevlig lördagkväll rysskamrater.
20211211_185033.jpg
 

Beo

Patek
2-Faktor
Kan berätta en anekdot när jag som spenslig 12-åring gick in stenhårt för hård styrketräning. M E D K U N G S F J Ä D E R N. :eek:
Vaknade varje morgon och körde stenhårt.
Tills den morgon jag var lite fööör trött, och ngt svettig i handflatorna.
Tappade greppet och fjädern slog rakt ut/tillbaka; PÅ MIN HAKA.
Jag svimmade och ramlade ur sängen och ned på golvet.
Där vaknade jag ngn minut senare.
Det blev inte så mycket morgonträning sedan.
Och jag blev ingen Arnold ...
1639237962195.png
Been there and done that!!!😁👍
 

Vostok

Audemars
Dom här va ju lite annorlunda :)
En liten batch tillverkas av Vostok för en av dess återförsäljare. Ska tydligen bli klar på Måndag..
Såg att ryssarna redan kallat den för Maserati :D
Inte helt säker men tror det är soviet.market som gjort beställningen??


1639253666134.png


1639253742046.png
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Ok... en bil och en basketboll som blir träffad av blixten... 🤔🤔

Antingen är det sämsta billoggan eller så är det den bästa basketloggan någonsin! 😂 😂

1639254167790.png
 
  • Love
Reactions: Beo

Delgada

Patek
Dom här va ju lite annorlunda :)
En liten batch tillverkas av Vostok för en av dess återförsäljare. Ska tydligen bli klar på Måndag..
Såg att ryssarna redan kallat den för Maserati :D
Inte helt säker men tror det är soviet.market som gjort beställningen??


1639253666134.png


1639253742046.png
De var ju riktigt fina.
Soviet.market har uppdaterats sin hemsida. Rejält omgjord. Synd bara att de inte uppdaterat sitt lager också. Så här tomt på hyllorna har jag aldrig sett att det varit på soviet.market tidigare.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Ja detta med greppträning är riktigt skoj. Man kan ändå bygga upp sin styrka ganska fort, sen är de ju mycket teknik, med bra teknik kan man mer än vad man tror.
Ett tips är att skaffa flera stycken först brukar jag klämma på gummiägget
Sen tar jag Sport först att värma upp med brukar göra 20 st , sen går jag över till Trainer och gör 10 st sen 1:an 1-5 st sen en 1a på 1,5 detta när jag vill testa max.
Gör inte som jag gjorde först köpte en 1 a bara nästan omöjligt att kunna bygga upp nån styrka om de är för tungt direkt.
Tyvärr är ju CoC rätt dyra, är ju flygplansaluminium😀 vem vet du kanske gör som Magnus Samuelsson o stänger 4:an😁
Screenshot_20211211-160824~2.png
Screenshot_20211211-161446~2.png
Ja det verkar skoj 🙂 tack för bra tips 👍
Har nog aldrig tränat ”klämstyrka” på det sättet men det måste ju testas 😃
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
In other news såg jag den här klockan postad i en av fb-grupperna som jag tyckte var riktigt frän - tolkade det dock som att det var något costumprojekt från ett eller annat forum och att tavlan inte fanns att få tag på någonstans för vanliga dödliga ☹️

6BCDDAF8-D806-4109-91A7-91251DDFCC7C.jpeg
 
Topp