• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Älgburgare utomhus! Svamp, älgfärs, grönsaker, majo & ost!


20211212_140100.jpg



20211212_141438.jpg
 

Utvisaren

Patek
Mer hund och snö. Två minusgrader och relativ tystnad.

F0C20EB9-36EE-4D71-A9A4-8BC1C02DD679.jpeg
3CD1B6E5-4B5E-4688-AD05-383C08457CA1.jpeg
Jo men en tennisboll att kasta, och som försvinner ner i snön... det är aktivering för en hund som heter duga. Man undrar ju om de inte fryser lite. Men så är katten ute hela natten när det är minus 10 och verkar inte vara allt för angelägen att komma in. Så de klarar sig väl får man tro. Det är bra med lite pälsklätt sällskap. De har en syn på livet som man ibland behöver anamma lite. Oroa sig mindre och roa sig mer.
 

Utvisaren

Patek
Det där kan vara det bästa album som gjorts. Håller öppet för att det kan finnas något som som är bättre men jag kan inte komma på vad det skulle vara.

fin klocka även 🙂👍
Ja den kommer igång lite då och då. I synnerhet de lite grabbigare kvällarna och kanske nån whiskyprovning eller så. Just den är ju lite unik i stilen för JP. En typ av övergångsskiva kanske? Innan var det ju rätt klassisk 70-80 tals rock, och efter blev de ju något death metal liknande, oerhört tungt och snurrar runt låtarna på typ max 3 accord. Metallica gjorde lite samma resa vid den tiden med det svarta albumet. En stil som helt bröt av mot vad de tidigare gjort och ett par album efter hade de ett helt annat "sound" som man säger. Men de som spelar blir ju inte yngre och de har samma livskriser som alla andra. Märks ju att de får en nostalgisk ådra att blomma ut lite när de går tillbaka och spelar sådant de spelade när de var yngre, Thin Lizzy etec. Deras cover på Whisky in the jar kan man ju spela lite när som helst. Ja, det finns mycket bra fram till tidigt 90-tal, sedan dog rocken lite grann i några år om man frågar mig.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Nu snackar vi lyx.... vi har börjat köra julen lite mer utomhus och allt det man vanligen har kan man fixa till på en eld. Fast Jansson gör vi som rårakor med lök och ansjovis i. DET blir faktisk betydligt godare än skumtomte med senap. 👍 😁 👍

Inte grillat själv tyvärr, foodtruck på torget där jag bor.

Den var riktigt god o lite annorlunda smak!
 

MAz_666

Rolex
Älgburgare utomhus! Svamp, älgfärs, grönsaker, majo & ost!


20211212_140100.jpg



20211212_141438.jpg
Nu snackar vi lyx.... vi har börjat köra julen lite mer utomhus och allt det man vanligen har kan man fixa till på en eld. Fast Jansson gör vi som rårakor med lök och ansjovis i. DET blir faktisk betydligt godare än skumtomte med senap. 👍 😁 👍
Hur kan man förlora sig i skumtomtar, ansjovis och senap - när framför ögonen det uppenbarar sig ett helt fantastiskt sladdrigt och vingligt och hemskt 70-80-talsrassel - och samtidigt så oerhört coolt?!!! ;) 🥰🥰:cool:
 

Utvisaren

Patek
Hur kan man förlora sig i skumtomtar, ansjovis och senap - när framför ögonen det uppenbarar sig ett helt fantastiskt sladdrigt och vingligt och hemskt 70-80-talsrassel - och samtidigt så oerhört coolt?!!! ;) 🥰🥰:cool:
Ja du efter träningen så är man hungrig på precis allt! 😂 😂 Citizens 70-tals länkar är precis lika rassliga som valfritt ryskt. Och där är ju faktiskt bekvämare om de är lite rörliga i sidled.
 
Någon som hann med att köpa en??

Oj vad ful den blev till slut..😬
Var med från allra första början i den där gruppen och då var designen betydligt snyggare.
Sen började saker och ting ändras och jag hade på känn att det skulle bli krångel med projektet så då avsade jag mig mina två reserverade exemplar.
Och utifrån vad man läst så verkar ju det ha varit helt rätt gjort. Det lilla krånglet som jag ledsnade på i början var ju ingenting jämfört med hur det verkar ha blivit sen..
 

Vostok

Audemars
Oj vad ful den blev till slut..😬
Var med från allra första början i den där gruppen och då var designen betydligt snyggare.
Sen började saker och ting ändras och jag hade på känn att det skulle bli krångel med projektet så då avsade jag mig mina två reserverade exemplar.
Och utifrån vad man läst så verkar ju det ha varit helt rätt gjort. Det lilla krånglet som jag ledsnade på i början var ju ingenting jämfört med hur det verkar ha blivit sen..
Ja det verkar ha varit total kaos hela alltihop där :D Ska bli kul att se om dom lyckas få till den där dom håller på med nu eller om det blir samma?
Jag har sett att folk hoppas av i parti och minut där nu och speciellt när priset flerdubblades för någon dag sedan :D
 
Ja det verkar ha varit total kaos hela alltihop där :D Ska bli kul att se om dom lyckas få till den där dom håller på med nu eller om det blir samma?
Jag har sett att folk hoppas av i parti och minut där nu och speciellt när priset flerdubblades för någon dag sedan :D

Ja jag läste också det.. Verkar som att priset studsade upp från ca 1800 kronor till 9000 kronor.. En viss skillnad så att säga...😬
 
Topp