• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
2824... hade man bara två storlekar på kugghjul eller? Ser ju onekligen mest ut som en nödlösning. Hög KPK.... kugg per krona eller vad det nu hette ... 😂
Men ser lättmekat ut tänker jag som avskyr alla bryggor med 3 eller fler rubiner i = ett jävla pill att få på plats.

1639335607408.png
Är inte det där 2428??
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Ja den kommer igång lite då och då. I synnerhet de lite grabbigare kvällarna och kanske nån whiskyprovning eller så. Just den är ju lite unik i stilen för JP. En typ av övergångsskiva kanske? Innan var det ju rätt klassisk 70-80 tals rock, och efter blev de ju något death metal liknande, oerhört tungt och snurrar runt låtarna på typ max 3 accord. Metallica gjorde lite samma resa vid den tiden med det svarta albumet. En stil som helt bröt av mot vad de tidigare gjort och ett par album efter hade de ett helt annat "sound" som man säger. Men de som spelar blir ju inte yngre och de har samma livskriser som alla andra. Märks ju att de får en nostalgisk ådra att blomma ut lite när de går tillbaka och spelar sådant de spelade när de var yngre, Thin Lizzy etec. Deras cover på Whisky in the jar kan man ju spela lite när som helst. Ja, det finns mycket bra fram till tidigt 90-tal, sedan dog rocken lite grann i några år om man frågar mig.
Ja de bröt verkligen med det tidigare soundet på den där, vilket jag iofs gillade men när de gick speed metal tycker jag personligen att de verkligen hittade ”rätt” - tror inte att det är någon låt på painkiller som jag hoppar förbi när jag lyssnar på den - vilket inte är helt vanligt för något album för min del. Smaken är ju givetvis som där ryggen byter namn men för mig är det där en riktig pärla 🙂👌
 

Utvisaren

Patek
Ja de bröt verkligen med det tidigare soundet på den där, vilket jag iofs gillade men när de gick speed metal tycker jag personligen att de verkligen hittade ”rätt” - tror inte att det är någon låt på painkiller som jag hoppar förbi när jag lyssnar på den - vilket inte är helt vanligt för något album för min del. Smaken är ju givetvis som där ryggen byter namn men för mig är det där en riktig pärla 🙂👌
Ja alltså det är deras bästa utan konkurrens. Alla låtar har sin plats på den plattan. Men beöver man inte hålla på och lyfta armen på spelaren när man lyssnar igenom.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Måndag igen efter en helg full med en massa att göra (förlåt @hepanter men vi har alla våra olika preferenser 🙂) så jag har knappt hunnit titta in här.
Edit: En sak jag kom på att jag har noterat är att glaset, som var i OK skick när klockan anlände, nu är extremt välpolerat. Detta endast genom automatisk polering via kontakt med de klädesplagg som har legat mot glaset.
20211213_081235.jpg
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Någon som har erfarenhet om timegrapher free är skapligt att lita på? Zlatousten klockade in på -22,60 sek per dag vilket känns rimligt
Screenshot_20211212-220133.png
Det är inte riktigt raketforskning, så det skall nog fungera så länge som man bara pratar om att mäta hur fort/sakta ett urverk går. -22 s är helt OK. Smaken är som baken, men jag brukar föredra att försöka få verkat att gå några sekunder plus varje dygn. Oavsett hinner det inte bli några vansinniga avdrifter om man även växlar klocka då och då och kanske ändå drar upp och ställer klockan när man tar på den.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Oj, det var väl kanske inte det de räknade med som hann betala för och få en sådan levererad innan Meranom började sälja delarna. Coola grejer är det oavsett.
Nej då skulle jag nog själv vara lite besviken - fast jag fattade det som att det aldrig blev några klockor monterade och levererade och att det är därför Meranom säljer av delarna nu istället.

givetvis kunde jag inte låta bli att köpa resten av delarna till ett eget bygge fastän jag skrev senast igår att jag tycker att tavlan är ganska ful 🤦🏻‍♂️
 
Topp