• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Söndag och jag fortsätter med det vinnande konceptet.
20211212_182520.jpg
 

Utvisaren

Patek
Tänkte precis rasa över salamiringen och hur många som verkligen behöver hålla koll på 20 minuter i det militära. Men så slog det mig att den ju även har koll på 4 timmar vilket är en normal vakt till sjöss om jag inte minns fel. Jfr Raketan med 24h tavla och roterbara innerring. Hm. MEN FUL ÄR DEN I ALLA FALL! :mad: Kunde de inte gjort en snyggare? Vad är det för fel på raka linjer tex? Nej nej... röda små bollar skall vi ha. Leve lille runde Lenin hurra hurra och hissa fanorna!!! :mad:😂😂
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Byte av canion pinion så fungerar min snyggare Zvezda felfritt igen (den förra var helt enkelt nersliten). Dessutom servad, så den går bra! 😃

Har faktiskt köpt en till icke fungerande herr-Zvezda, men skall bara sno tavlan o baksidan till o byta på den lite mer härjade. 😇

20211212_192628.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Blir säkert bra. Skall bara googla upp vad det är du köpt... 🥴 🥴

Kan bjuda på säljarens bilder. Kommer nya bilder när de kommit hem o jag putsat lite på dem.

Har inte ens koll om de fungerar. Bara köpte, var så billiga, passade på när jag ändå köpte Vostok 2428:an av samma säljare.

256670084.0.jpg

254245670.0.jpg


På tidigare tal om längd på visare, så kan man inte klaga på längden på minutvisarna på de här klockorna!
 

Utvisaren

Patek
Kan bjuda på säljarens bilder. Kommer nya bilder när de kommit hem o jag putsat lite på dem.

Har inte ens koll om de fungerar. Bara köpte, var så billiga, passade på när jag ändå köpte Vostok 2428:an av samma säljare.

256670084.0.jpg

254245670.0.jpg


På tidigare tal om längd på visare, så kan man inte klaga på längden på minutvisarna på de här klockorna!
Ok de har Kirov diamant alltså bra skit i regel. Antar att vi pratar ww2 relaterat mht allt som utspelade sig i Stalingrad. Men jag är inte så långt ner i träsket att jag ens visste att de fanns. En sak till att leta efter alltså...
 

Utvisaren

Patek
Kan bjuda på säljarens bilder. Kommer nya bilder när de kommit hem o jag putsat lite på dem.

Har inte ens koll om de fungerar. Bara köpte, var så billiga, passade på när jag ändå köpte Vostok 2428:an av samma säljare.

256670084.0.jpg

254245670.0.jpg


På tidigare tal om längd på visare, så kan man inte klaga på längden på minutvisarna på de här klockorna!
Jo. De är för långa. 😁😁👍👍
 

Utvisaren

Patek
2428 är inget jag äger men jag har funderat på att köpa denna till en polare som bara har en Speedmaster, en 60-tals Seamster och den nya Heuer remaken. Och det är ju lite fattigt kan man tycka. Inte minst för att han inte äger en enda rysk klocka, Gissa vad hans fruga heter... Antingen blir han ju glad eller så... tja... dålig stämning? Finns ju bara ett sätt att få reda på det. 🤔 😁🤔



1639335029215.png
 

Delgada

Patek
Oj vad ful den blev till slut..😬
Var med från allra första början i den där gruppen och då var designen betydligt snyggare.
Sen började saker och ting ändras och jag hade på känn att det skulle bli krångel med projektet så då avsade jag mig mina två reserverade exemplar.
Och utifrån vad man läst så verkar ju det ha varit helt rätt gjort. Det lilla krånglet som jag ledsnade på i början var ju ingenting jämfört med hur det verkar ha blivit sen..
Helt enig! Jätteful!
Från början skulle den väl se ut som en scuba dude, fast med rymddräkt.
Den här gubben ser mer ut som den där ddr-dockan John Blund.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Helt enig! Jätteful!
Från början skulle den väl se ut som en scuba dude, fast med rymddräkt.
Den här gubben ser mer ut som den där ddr-dockan John Blund.
Jo jag är böjd att hålla med jag också, gillade bezeln och visarna dock så jag har en ring på väg i posten och slår nog till på visarna också om de fyller på dem, och sätter klabbet på en vanlig scubadude istället.
 

Utvisaren

Patek
2824... hade man bara två storlekar på kugghjul eller? Ser ju onekligen mest ut som en nödlösning. Hög KPK.... kugg per krona eller vad det nu hette ... 😂
Men ser lättmekat ut tänker jag som avskyr alla bryggor med 3 eller fler rubiner i = ett jävla pill att få på plats.

1639335607408.png
 
Topp