• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Min, som jag har haft i en kökslåda sedan det begav sig. Ja, när jag tänker efter kan det ju rimligtvis inte vara samma låda eftersom jag inte bor på samma ställe som just när det begav sig... 🤔
Den jag har ser dessutom ut att vara antikbehandlad av @hepanter, så värdet på min borde ju vara nästan astronomisk högt! 😎
20211213_203745.jpg

Tror mina föräldrar har en sådan (eller åtminstone hade), känner igen den väldigt väl!
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Kanske? 🤔
2426 är det tänkt att den ska sitta på som jag fattar det men det är nog knappat omöjligt att peta på den på det mesta som har en subsekund med rätt placering gissar jag.

Lite roligt vore det att bonn-meka ihop den med vad nu det verket heter som har månfaser (om jag inte minns helt galet) och saxa in den komplikationen i tavlan där månen sitter. Med då skulle det nog bli pilligt på en nivå jag knappast behärskar
 

Utvisaren

Patek
Min, som jag har haft i en kökslåda sedan det begav sig. Ja, när jag tänker efter kan det ju rimligtvis inte vara samma låda eftersom jag inte bor på samma ställe som just när det begav sig... 🤔
Den jag har ser dessutom ut att vara antikbehandlad av @hepanter, så värdet på min borde ju vara nästan astronomisk högt! 😎
20211213_203745.jpg
Japp, ett dopp i brunnen på det såär den värd sin vikt i patina. Förlåt platina!
😁😁
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hehe, kanske räknar antal baklock jag köpt?

Alltså, världens sämsta funktion. Visar antal i kundvagnen om man har något, annars antal i watch list.
Jag jobbar med utveckling av e-handelssidor och att göra så här är en big no-no. Men det kanske är helt ok i Ryssland?!
Lätt förrvirrande när den bara helt plötsligt visar andra värden!

För i visa att det bara är antal i watch list kommet här ett bevis!

Screenshot_20211214-090433_Chrome.jpg
 

Vostok

Audemars
Alltså, världens sämsta funktion. Visar antal i kundvagnen om man har något, annars antal i watch list.
Jag jobbar med utveckling av e-handelssidor och att göra så här är en big no-no. Men det kanske är helt ok i Ryssland?!
Lätt förrvirrande när den bara helt plötsligt visar andra värden!

För i visa att det bara är antal i watch list kommet här ett bevis!

Screenshot_20211214-090433_Chrome.jpg
Jäklar vilket klipp!! Grattis!! 😍
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Tisdag brukar ofta innebära en tunna på handleden. Idag är det dock ett helt annat upplägg för min del iom att vi har julkonsert med orkestern ikväll. Klädkoden är beskriven som svart med röda detaljer och vad passar på bättre än att ha en röd Goroda på handleden?
Klockans skick antyder dessutom att det tom kan vara första gången denna klocka sitter på en handled över huvud taget. Så, bättre "röd detalj" än detta har jag svårt att tänka mig att man kan hitta.
20211214_092253.jpg

20211214_092213.jpg
 

Utvisaren

Patek
Tisdag brukar ofta innebära en tunna på handleden. Idag är det dock ett helt annat upplägg för min del iom att vi har julkonsert med orkestern ikväll. Klädkoden är beskriven som svart med röda detaljer och vad passar på bättre än att ha en röd Goroda på handleden?
Klockans skick antyder dessutom att det tom kan vara första gången denna klocka sitter på en handled över huvud taget. Så, bättre "röd detalj" än detta har jag svårt att tänka mig att man kan hitta.
20211214_092253.jpg

20211214_092213.jpg
Ja den klår ju vilken tomteluva som helst. Lite högtidligt när man tar på en klocka som är i "museikvalitet". Ett brandsäkert kassaskåp behöver han skafffa om han inte redan har ett.

👍 👍 👍
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Tisdag brukar ofta innebära en tunna på handleden. Idag är det dock ett helt annat upplägg för min del iom att vi har julkonsert med orkestern ikväll. Klädkoden är beskriven som svart med röda detaljer och vad passar på bättre än att ha en röd Goroda på handleden?
Klockans skick antyder dessutom att det tom kan vara första gången denna klocka sitter på en handled över huvud taget. Så, bättre "röd detalj" än detta har jag svårt att tänka mig att man kan hitta.
20211214_092253.jpg

20211214_092213.jpg

Ja, jädrar vilket skick!!! Det är kul o se dina klockor, de flesta du har verkar ju vara i nästan nyskick eller nyskick!
 

MAz_666

Rolex
Idag är det visst både Tonneau Tuesday och TunnaTisdagen.
Därför bjuder jag på rysk husmanskost. Fiskfärs eller möjligen torskrom (kommer nån ihåg dom konserverna? Och är det nån som åt dom?) Mumsigt ser det i alla fall ut!!!
Är det förresten någon som lyckat gjort ”nyare visare gamla”? Utspätt te? Eller annat indiantips?
Vostoks klassiska svarta #1190728-tunna med kupolkrona, på hemskt och sladdrigt OCH underbart ryskt stål.
792524F3-42AE-4589-A825-1DB300A97203.jpeg
 
Topp