• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
Gula/guldiga visare på Zvezda? Trodde de var blånerade eller svarta? 🤔 🤔
Fanns båda, med det verkar som: siffror/index i guld = visare i guld.
Katalogbild från 1953:
1639391495941.png
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Nej då skulle jag nog själv vara lite besviken - fast jag fattade det som att det aldrig blev några klockor monterade och levererade och att det är därför Meranom säljer av delarna nu istället.

givetvis kunde jag inte låta bli att köpa resten av delarna till ett eget bygge fastän jag skrev senast igår att jag tycker att tavlan är ganska ful 🤦🏻‍♂️
Härligt kommer bli jätte kul att få se resultatet
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Visst är den cool bilden?!
Håller med, mer åt "bundplatta" eller något åt det hållet, än bundarmband..
Avseende "tappa" klockan måste jag vara "den som är den" och mena att ett single-pass håller klockan på exakt samma sätt vid tappad sprint - som ett Nato.
Single-pass är ju en lång rem som sitter kring handleden. Tappar man då en sprint, sitter ju bandet kvar - och klockan "hänger kvar i sista sprinten".
Det är ju med vanliga 2-delade klockarmband som tappad sprint innebär förlust av klocka.
Skulle Nato vara bättre än Single pass, måste du ju vända det upp-och-ned så extra-flärpen ligger OVANPÅ klockan ...
🤔 ;)🤣😂:cool:
Ja, där måste jag nog erkänna att jag hade lite otur när jag tänkte, men, jag tror, bäste broder, att du samtidigt har löst gåtan ang bund. Naturligtvis var tanken att den där jättestora och breda delen av bundet skall sitta ovanpå glaset för att skydda mot, ja, vad som helst. Ett tunnare singelpass-band skall sedan sitta under hela härligheten och säkerställa att densamma sitter kvar på handleden.
Saken är klar. Ett mysterium är löst! Tyvärr äger jag ingen bund, så jag kan inte bevisa att jag har rätt... 👍 ;)
 

Delgada

Patek
Nej då skulle jag nog själv vara lite besviken - fast jag fattade det som att det aldrig blev några klockor monterade och levererade och att det är därför Meranom säljer av delarna nu istället.

givetvis kunde jag inte låta bli att köpa resten av delarna till ett eget bygge fastän jag skrev senast igår att jag tycker att tavlan är ganska ful 🤦🏻‍♂️
Man kan väl ändra sig....

 

Delgada

Patek
Vi tar en kvällsbild på dagens ministry inför klockbyte. Det är ju en dag imorgon också.
20211213_190749.jpg

Och efter bytet ser tillvaron ut så här.
20211213_191139.jpg

Det får bli de här två som får samsas om denna veckas handledstid. Möjligen med ett litet mellanspel av icke ryss. Jag tror nämligen att schweizaren står på ett datum som infaller den här veckan... då kanske man får passa på.
 

Utvisaren

Patek
För bara 150kr plus frakt kan man även få en pälsmössa av äkta ekorre. Satt med fingret på avtryckaren igår men frugan kom förbi med sin avvikande åsikt om dylika tings såväl nödvändighet som beskaffenhet. Ridå. Men det går fler tåg längs den transsibiriska järnvägen! 😁 😁
 

Rikala

Patek
2-Faktor
För bara 150kr plus frakt kan man även få en pälsmössa av äkta ekorre. Satt med fingret på avtryckaren igår men frugan kom förbi med sin avvikande åsikt om dylika tings såväl nödvändighet som beskaffenhet. Ridå. Men det går fler tåg längs den transsibiriska järnvägen! 😁 😁

Du kanske kan trösta dig med något riktigt exotiskt ifrån ryssland?

Screenshot_20211213-201802_Chrome.jpg
 

Vostok

Audemars
För bara 150kr plus frakt kan man även få en pälsmössa av äkta ekorre. Satt med fingret på avtryckaren igår men frugan kom förbi med sin avvikande åsikt om dylika tings såväl nödvändighet som beskaffenhet. Ridå. Men det går fler tåg längs den transsibiriska järnvägen! 😁 😁
Va!! En pälsmössa av äkta ekorre står ju högre på önskelistan än en sån där ekorr-öl!!
1639423649449.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Du kanske kan trösta dig med något riktigt exotiskt ifrån ryssland?

Screenshot_20211213-201802_Chrome.jpg
Min, som jag har haft i en kökslåda sedan det begav sig. Ja, när jag tänker efter kan det ju rimligtvis inte vara samma låda eftersom jag inte bor på samma ställe som just när det begav sig... 🤔
Den jag har ser dessutom ut att vara antikbehandlad av @hepanter, så värdet på min borde ju vara nästan astronomisk högt! 😎
20211213_203745.jpg
 
Topp