• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Kommer nog somna snart, men slog precis till på en julklapp till mig själv!

Kunde inte hålla mig!

252741636.0.jpg
Har du min adress?? ;)
Grattis!! :D
 

Utvisaren

Patek
Jag får be om ursäkt om jag skapar dålig stämning nu men jag är nog tvungen att erkänna att jag trodde att du var infödd skåning efter att ha sett poster om ålahuvuden och gåsamiddagar. Jag ber om ursäkt för för dessa förhastade slutsatser, de var helt utan ont uppsåt
Utvandrad från kroppkakeregionerna och ner hit till äggakakans hemvist. Halvt assimilerad är man nog, men gör samtidigt enträgna försök att skola om mina närmaste till att rida med djävulen långt upp i Småland. 😁
 

Vostok

Audemars
Kazakstans vapen om jag minns rätt :)
Nja det är stadsvapnet och flaggan för staden Kazan i republiken Tatarstan.
En "Zilant" är en legendarisk varelse med huvudet från en drake, kroppen av en fågel, benen från en kyckling, svansen från en orm, öronen från en hund, röda vingar, vassa tänder, mörkgrå fjädrar och fjällig mörkgrå hud.

1640160345265.png

 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Nja det är stadsvapnet och flaggan för staden Kazan i republiken Tatarstan.
En "Zilant" är en legendarisk varelse med huvudet från en drake, kroppen av en fågel, benen från en kyckling, svansen från en orm, öronen från en hund, röda vingar, vassa tänder, mörkgrå fjädrar och fjällig mörkgrå hud.

1640160345265.png

Det finns förresten fler Vostok klockor med olika stadsvapen..
Denna har jag sett på någon urtavla och det är Tatarstans vapen:

1640160905496.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ljudet från urverket är ju ljuv musik, samma sak när man vrider upp. Kräver ju faktiskt lite nypor tom😂
Äntligen kan man använda skruvmejseln i verkstan på gården när man ska byta band. har beställt 26 mm NATOband pvd blir najs. Sorry för bildbomb
DSC_8886.JPG

DSC_8884.JPG
DSC_8883.JPG
DSC_8885.JPG
Ja, fy, nu får du sluta att bildbomba! 😍 (nä, helt underbara bilder på riktigt cool klocka, som du dessutom bär upp nästan irriterande väl!)
 

Utvisaren

Patek
Nja det är stadsvapnet och flaggan för staden Kazan i republiken Tatarstan.
En "Zilant" är en legendarisk varelse med huvudet från en drake, kroppen av en fågel, benen från en kyckling, svansen från en orm, öronen från en hund, röda vingar, vassa tänder, mörkgrå fjädrar och fjällig mörkgrå hud.

1640160345265.png

Ah. Såg en sådan klocka som du köpte dig. Tyckte det var en rälig krabat på urtavlan och kollade upp vad det var... men mindes fel ;) Kazan - Kazakstan - Zakaz. Det är väl inte så noga? 🤔 🤔 😁 😁

Edit: Rälig anses nog vara ett skånskt uttryck... @Auto Ola ;)
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ni vet ju att dykare har såna där "bly-tyngder" kring midjan för att kunna sjunka ner lättare vid dykning.
Tror på riktigt att Zlatousten var en del av denna "bly-tyngd-utrustning" för dom ryska dykarna!
Kul bild jag får upp i huvudet när en stackars dykare med plåthjälm tappar balansen och hamnar med fötterna upp mot vattenytan nedtyngd mot bottnen av handledens vikt. :D
 
  • Like
Reactions: Beo

Vostok

Audemars
Ah. Såg en sådan klocka som du köpte dig. Tyckte det var en rälig krabat på urtavlan och kollade upp vad det var... men mindes fel ;) Kazan - Kazakstan - Zakaz. Det är väl inte så noga? 🤔 🤔 😁 😁
Jag har ej hittat/köpt någon ännu men vill ha en sån urtavla :)
Jag gillar beskrivningen av Zilant:en "kroppen av en fågel, benen från en kyckling"?? (Kyckling är alltså inte en fågel i Kazan???) 😂 😂 😂
 

Vostok

Audemars
Om någon är sugen på att köp sig ett parti klockor med ”rolig” historia så verkar nästa kapitel i luna-dude-följetongen vara att OD ragequitar Vostok och säljer sin samling.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=242467290

För en som har noll känslor investerade i de där projekten är det onekligen lite underhållande att bara stå bredvid och se vad som utspelar sig just nu
Jag såg han hade köpt sig en "Douglas skindiver" (lika som Neil Armstrong hade) så han kanske behöver lite pengar för att täcka det köpet ;) 😂
 
Topp