• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Om ca 2 veckor
" @Delgada jag har fått ont i armen! Jag drar kraftigt åt vänster.. jag har ont i serratus anterior.. varför ?"
DSC_8853~2.JPG
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Kvällshäng
Lite fler bilder, på det smått galna köpet, genomtänkt, vetifan snabbt tänk Jo kanske mer det. Men de är ju ascoolt att ha en 3602 dykare. Hör ni inget mer från mig har jag blivit tvångsomhämdertagen av beoendeenheten.
Luchen tjatade och ville sitta i knät och visst fick den det, sen blev tunnan avundsjuk.
DSC_8864.JPG
DSC_8865.JPG
DSC_8873.JPG
DSC_8871.JPG
DSC_8870.JPG
DSC_8866.JPG
DSC_8872.JPG
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Om ca 2 veckor
" @Delgada jag har fått ont i armen! Jag drar kraftigt åt vänster.. jag har ont i serratus anterior.. varför ?"
DSC_8853~2.JPG
Ha ha ha. Ja man måste nog vara byggd som en domkraft om man inte ska få överbelastningsskador av att bära en sån där.
I början av min rysskarriär tyckte jag 090 var stor.🤣
Sen såg 090 ut som en bebis bredvid Zlatoust. Och nu ser Zlatoust ut som en mindre lillasyster till den nya.
Men den nya, det är alltså ingen Zlatoust då?
Vad mäter den?
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Ha ha ha. Ja man måste nog vara byggd som en domkraft om man inte ska få överbelastningsskador av att bära en sån där.
I början av min rysskarriär tyckte jag 090 var stor.🤣
Sen såg 090 ut som en bebis bredvid Zlatoust. Och nu ser Zlatoust ut som en mindre lillasyster till den nya.
Men den nya, det är alltså ingen Zlatoust då?
Vad mäter den?
Tänkte lite samma sak förut idag, zlatousten ser jätte liten ut🤔
58 mm utan kronan, 70 mm ink krona 240 gram massivt stål
Nej detta är ingen Agat
Vet inte exakt vem som tillverkar den.
Refen är 0312 Molnija
Kanske är en källarfirma som plockar ihop dom som farsan brukar säga. Enligt poljot 24 ska den klara 20ATM 200m
 

Vostok

Audemars
Tänkte lite samma sak förut idag, zlatousten ser jätte liten ut🤔
58 mm utan kronan, 70 mm ink krona 240 gram massivt stål
Nej detta är ingen Agat
Vet inte exakt vem som tillverkar den.
Refen är 0312 Molnija
Kanske är en källarfirma som plockar ihop dom som farsan brukar säga. Enligt poljot 24 ska den klara 20ATM 200m
Originalet alltså den riktiga dykarklockan "Zlatoust 191-ChS" hade 60mm boett och vägde 0,28kg och jag har för mig att den skulle klara minst 80 Atm men jag kan minnas fel?
Urverket som satt i har 15 juveler och är märkt med Zlatoust fabriks logotyp (se bild)

1640117532006.png
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Originalet alltså den riktiga dykarklockan "Zlatoust 191-ChS" hade 60mm boett och vägde 0,28kg och jag har för mig att den skulle klara minst 80 Atm men jag kan minnas fel?
Urverket som satt i har 15 juveler och är märkt med Zlatoust fabriks logotyp (se bild)

1640117532006.png
Ljudet från urverket är ju ljuv musik, samma sak när man vrider upp. Kräver ju faktiskt lite nypor tom😂
Äntligen kan man använda skruvmejseln i verkstan på gården när man ska byta band. har beställt 26 mm NATOband pvd blir najs. Sorry för bildbomb
DSC_8886.JPG

DSC_8884.JPG
DSC_8883.JPG
DSC_8885.JPG
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Tänkte lite samma sak förut idag, zlatousten ser jätte liten ut🤔
58 mm utan kronan, 70 mm ink krona 240 gram massivt stål
Nej detta är ingen Agat
Vet inte exakt vem som tillverkar den.
Refen är 0312 Molnija
Kanske är en källarfirma som plockar ihop dom som farsan brukar säga. Enligt poljot 24 ska den klara 20ATM 200m

Min 192:a är lite större och väger lite mer. 🤣
 

MAz_666

Rolex
Brunstspanar och täckt med plast, rysskyla på g
DSC_8874.JPG
DSC_8879.JPG
DSC_8878.JPG
Apropå brunstspaning,så har man ju utbildat en del (militära) spanare genom åren.
A & O är ju att maskeringen skall smälta in i omgivningen.
Jag ger dig och hustrun 5 av 5 getingar för den innovativa maskeringsutrustningen.
Är det du som smugit in under den vita plasten, och hustrun under den rosa?
Ser ni nåt???
 

MAz_666

Rolex
Originalet alltså den riktiga dykarklockan "Zlatoust 191-ChS" hade 60mm boett och vägde 0,28kg och jag har för mig att den skulle klara minst 80 Atm men jag kan minnas fel?
Urverket som satt i har 15 juveler och är märkt med Zlatoust fabriks logotyp (se bild)

1640117532006.png
Ni vet ju att dykare har såna där "bly-tyngder" kring midjan för att kunna sjunka ner lättare vid dykning.
Tror på riktigt att Zlatousten var en del av denna "bly-tyngd-utrustning" för dom ryska dykarna!
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Kvällspromenad för en stu

Apropå brunstspaning,så har man ju utbildat en del (militära) spanare genom åren.
A & O är ju att maskeringen skall smälta in i omgivningen.
Jag ger dig och hustrun 5 av 5 getingar för den innovativa maskeringsutrustningen.
Är det du som smugit in under den vita plasten, och hustrun under den rosa?
Ser ni nåt???
😂🙈 Jodå vi ser en hel del. Men de har jag lagt upp på en helt annan hemsida🔞
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Ja, det är något av en daglig prövning att förlåta alla skåningar för deras ursprung. Men, men, det är ju inte deras fel att de föddes söder om gränsen. Men man jobbar vidare, som en sorts missionär i kulturskymningens Skåne, på att sakta men säkert införa dem i civilisationen.
Jag får be om ursäkt om jag skapar dålig stämning nu men jag är nog tvungen att erkänna att jag trodde att du var infödd skåning efter att ha sett poster om ålahuvuden och gåsamiddagar. Jag ber om ursäkt för för dessa förhastade slutsatser, de var helt utan ont uppsåt
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Fick sån rejäl träningsvärk efter triceps och greppttöningspasset igår så molnija fick ligga. Blev en försenad Tunna dag. Blev lite sur först då kronan skär in i handen när man jobbar, sket kvalitet på min krona, borde kanske ta fram sandpapper. Fick därför sitta övanpå skjortan istället
DSC_8897.JPG
 
Topp