Det är väl standard på typ Kina-kronografer för 20kr?
De brukar t.o.m. ha små fysiska ditlimmade visare som inte gör något...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är väl standard på typ Kina-kronografer för 20kr?
Vad kör du för medel i tvätten? P****dyrt klockspecialmedel eller något standard?
Oleg kör bensin om han har råd. På spisen. Och röker samtidigt.Jag kör med riktigt dyra specialmedel:
1. Kranvatten
2. Yes diskmedel
Är inne på samma tanke - men kanske lite mer som Beatles. Att med ett bayerskt ompa-ompa-band, lederhosen och en megafon få stå och rasa från ett hustak.Ja, det är över huvud taget intressant med fenomenet människor som rasar. Jag ser framför mig en sotare som rasar från taket.
Ja han får förlåta min okunskap. Mina inköp av kinesiska klockor är mycket blygsamma, dessvärre (bättre?). Bättring utlovas... icke.Det är väl standard på typ Kina-kronografer för 20kr?
Tja, Leningrad... det är väl en halv dagsmarsch för de finska hakkapelitterna? (Hakka päälle = slå in skallen på någon...)Vet du att jag också associerade till Leningrad Cowboys! (de är väl iof från Finland, men ändå )
Men inte yes etc till urverksdelar väl? Blir inte det en lite fet hinna av det???Just nu Ultraclean ifrån CO eller Kjell & Co, blandat med vatten och en skvätt t-röd. Ibland lite yes i med.
Men inte yes etc till urverksdelar väl? Blir inte det en lite fet hinna av det???
Ta det lugnt med IPAn bara. Annara ett tu tre ligger man i vägkanten och spelar dragspel.Nej, kör bara ren ipa då. Kanske lite tvätt i vanligt vatten med tandborste innan om bottenplattan är väldigt smutsig.
Jo det gäller att vara med tydligen. Har inte handlat så mycket med Kina. Även om jag varit sugen på att prova Sugess turbillonerna. Japan desto mer men där är ju i princip inget fusk. Förutom alla Mumbai Oris.OT
I utbildningssyfte. Lite lyxigare med ditlimmade fasta visare istället för tryckta!
Ta det lugnt med IPAn bara. Annara ett tu tre ligger man i vägkanten och spelar dragspel.
Nej, absolut inte. Diskvatten använder jag till länkar och boetter med glas. Urverksdelar får lite finare behandling.Men inte yes etc till urverksdelar väl? Blir inte det en lite fet hinna av det???
Haha ja man får bjuda till med lite god vilja och ha överseende med det där med ursprungetVet du att jag också associerade till Leningrad Cowboys! (de är väl iof från Finland, men ändå )
Klart du ska! Man lever bara en gång och så vidare - därför är det viktigt att spendera betydande delar av sin beskärda tid på biltemaDet är väl som med allt. Skall det göras så gör det ordentligt.
Så man kanske skall gå "all in" och åka til Biltema och köpa mjukglass med saltlakritsströssel?
Det är ju ändå jul?
Jo det gäller att vara med tydligen. Har inte handlat så mycket med Kina. Även om jag varit sugen på att prova Sugess turbillonerna. Japan desto mer men där är ju i princip inget fusk. Förutom alla Mumbai Oris.
Mnjä. Sugess är ju intressant för prisläget som är helt annorlunda typ 5-7000 sek. En bekant/samlare i Hong Kong som menar att Sugess är ett av få som är värt pengarna. Men, svårt att avgöra sådant själv. Gillar dock att det inte är något varumärke på urtavlan.Du har inte kollat på Sea-Gull då?
T.ex. denna?
Äkta kinestourbillion för endast 11800 €
Ja, det är något av en daglig prövning att förlåta alla skåningar för deras ursprung. Men, men, det är ju inte deras fel att de föddes söder om gränsen. Men man jobbar vidare, som en sorts missionär i kulturskymningens Skåne, på att sakta men säkert införa dem i civilisationen.Haha ja man får bjuda till med lite god vilja och ha överseende med det där med ursprunget
Så medan du brunstspanar sitter frugan och klockspanar? Bra deal?Frugan skicka den till mig,
Många som plockar ihop dom nu
Men där är visaren mintgrön igen! Axelklaffar på! Och myggjagare! Alltid myggjagare!!!Frugan skicka den till mig,
Många som plockar ihop dom nu
Min 110:a vinkar och hälsarSugen på att få tillbaka detta utseendet på 110
Inte för att vara den... men det där är väl en 100 boett?Min 110:a vinkar och hälsar
Faaaaaaa, jag blev tvåa på mitt eget inlägg.Inte för att vara den... men det där är väl en 100 boett?
Iaf med liknande matchning med dykaring och tavlaMin 110:a vinkar och hälsar
Edit: Nä vänta nu, det här är ju en 100:a! Skämshatt på!
Min 110:a vinkar och hälsar
Edit: Nä vänta nu, det här är ju en 100:a! Skämshatt på!
Men vad roligt, min Zvezda vinkar och hälsar!Min 110 hälsar också!
Nåja, det är ju iallafall en rysk klocka
Min 110:a hälsar!Sugen på att få tillbaka detta utseendet på 110
Titta en 110:a som faktiskt är en 110:a...Min 110:a hälsar!
Krona, tavla, visare, vridring, en boett, du ser, många likheter.Iaf med liknande matchning med dykaring och tavla