• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
2-Faktor
För de lite mer åldersrika så har man ju upplevt och burit m58. Tjock j*vla filt/vadmal. Sköna på fjället när det var torrt och grymt kallt. Annars hemska. Vi kan säga att dragkedjan inte var uppfunnen/påkommen i dessa …
Man såg ut som en beväringsman från vinterkriget, och drömde om m59 med knappar i locken!
Been there snd done that to:bored:!kändes som olles brorsa på hela kroppen!😄
 

hepanter

Patek
2-Faktor
För de lite mer åldersrika så har man ju upplevt och burit m58. Tjock j*vla filt/vadmal. Sköna på fjället när det var torrt och grymt kallt. Annars hemska. Vi kan säga att dragkedjan inte var uppfunnen/påkommen i dessa …
Man såg ut som en beväringsman från vinterkriget, och drömde om m59 med knappar i locken!

Been there snd done that to:bored:!kändes som olles brorsa på hela kroppen!😄
Ni kan va lugna dom finns att få tag på
Hinner nog inte fram till jul men kanske mellandagarna
102446-2df1e1148cac4c318d0e0b2abf6f4eea_940x.jpg
 

Utvisaren

Patek
Ni kan va lugna dom finns att få tag på
Hinner nog inte fram till jul men kanske mellandagarna
102446-2df1e1148cac4c318d0e0b2abf6f4eea_940x.jpg
Ett par av marknadsföringstjejerna på jobbet har ju jackor i den stilen utan knappar etc. Modernt kanske?
 

MAz_666

Rolex
Ni kan va lugna dom finns att få tag på
Hinner nog inte fram till jul men kanske mellandagarna
102446-2df1e1148cac4c318d0e0b2abf6f4eea_940x.jpg
Fi fan! Det kryper i gamm-kroppen! Ser att läderremmarna och de dubbla hakarna för kängan fram o bak saknas.
 
  • Love
Reactions: Beo

hepanter

Patek
2-Faktor
Jag antar att du ökat däcktrycket på vänster sida på traktorn några kg nu??
Haha
Skönt att jag har dej på tråden, jag har ont i serratus anterior😁 va kan de bero på?
Den är jäkligt tung😀 jag öste ut kraftfoder i kväll 2 kgs skopan kändes ovanligt tung, tyngre än vanligt... Om man kör den 30 dar i streck så lär man nog leva på ipren
 

hepanter

Patek
2-Faktor
@Beo
Ikväll tänkte jag packa ner denna. Fick för mig att först sätta dit en annan ring.
Helt plötsligt så ser jag att sekundvisaren rör på sig. Hur i hela friden, jag som försökt flera ggr sen i somras att få liv i den. Alla möjliga knep Körde timegrapher -3,12 sek/dygn👌
De är väl bara att köra den imorgon och se ifall turen fortsätter
Min första Vostok åter på armen
DSC_8936.JPG
 

Vostok

Audemars
@Beo
Ikväll tänkte jag packa ner denna. Fick för mig att först sätta dit en annan ring.
Helt plötsligt så ser jag att sekundvisaren rör på sig. Hur i hela friden, jag som försökt flera ggr sen i somras att få liv i den. Alla möjliga knep Körde timegrapher -3,12 sek/dygn👌
De är väl bara att köra den imorgon och se ifall turen fortsätter
Min första Vostok åter på armen
DSC_8936.JPG
Plötsligt händer det!!! 😂
 

Beo

Patek
2-Faktor
@Beo
Ikväll tänkte jag packa ner denna. Fick för mig att först sätta dit en annan ring.
Helt plötsligt så ser jag att sekundvisaren rör på sig. Hur i hela friden, jag som försökt flera ggr sen i somras att få liv i den. Alla möjliga knep Körde timegrapher -3,12 sek/dygn👌
De är väl bara att köra den imorgon och se ifall turen fortsätter
Min första Vostok åter på armen
DSC_8936.JPG
Guds och Vostoks vägar äro outgrundliga!😂👍
 

Delgada

Patek
Haha
Skönt att jag har dej på tråden, jag har ont i serratus anterior😁 va kan de bero på?
Den är jäkligt tung😀 jag öste ut kraftfoder i kväll 2 kgs skopan kändes ovanligt tung, tyngre än vanligt... Om man kör den 30 dar i streck så lär man nog leva på ipren
Hm.. serratus anterior. Intressant rackare, har en viktig roll för skulderbladets dynamik och har därmed en nyckelroll i all skulder- och axelrehabilitering. Däremot inte så vanligt med tendinoser /tendinopatier i just den muskeln.
Fäster på framsidan av skuldebladet och löper fram som fingrar och fäster något framför mitten på revbenen 1-8.
Var någonstans utmed det förloppet har du ont?
 

Utvisaren

Patek
Hm.. serratus anterior. Intressant rackare, har en viktig roll för skulderbladets dynamik och har därmed en nyckelroll i all skulder- och axelrehabilitering. Däremot inte så vanligt med tendinoser /tendinopatier i just den muskeln.
Fäster på framsidan av skuldebladet och löper fram som fingrar och fäster något framför mitten på revbenen 1-8.
Var någonstans utmed det förloppet har du ont?
Bonden skall nog gå över till klenfoder istället. 🥴 😁🥴
 
Topp