• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Hm.. serratus anterior. Intressant rackare, har en viktig roll för skulderbladets dynamik och har därmed en nyckelroll i all skulder- och axelrehabilitering. Däremot inte så vanligt med tendinoser /tendinopatier i just den muskeln.
Fäster på framsidan av skuldebladet och löper fram som fingrar och fäster något framför mitten på revbenen 1-8.
Var någonstans utmed det förloppet har du ont?
Fasen det var bara skoj och jag lyckades nog nämna fel muskel också. Hade kanske varit mer troligt med överansträng subscapularis när de handlar att han en snortungt klocka och hålla armen uppe längs sidan...😀 Sorry tack för info ändå 🙈
 

Delgada

Patek
Om någon är sugen på att köp sig ett parti klockor med ”rolig” historia så verkar nästa kapitel i luna-dude-följetongen vara att OD ragequitar Vostok och säljer sin samling.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=242467290

För en som har noll känslor investerade i de där projekten är det onekligen lite underhållande att bara stå bredvid och se vad som utspelar sig just nu
Det är ju en fin samling och en lysande affär för den som vill ha 12 st färdigmoddade klockor.
Men så trist!🤮
Det är ju grejen att välja tavla, välja boett, beställa, vänta lite, vänta lite för länge, så kommer grejerna, hitta lämplig bezel, prova, byta igen, testa olika armband, osv.
Det är i alla fall grejen för mig.
Men det är ju valfritt, det är ju tur det.😊
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Skämt och Sido med en halv arbetsdag med molnija dykaren sittandes på en arm men sysslor som traktorköring, mjölkning, skrapning, ösning med gaffel, kraftfoder skopa och annat konstatera jag nog att jag skulle behöva ha en till, till den andra armen. Måste ärligt säga att man känner obalansen 😊
 

Delgada

Patek
Skämt och Sido med en halv arbetsdag med molnija dykaren sittandes på en arm men sysslor som traktorköring, mjölkning, skrapning, lösning med gaffel, kraftfoder skopa och annat konstatera jag nog att jag skulle behöva ha en till, till den andra armen. Måste ärligt säga att man känner obalansen 😊
Du får väl ta en bit kätting och vira några varv kring höger handled så ser du ännu mer hard core ut. Jag skulle vilja se de banditer som vågar sig in på din gårdsplan då.
 

Embl

Omega
Dagens klocka
 

Bilagor

  • IMG_20211222_135741__01.jpg
    IMG_20211222_135741__01.jpg
    277.3 KB · Visningar: 2

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Det är ju en fin samling och en lysande affär för den som vill ha 12 st färdigmoddade klockor.
Men så trist!🤮
Det är ju grejen att välja tavla, välja boett, beställa, vänta lite, vänta lite för länge, så kommer grejerna, hitta lämplig bezel, prova, byta igen, testa olika armband, osv.
Det är i alla fall grejen för mig.
Men det är ju valfritt, det är ju tur det.😊
Jo så är det nog - men jag är i din ringhörna i det fallet, känns lite tråkigt att köpa en hel packe redan moddade klockor när man är av den naturen att man tycker att skruvandet och fnulandet är den roligaste biten. Man skulle iofs kunna köpa dem för delarna men det känns som mycket pengar på ett bräde att lägga på ett ”projekt” utan något egentligt mål
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jo så är det nog - men jag är i din ringhörna i det fallet, känns lite tråkigt att köpa en hel packe redan moddade klockor när man är av den naturen att man tycker att skruvandet och fnulandet är den roligaste biten. Man skulle iofs kunna köpa dem för delarna men det känns som mycket pengar på ett bräde att lägga på ett ”projekt” utan något egentligt mål
Köp hellre en klase klockor från klockanett.se, kan jag tycka.
 

Rikala

Patek
2-Faktor

Ah, ZentRa!

Det påminner mig om att det var länge sedan jag använde detta. Nästan glömt av att jag har det.

Glas på både fram o baksida!

20211222_224311.jpg


Nu har jag gett upp skruvandet för ikväll, ett damurverk, AS 970. Struligt som f-n, nu går det även om det verkar vilja stanna ibland.

Lyckades även buckla till boetten (svintunn) när jag försökte byta glas.

Får lägga undan det några dagar o skruva Vostok istället!
 

Utvisaren

Patek
Ryskt SIM-kort?
Då måste det gå fyrdubbelt bra.
Det har ju gått utmärkt för undertecknad med Western Union, PaySend och PayPal …
Enlighten me?
Det är mest för att en del sidor kräver det och sedan kan man koppla det till whatsapp etc. Ie gratis kommunikation med hela ryska maffian. Behöver inte heller skylta med sitt riktiga nummer på suspekta ställen.Dvs jag letar runt efter riktigt skumma ställen att handla på. Små pantbanker etc i småhålor i Ryssland.
Även bra om man har "fredagsbeställt" något från Christopol och plötsligt står Kristi brud på trappan och bankar och vill in. Hatar när det händer. 😁
 
Senast ändrad:
Topp