• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Samlarn

Rolex
Den här brukar åka på armen vid högtider. Även så i år.
IMG_20211227_100637.jpg


Ett gott slut och ett gott nytt på er!
 

Utvisaren

Patek
Ja eller om frugan tar fram släggan vid sängaveln.. för de är väl inte bara vi från landet som sover med en slägga nära till hands🤔
En slägga låter onekligen mycket praktiskt att ha nära till hands. Frugan har min machete vid sängen. Vilket antagligen också är ett bra redskap att ha till hands om man känner sig lite extra på hugget en morgon. 😁 😁
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Fin sak för billig peng :)


Passar bra till nyår med lite stjärnor!!!

Här är lite fler nyårstips, kanske en Raketa "Rolex"?

Screenshot_20211227-123911_Chrome.jpg


Eller varför inte en Raketa med stentavla!!! Har fått upp ögonen lite för dessa sedan jag läst om dom i min nya italienska bok!

Screenshot_20211227-123925_Chrome.jpg


För övrigt kan den som har hökögon se postnordaviseringen högst upp, verkar bli med kronograf redan detta år!!!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Kaka söker maka. Kom en guling idag att hålla den blekare lite sällskap.
2234 i även denna. Noterar att de diffar 15 sekunder bara 5 minuter efter synkning...
20211227_133900.jpg

20211227_133350.jpg
Hmm, då är det kanske värre att datumet diffar 11 dagar efter bara fem minuter 🤔 (he he)
Har du klurat ut vilken det är som felar? Gissningsvis någon som skenar och kanske är i behov av lite kärlek. Min hälsar annars. Väldigt trevliga klockor det här!
1640615197098.png
 

Utvisaren

Patek
Hmm, då är det kanske värre att datumet diffar 11 dagar efter bara fem minuter 🤔 (he he)
Har du klurat ut vilken det är som felar? Gissningsvis någon som skenar och kanske är i behov av lite kärlek. Min hälsar annars. Väldigt trevliga klockor det här!
1640615197098.png
De känns lite som motsvarigheten till Citizens "Shinkanzen klockor". Ett stabilt urverk med hackspett för en väldigt blygsam peng.
Snodd bild men har en i någon låda någonstans.

Edit: man satsar alltså på ett ur som är lätt att ställa exakt och prioriterar bort kronometer kvalitet. Dvs det är inte avsett att gå exakt koninuerligt längre tid kontra tex skeppskronometrar.

1640615443418.png
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
20211227_155300.jpg


Var bara två verkhållare, så lätt o få loss urverket!

Så, ny boett, ny tavla och nya visare!
Har inte vågat ställa klockan än då kronan precis fått sig lite loctite!
20211227_165222.jpg


Poljot 3133 S-37 Berkut/Golden eagle.

Jaktplanet Su-47, tidigare kallad S-37 Berkut eller Golden Eagle, utvecklades av Sukhoi designbyrå i Moskva, Ryssland, och utförde sin första flygning i september 1997.

images (5).jpeg
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Ännu en dag avklarad me denna skitkyla, gick återigen en huvudsäkring på gården. Har 35 A borde troligen proppa upp. För när de är som kallast går de en propp om dagen ibland 2. När proppengår måste mjölktank återställas, även motorskyddet till vaakumpumpen. Gödsel kanalerna täckta med plast igen. Nu väntar käk. Min rosa blå amphibia är IAF en mycket trevlig följeslagare
DSC_9124.JPG
 
Topp