• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
2-Faktor
Ännu en dag avklarad me denna skitkyla, gick återigen en huvudsäkring på gården. Har 35 A borde troligen proppa upp. För när de är som kallast går de en propp om dagen ibland 2. När proppengår måste mjölktank återställas, även motorskyddet till vaakumpumpen. Gödsel kanalerna täckta med plast igen. Nu väntar käk. Min rosa blå amphibia är IAF en mycket trevlig följeslagare
DSC_9124.JPG
Har du nånsin kollat om det går att omgruppera mellan säkringar?idag är det många enfasförbrukare som kan dra snett.
 

Beo

Patek
2-Faktor
Troligt vis nåt sådant, alltid samma fas som går, de är 100% samma fas, den längst till höger i skåpet.
Låter som du har lite snedbelastning mellan faserna..
Låt en elektriker möblera om lite i skåpet istället för att säkra upp så du inte eldar upp någon ledning.
Ja en elektriker 0.5 timme så har han tagit amperetången och kollat om det går att flytta om lite för jämnare last,kan vara billigare än säkra upp ett snäpp i årsavgift.
 

Delgada

Patek
Ingen i tråden som skaffat en 720 än?
Trevlig tavla med logga på tavlan, har varit inne på en 110 med snipertavla men denna är ju najjs också.
720073.png
720 är om jag förstått det rätt en borstad 420.
Nej, men jag har haft lite span på den här 740. Det lockar med röd tavla. Inte så vanligt på Amphibior.
744016.png

Men jag tror inte det blir en sån heller. Av någon anledning har jag mållåst på en 150 som min nästa modd. Inväntar att den ska finnas tillgänglig snart med rätt tavla.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
720 är om jag förstått det rätt en borstad 420.
Nej, men jag har haft lite span på den här 740. Det lockar med röd tavla. Inte så vanligt på Amphibior.
744016.png

Men jag tror inte det blir en sån heller. Av någon anledning har jag mållåst på en 150 som min nästa modd. Inväntar att den ska finnas tillgänglig snart med rätt tavla.
Alltid intressant att testa nya boetter. O fasen jag som inte ens klickar med 420.. jag älskar verkligen utseendet på 110 och hur den sitter, den blanka finishen och formen på luggarna, ruskigt roliga att modda
 

Delgada

Patek
Godförmiddag kamrater. Jag är ledig idag med, men imorgon ska jag åter till ämbetet/samhällstjänsten.
Jag slösar bort årets sista tonneau-tisdag utan tunna. Kör gårdagens ministry istället.
Denna min första ryss. Tavlan ser så oändligt, hopplöst, härligt omodern ut. Jag gillar det. Intrycket förstärktes av färgen på det här bundet också tycker jag .
20211228_095104.jpg
20211228_095634.jpg
 
Senast ändrad:

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Jag sitter och funderar lite inför ett tänkt bygge men blir inte riktigt klok på en grej som jag tänkte kolla om någon här har koll på - Komandirskie K-02 och K-03: vad är det som skiljer de två modellerna? Eller, rättare sagt: Är det samma boett på dem och ”bara” resten (”högre” nivå på tavlor, baklock, band etc.) som skiljer?

Är egentligen bara boett och verk jag vill åt så är dessa delar lika så blir det ju onödigt för mig att dubbla priset för den andra klockan, men skiljer något till det bättre t ex ang finishen så är det ju intressant att ha koll på innan man tar några beslut..

Någon som vet?

K-02
A1D1948D-E12D-409C-AF46-7EC44483A9E2.jpeg


K-03
2E1C712E-E688-4786-BA38-537012503783.jpeg
 

Utvisaren

Patek
Jag sitter och funderar lite inför ett tänkt bygge men blir inte riktigt klok på en grej som jag tänkte kolla om någon här har koll på - Komandirskie K-02 och K-03: vad är det som skiljer de två modellerna? Eller, rättare sagt: Är det samma boett på dem och ”bara” resten (”högre” nivå på tavlor, baklock, band etc.) som skiljer?

Är egentligen bara boett och verk jag vill åt så är dessa delar lika så blir det ju onödigt för mig att dubbla priset för den andra klockan, men skiljer något till det bättre t ex ang finishen så är det ju intressant att ha koll på innan man tar några beslut..

Någon som vet?

K-02
A1D1948D-E12D-409C-AF46-7EC44483A9E2.jpeg


K-03
2E1C712E-E688-4786-BA38-537012503783.jpeg
INte en susning men vridringarna är ju helt olika ser det ut som. Nedre har ju en intressantare slipning runt om. Och graverad krona ... men det är kanske inte vad som avgör här precis...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag sitter och funderar lite inför ett tänkt bygge men blir inte riktigt klok på en grej som jag tänkte kolla om någon här har koll på - Komandirskie K-02 och K-03: vad är det som skiljer de två modellerna? Eller, rättare sagt: Är det samma boett på dem och ”bara” resten (”högre” nivå på tavlor, baklock, band etc.) som skiljer?

Är egentligen bara boett och verk jag vill åt så är dessa delar lika så blir det ju onödigt för mig att dubbla priset för den andra klockan, men skiljer något till det bättre t ex ang finishen så är det ju intressant att ha koll på innan man tar några beslut..

Någon som vet?

K-02
A1D1948D-E12D-409C-AF46-7EC44483A9E2.jpeg


K-03
2E1C712E-E688-4786-BA38-537012503783.jpeg

Vet inte, men det är nog som du säger. Ser ju onekligen ut och vara samma boett.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Nej precis, vridring kommer att bytas liksom tavla, visare och armband så det spelar ingen roll - men intressant om borstningen skiljer sig åt. Tänkte ge bort den så kan man gå något snäpp upp på den fronten så är ett par hundringar inget att orda om i sammanhanget, hade den varit till mig själv hade jag nog inte brytt mig
 
Topp