Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fördelen med en borstad är ju att då kan man själv vara lite oborstad för att balansera upp det helaNej precis, vridring kommer att bytas liksom tavla, visare och armband så det spelar ingen roll - men intressant om borstningen skiljer sig åt. Tänkte ge bort den så kan man gå något snäpp upp på den fronten så är ett par hundringar inget att orda om i sammanhanget, hade den varit till mig själv hade jag nog inte brytt mig
Har inte kommit in i slava träsket än, antar att de kan bero på att jag slavar nog under staten med gården.Trevlig Slava på handleden idag denna den sista tisdagen anno 2021.
Så är det. Om kvastarna skall sopa bra får man inte slarva med skatten...Har inte kommit in i slava träsket än, antar att de kan bero på att jag slavar nog under staten med gården.
Haha sant! Då kommer det att passa som hand i handske i det här hushålletFördelen med en borstad är ju att då kan man själv vara lite oborstad för att balansera upp det hela
Kan vara tavlans ben som har lagats på typiskt Oleg-sätt. Jag har en gammal tunna med liknande utstyrselOckså spännande att se sina klockor i förstoring på skärmen. Blobben klockan 6 på den silvriga hade jag inte ens noterat tidigare... det blir kankse till att skaffa en till.
Rigth. Man slår en nit rakt igenom tavlan så håller det ordentligt.Kan vara tavlans ben som har lagats på typiskt Oleg-sätt. Jag har en gammal tunna med liknande utstyrsel
Det låter fint. En sund relation är ju baserad på ett givande och ett tagande. Själv står jag för det sistnämnda.Haha sant! Då kommer det att passa som hand i handske i det här hushållet
Yes! Jag hittade 4st i Bulgarien och jag hade två till utan glas liggande så nu har jag glas till alla fyraSitter och rotar lite i en skrot låda och hittade 2st Vostok som jag funderar på att fixa till.. Dock saknar dessa glas och är större än vanligt. Glaset mäter 35,2mm enl vad jag kan se? Någon som har sett sånna Vostok glas till salu??
En sån har jag på något gammalt bygge jag gjorde för längesedan "The Shark One" har jag för mig den bezeln heter och den går under vapenlagen så man får hålla armen i styr så man inte hackar ihjäl någon när man viftar runtEn vedkaps bezel
Obs lånad bild från nätet
Inte riktigt mitt stuk men bra om man vill kapa vedpimmarna till kaminen
Bulgarien alltså... där har jag inte börjat rota ännu... Fnurlat lite lätt i fd Jugoslavien men varken sortiment eller priser tilltalar hittills.Yes! Jag hittade 4st i Bulgarien och jag hade två till utan glas liggande så nu har jag glas till alla fyra
Va tydligen samma glas i Raketa Big Zero.
"diameter 35.2 mm for Raketa Big Zero.Raketa.Komandirskie"
Så länge det går jämnt upp såDet låter fint. En sund relation är ju baserad på ett givande och ett tagande. Själv står jag för det sistnämnda.
Fanken jag hade en bild kvar på mitt gamla bygge med den bezelnEn vedkaps bezel
Jäklar vilka mumsiga!Några andra modds jag såg på nätet
Vad kan det vara för verk i den där? Vet inte om jag kanske har missat något, men Vostoks GMT-varianter brukar väl inte ha central sekundvisare?Jäklar vilka mumsiga!
Jag såg en som jag blev lite kär i för ett tag sedan och skulle vilja bygga, men tavlan verkar ha varit någon one-off SE som givetvis inte går att få tag på.. verkar ha funnits i flera färger också, varav en snygg gul som det såldes en av här på KS - men det var något år sedan tror jag
Klockanett.se hade den bezeln rätt vanligt förekommande på moddarna för ett par år sedan. Jag tror han kallade den dragon bezel eller något liknande då.En vedkaps bezel
Här har du tillverkaren av bezlen (Krzysztof M. Janikowski) Jag brukar handla direkt av honom och han har bra kvalité på det han säljer och snabb leverans.Klockanett.se hade den bezeln rätt vanligt förekommande på moddarna för ett par år sedan. Jag tror han kallade den dragon back bezel eller något liknande då.
2426.01Vad kan det vara för verk i den där? Vet inte om jag kanske har missat något, men Vostoks GMT-varianter brukar väl inte ha central sekundvisare?
2426 (möjligen /1) har jag fattat det som att det heterVad kan det vara för verk i den där? Vet inte om jag kanske har missat något, men Vostoks GMT-varianter brukar väl inte ha central sekundvisare?
Ah, jg var tvåa på den bollen2426.01
Hoppla!På tal om diverse moddar kom jag att tänka på en av de mer underhållande varianterna under det snart avslutade året. Nedanstående objekt såldes på fullt allvar som en sällsynt och exklusiv skeleton-variant av... något okänt ryskt armbandsur. Nej, jag beslutade mig efter moget övervägande att inte slå till, men jag kunde inte låta bli att spara en bild.