• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Kör vidare på denna! Kronograftisdag!!!

20211228_114543.jpg
 

Utvisaren

Patek
Nej precis, vridring kommer att bytas liksom tavla, visare och armband så det spelar ingen roll - men intressant om borstningen skiljer sig åt. Tänkte ge bort den så kan man gå något snäpp upp på den fronten så är ett par hundringar inget att orda om i sammanhanget, hade den varit till mig själv hade jag nog inte brytt mig
Fördelen med en borstad är ju att då kan man själv vara lite oborstad för att balansera upp det hela 😁 😁
 

Vostok

Audemars
Sitter och rotar lite i en skrot låda och hittade 2st Vostok som jag funderar på att fixa till.. Dock saknar dessa glas och är större än vanligt. Glaset mäter 35,2mm enl vad jag kan se? Någon som har sett sånna Vostok glas till salu??
IMG_20211228_120942.jpg
IMG_20211228_120853.jpg
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Sitter och rotar lite i en skrot låda och hittade 2st Vostok som jag funderar på att fixa till.. Dock saknar dessa glas och är större än vanligt. Glaset mäter 35,2mm enl vad jag kan se? Någon som har sett sånna Vostok glas till salu??
IMG_20211228_120942.jpg
IMG_20211228_120853.jpg
Yes! Jag hittade 4st i Bulgarien och jag hade två till utan glas liggande så nu har jag glas till alla fyra :)
Va tydligen samma glas i Raketa Big Zero.
"diameter 35.2 mm for Raketa Big Zero.Raketa.Komandirskie"

1640692430579.png
 

Vostok

Audemars
En vedkaps bezel
Obs lånad bild från nätet
Inte riktigt mitt stuk men bra om man vill kapa vedpimmarna till kaminen
Screenshot_20211228-125624~2.png
En sån har jag på något gammalt bygge jag gjorde för längesedan 😂 "The Shark One" har jag för mig den bezeln heter och den går under vapenlagen så man får hålla armen i styr så man inte hackar ihjäl någon när man viftar runt ;)
 

Utvisaren

Patek
Yes! Jag hittade 4st i Bulgarien och jag hade två till utan glas liggande så nu har jag glas till alla fyra :)
Va tydligen samma glas i Raketa Big Zero.
"diameter 35.2 mm for Raketa Big Zero.Raketa.Komandirskie"

1640692430579.png
Bulgarien alltså... där har jag inte börjat rota ännu... 🤔 Fnurlat lite lätt i fd Jugoslavien men varken sortiment eller priser tilltalar hittills.
 

Utvisaren

Patek
Experimentet fortsätter... guld håller tiden exakt ännu. Alltså okulär besiktning mot ett kvartsur.
Båda har vridits upp i förmiddags ca kl 10 och nu har silver knappat in 15 minuter på drygt 5 timmar.
Verkar som den skickar in mer kräm i syltkanalen när den är fullt uppvriden?
Har den fått tomtar i moderregulatorn?
🤔🤔
20211228_151821.jpg
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Några andra modds jag såg på nätet
Screenshot_20211228-144456~2.png
Screenshot_20211228-144516~2.png
Screenshot_20211228-144648~2.png
Screenshot_20211228-144119~2.png
Jäklar vilka mumsiga! 😍
Jag såg en som jag blev lite kär i för ett tag sedan och skulle vilja bygga, men tavlan verkar ha varit någon one-off SE som givetvis inte går att få tag på.. 😒 verkar ha funnits i flera färger också, varav en snygg gul som det såldes en av här på KS - men det var något år sedan tror jag

7D8A9B00-3C9D-4677-AC62-E30BE3E141E6.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
På tal om diverse moddar kom jag att tänka på en av de mer underhållande varianterna under det snart avslutade året. Nedanstående objekt såldes på fullt allvar som en sällsynt och exklusiv skeleton-variant av... något okänt ryskt armbandsur. 🤔 Nej, jag beslutade mig efter moget övervägande att inte slå till, men jag kunde inte låta bli att spara en bild.
skeleton.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jäklar vilka mumsiga! 😍
Jag såg en som jag blev lite kär i för ett tag sedan och skulle vilja bygga, men tavlan verkar ha varit någon one-off SE som givetvis inte går att få tag på.. 😒 verkar ha funnits i flera färger också, varav en snygg gul som det såldes en av här på KS - men det var något år sedan tror jag

7D8A9B00-3C9D-4677-AC62-E30BE3E141E6.jpeg
Vad kan det vara för verk i den där? Vet inte om jag kanske har missat något, men Vostoks GMT-varianter brukar väl inte ha central sekundvisare?
 

Vostok

Audemars
Senast ändrad:

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Vad kan det vara för verk i den där? Vet inte om jag kanske har missat något, men Vostoks GMT-varianter brukar väl inte ha central sekundvisare?
2426 (möjligen /1) har jag fattat det som att det heter

Har sett en del påståenden om att det ska vara svårt att få sekundvisaren att inte fastna i glaset då det verket bygger en del på höjden med en extra visare - men andra menar att det funkar bra. Kan kanske ha att göra med hur lång sekundvisare man petar dit 🤷‍♂️
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
På tal om diverse moddar kom jag att tänka på en av de mer underhållande varianterna under det snart avslutade året. Nedanstående objekt såldes på fullt allvar som en sällsynt och exklusiv skeleton-variant av... något okänt ryskt armbandsur. 🤔 Nej, jag beslutade mig efter moget övervägande att inte slå till, men jag kunde inte låta bli att spara en bild.
skeleton.jpg
Hoppla!
bra nog kraftig benstomme på det skelettet
 
Topp