• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Kaffe på maten.
20211229_122247.jpg
 

Vostok

Audemars
Har hela tiden trott den är rök från stridsvagnen. Men det är väl en skada?
7298B06A-6FBC-4347-938A-467E420FCEE6.jpeg
Det där va lite roligt! Dock vet i fanken om det är en skada eller rök??
Den där urtavlan finns ju i lite olika utföranden både som civil och zakaz plus att dom finns med en eller två "lumepluppar" kl 12.
Är det en skada är det jäkligt "rätt ställe" den har hamnat på så jag lutar åt rök. men som sagt jag vet inte?? :D Kul att du såg det där.. Något nytt att utforska :D

Bifogar bild på zakaz med två lume punkter:

1640778990864.png
 
Senast ändrad:

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Det där va lite roligt! Dock vet i fanken om det är en skada eller rök??
Den där urtavlan finns ju i lite olika utföranden både som civil och zakaz plus att dom finns med en eller två "lumepluppar" kl 12.
Är det en skada är det jäkligt "rätt ställe" den har hamnat på så jag lutar åt rök. men som sagt jag vet inte?? :D Kul att du såg det där.. Något nytt att utforska :D

Bifogar bild på zakaz med två lume punkter:

Själv gissar jag på att någon Borislav ristat in röken under produktionen. 😅
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Det får bli morgondagens övning.
Idag jobbar vi på relationen och det här med givande och tagande. Det är ju viktigt med balans som @Pippis pappa helt riktigt pekade på. Och idag skall vågskålarna balanseras upp. Som vanligt är det jag som står för den tagande delen, och således tar jag en kula för laget.

Götterdämmerung på göteborgsoperan står på menyn. Det är 6 timmar opera. En utmaning även för den som är musikalsikt frälst gissar jag?

Det är både intressant och lite skräckinjagande på samma gång för undertecknad. Lite mer än novis på området men är mest den som följer med, inte den som tar initiativ till dylika exkursioner. Det kan ju vara hur trevligt som helst säger den nyfikna delen av en. Om inte så blir det kanske egentligen inte så mycket att ta en kula för laget när jag tänker efter. Mer som att ta en KSP salva på 200 skott, säger den försiktigt skeptiska delen.

Oavsett hur det blir, så tänker jag att den guldiga Komandirskin får vara mitt stöd, både i med och motgång, så vet jag åtminstone exakt hur lång tid som har gått.
Aha, du tänkte att det ska gå jämnt upp på båda sidor, ja det är ju väldigt fint. Och troligen hållbart över tid 🙂
Jag tänkte att det var bra om det gick jämnt ut när man vägde ihop sidorna - ena ger, andra tar lika mkt = jämnvikt.

Annars lät det ju trevligt med opera (för en som är total novis på området) bara namnet i sig kändes som det var värt besöket 😃
Jag får önska en trevlig kväll hur som 🙂👍

Själv är jag klockspion idag när jag är ute och dräller i olika lekparker i främmande län
51ACB30F-6ADB-4BB8-9D2A-C45496A97A75.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Den här urtavlan va ball!
Har sett en liknande förr med vit urtavla som gick i blått och gult med de tre stjärnorna fast med ett ankare istället för korslagda kanoner, har letat den urtavlan sen dess men ej lyckats hitta den igen :)

1640779860144.png

Kanon! Tack att du visar bilder på klockor som jag sedan hittar och beställer!!! 😉😇
 
Topp