• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Jo den där är lite vanligare så den ser man ju lite då och då, men den med ankaret... Fan att jag inte ens sparade en bild av den :)

En helt annorlunda, men denna har jag inte sett innan. Lite kul!

Screenshot_20211229-165843_Chrome.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
En fråga till de mer tekniska här. Min klocka fick ju nya visare av de fantastiska människorna på poljotuhren.de till ett bra pris. Men nu när jag använder klockan ser jag att den saktar sig något grymt, samt att minutvisaren stannar upp då o då. Troligtvis har väl något gått åt fanders när ursprungsproblemet kom (visarna hakade i varandra).

Jag öppnade upp den och stirrade på kugghjulen, och visst saknas det tänder på hjulet till vänster på ett par ställen (inte bara de som syns). Kan det vara problemet? Något problem borde förvisso uppstå om det ser ut så här..

Är detta något man kan byta själv? Eller är det bara att sälja skiten som reservdelar?

IMG_20211226_121312.jpg

Verkar vara vara smuts på hjulen och inte trasiga!

Kör tre hjul i tvätten just nu, skall kolla bättre efter andra tvätten!

20211229_183339.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Verkar vara vara smuts på hjulen och inte trasiga!

Kör tre hjul i tvätten just nu, skall kolla bättre efter andra tvätten!

20211229_183339.jpg

Verkar ticka på nu utan problem, inga kassa kuggar, bara smuts!

Dock rätt svårruckad, fick inte ner beat error helt. De juveler man ser från baksidan såg iallafall hyfsat rena ut.

Lite låg amplitud, verket är nog smutsigt ändå (tog bort synlig smuts med Rodico i verket).

20211229_190531.jpg


20211229_191250.jpg


20211229_195850.jpg
 
Topp