• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Tvättade klockan eftersom den var lite skitig efter flera timmar utomhus. Men bör inte klockan vara vattentät trots att jag köpte den NOS och klockan är från 80-talet? Dock var det oerhört lätt att öppna baklocket, misstänker att locket inte var inskruvad ordentligt.

Men klockan har legat hela natten med öppen baklock och den tickar på som den ska, bör jag skruva på baklocket igen eller vänta ytterligare?

Räcker med största sannolikhet.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Jobbe... går igenom fel i en databas. Lämnar för att hämta kaffe och då tar chefen ens stol direkt.
20211230_101343.jpg
De är sådär man jobbar hemifrån
 

Utvisaren

Patek
61F99456-9223-48BA-A604-C08C3855F523.jpeg

Så. Fixad.

Hur var föreställningen?
Den var bra. Mycket skickliga sångare även i de mindre rollerna. Det var inte alls så farligt som jag fruktat. Bara man har programmet och läser på lite innan så flyter det på rätt bra. Just denna blir ju lite som att sträckse Sagan om ringen. Fast alla sjunger. På tyska. Konstant.
En annan form av historieberättande med de sedvanliga ingredienserna dråp, incest och självmord om vartannat baserat på tveksamma moraliska grunder. En förlaga till Game of thrones om man vill.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Den var bra. Mycket skickliga sångare även i de mindre rollerna. Det var inte alls så farligt som jag fruktat. Bara man har programmet och läser på lite innan så flyter det på rätt bra. Just denna blir ju lite som att sträckse Sagan om ringen. Fast alla sjunger. På tyska. Konstant.
En annan form av historieberättande med de sedvanliga ingredienserna dråp, incest och självmord om vartannat baserat på tveksamma moraliska grunder. En förlaga till Game of thrones om man vill.
Imponerande föreställning och kul om det var duktiga sångare. Jag håller definitivt med om det där att man vinner typ 500% på att kunna sitta och läsa i programmet 👍
 

Utvisaren

Patek

Vostok

Audemars
Tvättade klockan eftersom den var lite skitig efter flera timmar utomhus. Men bör inte klockan vara vattentät trots att jag köpte den NOS och klockan är från 80-talet? Dock var det oerhört lätt att öppna baklocket, misstänker att locket inte var inskruvad ordentligt.

Men klockan har legat hela natten med öppen baklock och den tickar på som den ska, bör jag skruva på baklocket igen eller vänta ytterligare?
Det är en komandirskie dom är inte vattentät och dessutom vintage med gamla packningar. Torka av den med en våt trasa nästa gång istället.
Ska du ha en vattentät får du skaffa en Amphibia.. Men tur det gick bra vart fall så den inte dog för dig :)
 

Vostok

Audemars
Den var bra. Mycket skickliga sångare även i de mindre rollerna. Det var inte alls så farligt som jag fruktat. Bara man har programmet och läser på lite innan så flyter det på rätt bra. Just denna blir ju lite som att sträckse Sagan om ringen. Fast alla sjunger. På tyska. Konstant.
En annan form av historieberättande med de sedvanliga ingredienserna dråp, incest och självmord om vartannat baserat på tveksamma moraliska grunder. En förlaga till Game of thrones om man vill.
Låter som ett besök på by-pizzerian en Fredagskväll förutom att dom ej sjunger/pratar tyska då..
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jaha, trodde komandirskie var likt amphibia pallade 20 bar..
Det gör de definitivt, i teorin. Packningar åldras över tid och behöver oavsett smörjas med silikonfett. Enda sättet att vara säker är att låta trycktesta klockan för att kolla hur det verkligen ser ut. Det finns ju även en packning innanför kronan som även den kan läcka. Nya packningar finns nog fö att införskaffa.
Jag ser själv alltid på mina vintage-klockor som icke vattentäta. Någon gång kommer jag förmodligen att införskaffa utrustning för att kunna trycktesta på egen hand, men det ligger fn en liten bit ner på önskelistan.
Nya Amphibians skall tåla hur mycket bus som helst. Bild från i somras...
1640858269540.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det gör de definitivt, i teorin. Packningar åldras över tid och behöver oavsett smörjas med silikonfett. Enda sättet att vara säker är att låta trycktesta klockan för att kolla hur det verkligen ser ut. Det finns ju även en packning innanför kronan som även den kan läcka. Nya packningar finns nog fö att införskaffa.
Jag ser själv alltid på mina vintage-klockor som icke vattentäta. Någon gång kommer jag förmodligen att införskaffa utrustning för att kunna trycktesta på egen hand, men det ligger fn en liten bit ner på önskelistan.
Nya Amphibians skall tåla hur mycket bus som helst. Bild från i somras...
1640858269540.png

Vissa packningar har vart snustorra i de gamla mögklockor jag har (Vostok), de har jag bytt med en gång.

Badar aldrig eller ens rengör vintageklockor med urverket i boetten längre (har också lärt mig hårda vägen 😀).
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hahaha! Fan vilken kul sekundvisare med en mus som springer runt urtavlan!! Man får ju nästan lite egna idéer.. Man skulle kunna göra en tunn plexi rondell och ha en lite gädda som simmade runt urtavlan istället för en visare 😂

Eller en stör? Har inte sett några klockor med en stör på än, borde finnas!!!
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Det gör de definitivt, i teorin. Packningar åldras över tid och behöver oavsett smörjas med silikonfett. Enda sättet att vara säker är att låta trycktesta klockan för att kolla hur det verkligen ser ut. Det finns ju även en packning innanför kronan som även den kan läcka. Nya packningar finns nog fö att införskaffa.
Jag ser själv alltid på mina vintage-klockor som icke vattentäta. Någon gång kommer jag förmodligen att införskaffa utrustning för att kunna trycktesta på egen hand, men det ligger fn en liten bit ner på önskelistan.
Nya Amphibians skall tåla hur mycket bus som helst. Bild från i somras...
1640858269540.png
Här är en från ett saltvattenbal i somras
Screenshot_20211230-123933~3.png
 
Topp