Vad är väl en bal?Nyårsbal?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är väl en bal?Nyårsbal?
Bad ska de ju stå!!!! AutocorrectHär är en från ett saltvattenbal i somras
Skyll på Autocorrect...Bad ska de ju stå!!!! Autocorrect
Jo tack. Köra ut och doppa balarna i havet bara för att spara in på saltstenarna till kossorna... jag blir mer och mer övertygad om att hans gård egentligen ligger i Småland.Skyll på Autocorrect...
Bad ska de ju stå!!!! Autocorrect
TCDD DemiryoluUppenbarligen finns det minst 3st olika baklock av denna typ.
Här är den jag beställt som är på väg...
TCDD Demiryolu
Den andra såg turkisk ut mht designen.Uppenbarligen finns det minst 3st olika baklock av denna typ.
Här är den jag beställt som är på väg...
Äntligen någon annan som har problem med helvetesautokorräckt!Bad ska de ju stå!!!! Autocorrect
Den är gjord för TCDD därav logotypen med de bokstäverna i under loket.Den andra såg turkisk ut mht designen.
Du har verkligen noll koll!Ah, det visste jag inte! Tack!
Jag tänkte mer på den här:Den är gjord för TCDD därav logotypen med de bokstäverna i under loket.
Det turkiska järnvägsbolaget Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları
Ibland (men bara ibland) måste jag erkänna att jag blir oerhört imponerad av den samlade kunskapen i denna tråd!Den är gjord för TCDD därav logotypen med de bokstäverna i under loket.
Det turkiska järnvägsbolaget Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları
Jo den avslöjar ju en del med så klartJag tänkte mer på den här:
Har sett den på fickur också. Men de var nog inte ryska kanske. Tja. Man kan inte minnas allt.
Alltså det här med att korrekturläsa i en databas. Borde det inte gå att göra automatiskt...Ibland (men bara ibland) måste jag erkänna att jag blir oerhört imponerad av den samlade kunskapen i denna tråd!
SQL databaser eller?? (Ja jag är datanörd och jobbar med SQL även jag, Har till och med en SQL server här hemma)Alltså det här med att korrekturläsa i en databas. Borde det inte gå att göra automatiskt...
Det är väl en sak om man byggt eländet själv men att korrigerar någon annans slötänkta struktur...
Är det någon som har kolla på vad detta är? Albatros förstås i kombination med 2416. Avsaknad av land på tavlan antyder övergångsperioden och verket är SU-märkt, men vad är det för case? 420 är väl rundare än såhär? Jag hittar inget vettigt när jag söker, alt så söker jag med fel parametrar. Klassiska Albatros satt väl ofta i 470-boetten? Franken?
Nja den där boetten heter 420
Jag har en likadan
Här hittade jag en Zenith medDen andra såg turkisk ut mht designen.
Ja, du har rätt. Såg inte för än nu när du säger det att de faktiskt är olika. Nästan likadan**Nja den där boetten heter 420
Den andra såg turkisk ut mht designen.
SQL databaser eller?? (Ja jag är datanörd och jobbar med SQL även jag, Har till och med en SQL server här hemma)
Jag läste något om det hela en gång och hittade precis igen texten så håll till godoVostok Serkisof - Tillverkad i Ryssland/Sovjet såld till Turkiet.
Vanligare är nog ändå pocketklockorna, Molnia med tågbaksida
Serkisof finns även tryckt som märke på diverse andra klockor, bla Slava. Se här... https://mroatman.wixsite.com/watches-of-the-ussr/serkisof
Ja och inte fn får man arbeta i databaserna direkt utan man måste gå via ett /%&¤&/ egenutvecklat (säkert brittiskt) adminverktyg då vår division inte "äger" själva databaserna men däremot ansvarar för den data som finns däri är korrekt. Dvs kolla ett fält i taget istället för att dra ut hela listor och snabbt korrigera flera fel av samma karaktär.SQL databaser eller?? (Ja jag är datanörd och jobbar med SQL även jag, Har till och med en SQL server här hemma)
Så kan du i din SQL även notera framgångsindex på den kontra "Skall du med och se på min ryska klocksamling?".Svinbra o ha hemma, de borde de flesta ha!
Tror ev att jag har en gammal instans igång, men är inte helt säker (använder den inte längre).
Nästan synd att man är gift, annars hade man ju kunna köra på krogen: Skall du med hem till mig o kolla på min sql-server?
Jag jobbar i SQL hela dagarna så jag behövde en testmiljö för att kunna laboreraSvinbra o ha hemma, de borde de flesta ha!
Tror ev att jag har en gammal instans igång, men är inte helt säker (använder den inte längre).
Nästan synd att man är gift, annars hade man ju kunna köra på krogen: Skall du med hem till mig o kolla på min sql-server?
Yes sådan såg jag en i Malmö för ett par månader sedan. Dock bara med hjulloggan. Men jag köpte en strela istället. Typsiskt.Här hittade jag en Zenith med
Och Golana