Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej det står Boctok på urtavlan och den har paddelvisare sen har jag för mig att den sitter i en sån boett som du ville ha men jag kan missminna mig där.
Här hittade jag en sån jag menar men den har fel boett ser jag men jag har för mig jag har sett den i den boett du vill ha med så det kanske har funnits flera varianter??
Du den där var inte kattskit heller, vilken boett är de där då?Här hittade jag en sån jag menar men den har fel boett ser jag men jag har för mig jag har sett den i den boett du vill ha med så det kanske har funnits flera varianter??
420... Din favoritDu den där var inte kattskit heller, vilken boett är de där då?
Haha men 420 på länk va ju faktiskt bra mycket bättre än utan420... Din favorit
Den har nog suttit i flera för här är det en annan variant
Den här va nästan rätt förutom att den hade datum..Haha men 420 på länk va ju faktiskt bra mycket bättre än utan
... eller bund.✌420ns smäckra lite klena bandhorn behöver en stadig länk som kompenserar helt klart. Inte ofta jag sett 420 med länk i denna tråden
Sitter och googlar
Säljaren skrev att det var trasig insert och... Här kommer det allvarliga... kronan är lite svajig när den är urskruvad. Oj då. En sådan Vostok vill man väl inte ha.@hepanter Här är annonsen:
Avslutad - Omega Dynamic & Certina DS Nautic
Dessa klockor får alldeles för lite handledstid och gör bäst i att vandra vidare till annan! F2F i Göteborg eller Grebbestad eller skickas på köpares bekostnad. Eventuell länk under respektive beskrivning leder till mapp med fler bilder. Omega Dynamic, stål 6500:- 5500:- 4500:- 4000:-...klocksnack.se
Säljaren skrev att det var trasig insert och... Här kommer det allvarliga... kronan är lite svajig när den är urskruvad. Oj då. En sådan Vostok vill man väl inte ha.
Kanske kan förhandla fram ett riktigt bra pris när kronan verkar skadad ...Såg det också.. Tänkte skriva till honom för någon vecka sen och informera om kronan men jag orkade aldrig..
Det löser du. Bara var försiktig.Det här använder jag:
Boettöppnare
Minst två skruvmejslar (en för hållare för urverksdistansen och en för tavelbenen)
Fingercots
Pappersbit eller tunn plast som skydd för tavlan
Visaravdragare (har två olika typer beroende på hur långt ner pressade visarna sitter)
Korntång i trä (för att inte skada visarna)
Vispåsättare
Blåsbälj
Rodico
Mmm.... jag säger mja men jag är dress code skadad...Tack
Ja, suktar efter att skruva i dom små rackarns. Att lyckas göra en egen sniper hade höjt självförtroendet och glädjen ännu lite mer.
Ja visst 2 enkla åtgärder på tunnan och den går från krigsklocka till kostymklocka på några få minuter
Avslappnat och intresserat. En egen country club för klockintresserade.Jag passar på att önska alla här i tråden ett riktigt gott nytt år 2022. Det här är utan tvekan den plats på nätet där i vilket fall jag själv trivs allra bäst. Det är vi som gör tråden till vad den är och det skall vi vara grymt stolt över. Dessutom är vi nog inte riktigt kloka någon av oss, ja iafall gäller det för mig själv, och så tycker jag att det kan få fortsätta att få vara.
Gott Nytt År!
Just så. Trolla med knäna som jag försökte förklara röven rysk handlare...Nej jag har det ganska klent på verktygsfronten fortfarande, något sånt där ”pyssla lite med klockor-kit” för någon hundring från e-bay. Har använt två bandstiftsverktyg för att ta loss visare och ”patronen” från en kulspetspenna för att trycka fast dem. Skydd för tavlan har jag skurit ut papper. Jag har gjort detta fullt medveten om att det kan gå på röven och saker kan gå sönder i processen vilket har underlättat lite. Ska beställa avdragare och press för att göra det lite lättare för mig i framtiden nu när det känns som att det kommer att byggas lite mer med jämna mellanrum framgent
Är det nån j-la poXX klubb det här eller ???420... Din favorit
Den har nog suttit i flera för här är det en annan variant med 710
@Forsberg detta måste vara årets bästa tips, visserligen bara gått 7 timmar på det nya året men du sätter ribban högt för heta tips, tack gott nytt år@hepanter Här är annonsen:
Avslutad - Omega Dynamic & Certina DS Nautic
Dessa klockor får alldeles för lite handledstid och gör bäst i att vandra vidare till annan! F2F i Göteborg eller Grebbestad eller skickas på köpares bekostnad. Eventuell länk under respektive beskrivning leder till mapp med fler bilder. Omega Dynamic, stål 6500:- 5500:- 4500:- 4000:-...klocksnack.se
Det är förvisso fel krona på den då det sitter en komandirskie krona på den nuSäljaren skrev att det var trasig insert och... Här kommer det allvarliga... kronan är lite svajig när den är urskruvad. Oj då. En sådan Vostok vill man väl inte ha.
@Forsberg detta måste vara årets bästa tips, visserligen bara gått 7 timmar på det nya året men du sätter ribban högt för heta tips, tack gott nytt år
Jag tycker vridringen ser fantastisk ut som den är. Skadad kan ju betyda patina. Få se va de är. Annars tycker jag den där vridringen ser perfekt utSå lite så..
Vridringar hittar du på Ebay, t.ex:
New Rant, bezel for wristwatches Vostok Amphibian Komandirskije. Watch Amphibian | eBay
Rant, bezel for wristwatches Vostok Amphibian Komandirskije. The price is for 1 bezel. Ukraine (New Year, Christmas, Easter, May 1, etc.). New Zealand and other countries all over the world. Australia .www.ebay.com
Gott Nytt År!
Det är förvisso fel krona på den då det sitter en komandirskie krona på den nu