• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
@Vostok
Var de denna SE modell du tänkte på förut idag
Screenshot_20211231-215013.png
 

Delgada

Patek
@hepanter Här är annonsen:

Säljaren skrev att det var trasig insert och... Här kommer det allvarliga... kronan är lite svajig när den är urskruvad. Oj då. En sådan Vostok vill man väl inte ha.🤣
 

Utvisaren

Patek
Dags att bita i kudden. Gott nytt år!
20220101_023435.jpg






Det här använder jag:

Boettöppnare
Minst två skruvmejslar (en för hållare för urverksdistansen och en för tavelbenen)
Fingercots
Pappersbit eller tunn plast som skydd för tavlan
Visaravdragare (har två olika typer beroende på hur långt ner pressade visarna sitter)
Korntång i trä (för att inte skada visarna)
Vispåsättare
Blåsbälj
Rodico
Det löser du. Bara var försiktig.
 

Utvisaren

Patek
Jag passar på att önska alla här i tråden ett riktigt gott nytt år 2022. Det här är utan tvekan den plats på nätet där i vilket fall jag själv trivs allra bäst. Det är vi som gör tråden till vad den är och det skall vi vara grymt stolt över. Dessutom är vi nog inte riktigt kloka någon av oss, ja iafall gäller det för mig själv, och så tycker jag att det kan få fortsätta att få vara.
Gott Nytt År! 🎉🍾
20211231_195452.jpg
Avslappnat och intresserat. En egen country club för klockintresserade.
 

Utvisaren

Patek
Nej jag har det ganska klent på verktygsfronten fortfarande, något sånt där ”pyssla lite med klockor-kit” för någon hundring från e-bay. Har använt två bandstiftsverktyg för att ta loss visare och ”patronen” från en kulspetspenna för att trycka fast dem. Skydd för tavlan har jag skurit ut papper. Jag har gjort detta fullt medveten om att det kan gå på röven och saker kan gå sönder i processen vilket har underlättat lite. Ska beställa avdragare och press för att göra det lite lättare för mig i framtiden nu när det känns som att det kommer att byggas lite mer med jämna mellanrum framgent 🙂
Just så. Trolla med knäna som jag försökte förklara röven rysk handlare...
 

hepanter

Patek
2-Faktor
@hepanter Här är annonsen:

@Forsberg detta måste vara årets bästa tips, visserligen bara gått 7 timmar på det nya året😁 men du sätter ribban högt för heta tips, tack👍😍 gott nytt år
 
@Forsberg detta måste vara årets bästa tips, visserligen bara gått 7 timmar på det nya året😁 men du sätter ribban högt för heta tips, tack👍😍 gott nytt år

🙏 Så lite så.. ☺️

Vridringar hittar du på Ebay, t.ex:



Gott Nytt År!
 

hepanter

Patek
2-Faktor
🙏 Så lite så.. ☺️

Vridringar hittar du på Ebay, t.ex:



Gott Nytt År!
👍 Jag tycker vridringen ser fantastisk ut som den är. Skadad kan ju betyda patina. Få se va de är. Annars tycker jag den där vridringen ser perfekt ut😆
 
Topp