• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Vad hände med tanken om en ny hepanter? 😀 De kan man ju bygga ändå framöver... Lika materialistiskt tänk trots nytt år inget har förändrats
 

Vostok

Audemars
Annars är den väl rätt prisvärd ? @Vostok
De är ju de att jag måste jaga rätt på en tidsenlig länk, kanske är värre. Då kanske de är billigare att köpa en sniper från Ebay komplett med länk ?
Ja du slipper ju tull och jäkelskap men det är ju en vintage så den är ju gammal med allt det innebär :)
En 18mm länk kan väl inte vara hela världen att få fram till ett lämpligt pris kan jag tycka :)
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Vridringar byte, gav den en omgång med sandpapper. Klorin och sandpapper fick ju faktiskt fram lite karisma
DSC_9255.JPG
DSC_9253.JPG
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Så här med köpstoppet hävt, kanske man skulle gå ”all-in russkie” och buda på en egen?
Gillar att skjuta med dom (är nog en av få i tråden som skjutit AK47 mycket (lagligt) och har fetaste förarbeviset på BMP-1).
Skall jag lägga ett bud?
Vad säger Postnord?
65AFD641-5DED-40E6-B601-96269442E2F0.jpeg

FADA9C96-213F-45BD-85CA-E3027115FFD2.jpeg
Autocorrect är verkligen emot dej kl 09:55 på nyårsdagen. Du menar väl Postmord?
 

Vostok

Audemars
Så här med köpstoppet hävt, kanske man skulle gå ”all-in russkie” och buda på en egen?
Gillar att skjuta med dom (är nog en av få i tråden som skjutit AK47 mycket (lagligt) och har fetaste förarbeviset på BMP-1).
Skall jag lägga ett bud?
Vad säger Postnord?
65AFD641-5DED-40E6-B601-96269442E2F0.jpeg

FADA9C96-213F-45BD-85CA-E3027115FFD2.jpeg
Köööp!!
Jag skulle tro att Postnord släpper igenom den där för det verkar ju vara enklare att få Kalashnikovs genom tullen än klockor ;)

Men du behöver även detta kit om du ska gå "all in" :)
1641028031364.png
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
2-Faktor
Så här med köpstoppet hävt, kanske man skulle gå ”all-in russkie” och buda på en egen?
Gillar att skjuta med dom (är nog en av få i tråden som skjutit AK47 mycket (lagligt) och har fetaste förarbeviset på BMP-1).
Skall jag lägga ett bud?
Vad säger Postnord?
65AFD641-5DED-40E6-B601-96269442E2F0.jpeg

FADA9C96-213F-45BD-85CA-E3027115FFD2.jpeg
Såg redan den där men det var ju en spansk leksak🤬😤😢!😊
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Nu känner jag mig gammal!!
Jag är uppe och har hunnit dricka två koppar kaffe sotat pannan och käkat frukost innan en bonde har druckit en kopp kaffe ens.. ;) 😂
Du vet mjölkat 30 kossor, dragit en värstingdrink på protein, bananer, havregryn, mjölk och grädde, kastat omkring skrot på gymmet, coachat Fru hepanters träningspass, de tar ett tag innan man kommer till kaffet😁
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Då har man blitt med "sniper" nurå. Kikar man på bilden så ser ju insertet rätt dåligt ut, liksom släppt från själva ringen och ser lite buckligt ut. Kanske är tal om byte men helst hade man ju inte velat sätta dit en ny så vi får se in real life hur de ser ut.
Lånad bild
Kronan som sagt någon som har en länk till en lämplig som passar. Föredrar ju amphibia krona och inte en komandirskie. Forsberg nämde något om 420 krona?
DSC_9264.JPG

Screenshot_20220101-123000~2.png
 

Vostok

Audemars
Då har man blitt med "sniper" nurå. Kikar man på bilden så ser ju insertet rätt dåligt ut, liksom släppt från själva ringen och ser lite buckligt ut. Kanske är tal om byte men helst hade man ju inte velat sätta dit en ny så vi får se in real life hur de ser ut.
Lånad bild
Kronan som sagt någon som har en länk till en lämplig som passar. Föredrar ju amphibia krona och inte en komandirskie. Forsberg nämde något om 420 krona?
DSC_9264.JPG

Screenshot_20220101-123000~2.png
Jo jag har för mig 420 passar men du ska ha den gamla modellen med rostfrikapsyl över inte den där nya platta som du har på din 420 :)
Finns garanterat att få tag på hur många som helst om du kikar runt lite :) Just den där bezeln kan vara lite lurig att få tag på i bra skick dock men det finns ju andra vintage varianter som suttit på dom där så det löser sig garanterat :)
 
Topp