• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Undra vad man använder kronografknapparna till på denna?? 😂

1641478512633.png


Det är en sk Fakeskie. Mycket eftertraktat modell!!!
 
  • Like
Reactions: Beo

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag köpte hem den nyligen men är lite fundersam på om jag känner igen Steve, tycker han är lite olik sig jämfört med bilderna man sett men det kan möjligen vara ljuset som spelar mig spratt 🤔

Edit - bild för begriplighet
B47C804B-2BCA-4549-A10F-6FF37C584B69.jpeg

Hmm... blandade nog ihop med denna!

Skulle komma snart enligt inlägg på facebook i december. 3e parts produktion?

Screenshot_20220106-160449_Facebook.jpg
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Hmm... blandade nog ihop med denna!

Skulle komma snart enligt inlägg på facebook i december. 3e parts produktion?

Screenshot_20220106-160449_Facebook.jpg
Ah ja den där ser ju riktigt nice ut!
tror att du kan ha rätt ang. tredjepartsproduktion utifrån den engelska texten - fast där kanske jag lurar mig själv 🤔

Inte så att jag är missnöjd med min, känns som det finns viss charm i att de ristar in random bedagad ålfiskare på ett baklock och kallar honom för Zissou också 😅
 
  • Like
Reactions: Beo

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ah ja den där ser ju riktigt nice ut!
tror att du kan ha rätt ang. tredjepartsproduktion utifrån den engelska texten - fast där kanske jag lurar mig själv 🤔

Inte så att jag är missnöjd med min, känns som det finns viss charm i att de ristar in random bedagad ålfiskare på ett baklock och kallar honom för Zissou också 😅
Ja, Zissou kanske faktiskt är ett jättevanligt namn. En snabb googling ger tex... en massa träffar, som bara är relaterade till filmen. Jag testar att googla på "zissou ålfiskare", vilket bla ger... en träff på en säng.
OK, jag ger upp, finns nog bara en Zissou i hela världen när jag tänker efter. 🤔
 
  • Like
Reactions: Beo

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Ja, Zissou kanske faktiskt är ett jättevanligt namn. En snabb googling ger tex... en massa träffar, som bara är relaterade till filmen. Jag testar att googla på "zissou ålfiskare", vilket bla ger... en träff på en säng.
OK, jag ger upp, finns nog bara en Zissou i hela världen när jag tänker efter. 🤔
LOL:et när jag läste det där om sängen var så jäkla välkommet den här eftermiddagen. Tack för det garvet 🙏😄
 

Utvisaren

Patek
Ah ja den där ser ju riktigt nice ut!
tror att du kan ha rätt ang. tredjepartsproduktion utifrån den engelska texten - fast där kanske jag lurar mig själv 🤔

Inte så att jag är missnöjd med min, känns som det finns viss charm i att de ristar in random bedagad ålfiskare på ett baklock och kallar honom för Zissou också 😅
Bedagad... ett ord som inte kan användas nog ofta. 😁 😁 👍👍
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Hepp? En raketa för vänsterhänta? Eller allmänt felvridna? Blott 300 ex producerade enligt 5-årsplanen. :wideyed: 🤔

1641487206843.png
Jag drar mig till minnes ett april-skämt från Seiko (alltså en alternativ klocktillverkare från... ett japanskt land)
De hade en helsida i DN med just ett armbandsur för vänsterhänta, som gick baklänges på detta sätt. Men det var alltså bara ett skämt. 😀
Edit: Detta var alltså på 80-talet.
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Cool! Måste skaffa ett som går åt fel håll. Skulle det dessutom vara ett med 24h så skulle det ju vara snudd på omöjligt att se vad tiden är, ungefär som Ratnik med skyddet över klockan!
Ha ha, ja, varför göra det enkelt för sig! 😀
Jag tycker att en vanlig 24h är svår nog. Jag hade min Komandirskie med 24h-verk på jobbet för ett bra tag sedan, men det ledde till att jag gick och fikade en timme för tidigt, så det var väldigt synd om mig. 🙄
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Bedagad... ett ord som inte kan användas nog ofta. 😁 😁 👍👍
Haha jag håller med, men nej - kanske inte nödvändigtvis odelat positivt laddat, fast vem är å andra sidan det? 🤷‍♂️
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Tänkte jag behövde serva denna, då den går så kort tid. Öppnade den, men det saknad ju ett hjul vid uppdraget!

Är det någon som har det hjulet över samt hållaren för hjulet, så hojta till!

20220106_191816.jpg


Den här behöver en ny bom, är det någon som har en bom i denna längd, 18.5mm ihoptryckt.

20220106_192204.jpg
 
Topp