• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Kanske så att det är tvärtom, det är svårt att få någon att köra djurbilen alls? Ie de fick ta den som sökte. Och då blev det en 19 åring som inte visste vad han gav sig in på? >////////////////////77777777777777777Oavsett troligen en TV-spelsninja. Mamma gjorde säkert varm choklad innan han skulle till jobbet. 🤔
Nej, inte varm, då kan ju pojken bränna sig! Kall Oboy var det.
Hmm, det tycker ju iof jag också fortfarande är gott... å andra sidan hade nog jag också sprungit och gömt mig om tjuren hade betett sig lite... tjurigt 🤔. Idag stångas jag med tangentbordet som vanligt. Tuff dag, Igen.
 

Vostok

Audemars
Ni vet väl om att Julafton firas den 7 januari i Ryssland??
Så God Jul på er alla!! :)

1641541430148.png
 

Utvisaren

Patek
Och förresten, jag skaffade ju ryskt nummer för full tillgång till avito. Så vill man ha något handlat där så hojta till. Jag kan givetvis inte garantera någon säljare, allt på egen risk, bla bla bla det vanliga. Men i alla fall. Bara lägg ett PM med länk till vad som vill inköpas så löser vi något.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ni vet väl om att Julafton firas den 7 januari i Ryssland??
Så God Jul på er alla!! :)

1641541430148.png
Just det, är inte det för att det var på trettondagen som de tre vise männen kom med presenter (gosedjur till lill-Jesus och ett armbandsur till pappa?). Här verkar ju dock de tre ha reducerats till de två vise männen...
 
  • Like
Reactions: Beo

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jo, man förlade ju den sk födelsen till när i firade jul... allt för att radera ut våra tidigare religiösa uppfattningar aka asatron mfl. Även germanerna och deras tro på Wotan, Donner etc raderades ju systematiskt av kristendomen. Men veckodagarna glömde de :)
... och månaderna, men de är iof mest relaterade till Romarriket och han som skövlade (förlåt, befriade) Frankrike; Julius Cesar.
 

Utvisaren

Patek
... och månaderna, men de är iof mest relaterade till Romarriket och han som skövlade (förlåt, befriade) Frankrike; Julius Cesar.
Jo, italienarna hade sitt lilla roliga då. Sedan gick det som det gick. Vi hade vårt lilla roliga under stormaktstiden, sedan gick även det som det gick. För den som gillar mynt finns det ju en hel del svenska gamla mynt att få tag i Ryssland, men de från Kalle 12:s regeringstid är ju inte billiga kan vi säga. Men nödmynt mm går ju att hitta om man vill.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jo, italienarna hade sitt lilla roliga då. Sedan gick det som det gick. Vi hade vårt lilla roliga under stormaktstiden, sedan gick även det som det gick. För den som gillar mynt finns det ju en hel del svenska gamla mynt att få tag i Ryssland, men de från Kalle 12:s regeringstid är ju inte billiga kan vi säga. Men nödmynt mm går ju att hitta om man vill.
Japp, ett nödmynt har jag faktiskt i min (oerhört begränsade) myntsamling. Stormaktstiden målas ofta upp som en positiv sak, men vi kan ju enkelt säga att vi åkte runt i Europa och betedde oss ganska grisigt. En bekant från Strasbourg påpekade detta så sent som för ett par dagar sedan... :)
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Äntligen, efter ett par dagars till synes oändlig väntan anlände så den NVCh-30-gen3-homage jag har tagit över från förste Kamrat @MAz_666! Att hitta ett legitimt exemplar av en äkta Gen 3 är ev inte omöjligt, men jag har inte riktigt vågat mig in i jakten på äkta vara. Denna homage är därför ett oerhört välkommet tillskott till min modesta samling. Jag är även säker på att redan befintliga Gen 1 och 2 kommer att välkomna denna yngre vän till en plats bredvid i samma klocklåda. Ja, nu blev det ju ryssfredag på riktigt! 😍
1641550559442.png
 
Topp