• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

nbla

Cartier
Vi hade världens roligaste julklappsöppning igår, great minds :)

Glad ryssfredag kamrater!
received_509880636952124.jpg
 

Beo

Patek
2-Faktor
Äntligen, efter ett par dagars till synes oändlig väntan anlände så den NVCh-30-gen3-homage jag har tagit över från förste Kamrat @MAz_666! Att hitta ett legitimt exemplar av en äkta Gen 3 är ev inte omöjligt, men jag har inte riktigt vågat mig in i jakten på äkta vara. Denna homage är därför ett oerhört välkommet tillskott till min modesta samling. Jag är även säker på att redan befintliga Gen 1 och 2 kommer att välkomna denna yngre vän till en plats bredvid i samma klocklåda. Ja, nu blev det ju ryssfredag på riktigt! 😍
1641550559442.png
image.jpg
Grattis!min hälsar😁👍
image.jpg
image.jpg
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Äntligen har jag fått ändan ur vagnen och beställt både klocka, bezel och insert. Detta kommer bli min lyxigaste Modd som jag har gjort. Tanken är att göra den, fota den och kanske sälja den om jag nu inte blir helt besatt av resultatet. Men skulle vara kul att hobba lite på kvällen. Dock blir de ju ingen vidare affär, om jag klarar tullen på klockan så hamnar jag på en byggkostnad på ca 1400kr pga av lite finare bezel och insert, men fint ska de va.
Tycker de mest är roligt att pyssla behåller jag den så kommer jag sälja en annan klocka, vill inte samla på mig ännu mer just nu😁
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Jo tack! Skall han in vid akademin så är det ju ärtor och punsch om torsdagarna. Finns många bra punschsorter i beställningssortimentet.

Denna tex är trevlig. En efterlängtad återintroduktion https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/facile-punsch-63701/
Oh ja punsch var det inte igår man fick 😍 ärtsoppan lite oftare men ungarna är svårflirtade på den punkten så just nu helgas torsdagarna mest med pannkakor. Ska se till att det blir lite ”riktig” torsdag snart här i huset så vi får samma av våra gamla visböcker 😃
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Minus 23? Så kallt har jag nog inte upplevt sedan Palme sköts. 🤔 :wideyed:
Jäklar va kallt du har
Ja nä nu börjar det det bita lite i kinderna och det är inte så man slarvar med långkallingarna i onödan. Ändå ett väder som går att klä sig för tack och lov. När det börjar krypa under trettio så tycker jag inte att det är vidare värst roligt att vistas utomhus längre 🥵
 

Utvisaren

Patek
Oh ja punsch var det inte igår man fick 😍 ärtsoppan lite oftare men ungarna är svårflirtade på den punkten så just nu helgas torsdagarna mest med pannkakor. Ska se till att det blir lite ”riktig” torsdag snart här i huset så vi får samma av våra gamla visböcker 😃
Bara hojta om du tänker satsa fullt ut så kan jag bidra med recept om man vill blanda punsch själv. I princip gör en sockerlag och hälla på diverse därefter. Mår mycket bra av att lagras då det är mycket socker i.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ah, nyservad. Väntar bara på boetten. Skall bli kul o få se verket genom glasbaksidan!

Skall man börja skruva verk kan jag verkligen rekommendera Molnia 3602. Stort och lättskruvat! Bryggan bara flöt på plats och alla tre axlarna la sig tillrätta med en gång (kanske tur dock)!

20220107_150702.jpg

20220107_140546.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ah, nyservad. Väntar bara på boetten. Skall bli kul o få se verket genom glasbaksidan!

Skall man börja skruva verk kan jag verkligen rekommendera Molnia 3602. Stort och lättskruvat! Bryggan bara flöt på plats och alla tre axlarna la sig tillrätta med en gång (kanske tur dock)!

20220107_150702.jpg

20220107_140546.jpg
Ja, där hade du nog tur, nästa gång skall du se att det går åt skogen ;) (ha ha)
Stora bryggan på Vostok 24xx tyckte iafall jag var ganska trickig att få på plats första gången. Det krävdes en hel del övning innan det funkade för mig. Men, det är en grym känsla när det blir som du beskriver och bitarna bara glider på plats utan motstånd! 😍
Jag har faktiskt lite abstinens när det gäller meckandet. Sedan ett tag tillbaka är nästan alla mina klockverktyg nerpackade i väntan på att jag skall få till en ny hörna här hemma som är min , bara min :D I väntan på bättre tider har jag iafall passat på att köpa två lite bättre luppar. Alltid något...
 
Topp