• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Nej den finns ej utan datum med jag vill bara ha boetten sen väljer jag vad jag ska stoppa i den :D
Boetten är precis som de första 1190 boetterna i formen med kantigare hörn osv... Fast med bredare luggar som på Nvch-30 :)
Även baksidan är precis som på 1190 med sina sneda skarpa fasningar i ytter kanter!! Fy faan vad vackert!!

1641644537310.png
1641644562979.png
Köp!
(Nej, just det, finns naturligtvis inte i lager...)
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Okej va bara nyfiken om den såldes med bägge varianterna. Som sagt de är ju fritt öppet för Modd och kul att dom tillverkar nåt som är så troget originalet. Att kasta in tavla, komplett med verket är ju som sagt inte så svårt.
Har en liten fråga ang detta. Jag öppnade ju min sniper 110 o hade allt ur boetten. Ska egentligen inte tavla o verk dras åt med skruvar efter man plockat i den boettens? Min blev helt lös av att bara demontera kronan
 

Vostok

Audemars
Okej va bara nyfiken om den såldes med bägge varianterna. Som sagt de är ju fritt öppet för Modd och kul att dom tillverkar nåt som är så troget originalet. Att kasta in tavla, komplett med verket är ju som sagt inte så svårt.
Har en liten fråga ang detta. Jag öppnade ju min sniper 110 o hade allt ur boetten. Ska egentligen inte tavla o verk dras åt med skruvar efter man plockat i den boettens? Min blev helt lös av att bara demontera kronan
Jo tavlan fästes i urverket med två skruvar i ytterkant på verket så det ska sitta ihop.
Kanske missuppfatta dig nu? eller?? Lossnade tavlan från verket alltså??
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Okej va bara nyfiken om den såldes med bägge varianterna. Som sagt de är ju fritt öppet för Modd och kul att dom tillverkar nåt som är så troget originalet. Att kasta in tavla, komplett med verket är ju som sagt inte så svårt.
Har en liten fråga ang detta. Jag öppnade ju min sniper 110 o hade allt ur boetten. Ska egentligen inte tavla o verk dras åt med skruvar efter man plockat i den boettens? Min blev helt lös av att bara demontera kronan

Verket brukar sitta fast endast i distansringen runt verket och med bommen, sedan sitter allt fast ordentligt när man sätter dit gummipackningen o drar åt.

Vissa andra Vostok har fastsättning i boetten.

Ah, missuppfattade frågan, men Vostok svarade ovan...
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Jo tavlan fästes i urverket med två skruvar i ytterkant på verket så det ska sitta ihop.

Verket brukar sitta fast endast i distansringen runt verket och med bommen, sedan sitter allt fast ordentligt när man sätter dit gummipackningen o drar åt.

Vissa andra Vostok har fastsättning i boetten.

Ah, missuppfattade frågan, men Vostok svarade ovan...
Jag menade om den ligger helt lös i boetten? När bakstycket är borta?
 

Utvisaren

Patek

Isåna fall Nokia 3210 SE😂
Insåg det när jag kollade sedan, det fanns ju för Helsinki inga kameror i lurarna då. Innovationen var ju att man själv kunde komponera polyfoniska signaler... WOW alltså vilken grej. Idag måste man ju i princip köpa andra ringsignaler. Ie jag vet inte om någon lur där man idag kan ta tex en mp3 låt eller annat ljud och göra den till sin ringsignal. Eller har jag fel? 🤔 🤔
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jo tack har ett sådant verktug från Kina. Gör inte jobbet om vi säger så. Den skulle inte kunna greppa ett tuggummi om så livet hängde på det.

Jag har precis beställt en skruvutdragare från Kina, en kopia på Bergeon 30209.

Får hoppas att den gör sitt jobb (allt från Kina är ju inte skräp), då den var rätt dyr.

Drog av en skruv igår på en Yema. Har även dragit av minst en skruv tidigare på något urverk, som nog ligger och skräpar någonstans här hemma...
 
Topp