900 finns inte utan datum?
Man kan ju alltid byta tavla till en utan datum (och dölja datumet), har för mig att jag gjort så på en klocka...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
900 finns inte utan datum?
Japp! Det har jag gjort flera ggr när jag ej haft något 2415 verkMan kan ju alltid byta tavla till en utan datum (och dölja datumet), har för mig att jag gjort så på en klocka...
Köp!Nej den finns ej utan datum med jag vill bara ha boetten sen väljer jag vad jag ska stoppa i den
Boetten är precis som de första 1190 boetterna i formen med kantigare hörn osv... Fast med bredare luggar som på Nvch-30
Även baksidan är precis som på 1190 med sina sneda skarpa fasningar i ytter kanter!! Fy faan vad vackert!!
Fast det där är ju 090 Såna har jag det är 900 jag vill ha
Okej va bara nyfiken om den såldes med bägge varianterna. Som sagt de är ju fritt öppet för Modd och kul att dom tillverkar nåt som är så troget originalet. Att kasta in tavla, komplett med verket är ju som sagt inte så svårt.
Jo tavlan fästes i urverket med två skruvar i ytterkant på verket så det ska sitta ihop.Okej va bara nyfiken om den såldes med bägge varianterna. Som sagt de är ju fritt öppet för Modd och kul att dom tillverkar nåt som är så troget originalet. Att kasta in tavla, komplett med verket är ju som sagt inte så svårt.
Har en liten fråga ang detta. Jag öppnade ju min sniper 110 o hade allt ur boetten. Ska egentligen inte tavla o verk dras åt med skruvar efter man plockat i den boettens? Min blev helt lös av att bara demontera kronan
Okej va bara nyfiken om den såldes med bägge varianterna. Som sagt de är ju fritt öppet för Modd och kul att dom tillverkar nåt som är så troget originalet. Att kasta in tavla, komplett med verket är ju som sagt inte så svårt.
Har en liten fråga ang detta. Jag öppnade ju min sniper 110 o hade allt ur boetten. Ska egentligen inte tavla o verk dras åt med skruvar efter man plockat i den boettens? Min blev helt lös av att bara demontera kronan
Jo tavlan fästes i urverket med två skruvar i ytterkant på verket så det ska sitta ihop.
Jag menade om den ligger helt lös i boetten? När bakstycket är borta?Verket brukar sitta fast endast i distansringen runt verket och med bommen, sedan sitter allt fast ordentligt när man sätter dit gummipackningen o drar åt.
Vissa andra Vostok har fastsättning i boetten.
Ah, missuppfattade frågan, men Vostok svarade ovan...
Aha, jag trodde detta var den nya. Återigen, man lär sig...Fast det där är ju 090 Såna har jag det är 900 jag vill ha
900 har aldrig funnits på lager då det är en ny modell och har nog ej sålts lösa (ännu)?
Tack då kan ju tom jag göra ett byte bara jag ger fan i att pilla med tandpetaren på olämpliga ställen, som balsnsfjädern tex för att nämna ettJo men det gör den.. Du drar ur bommen så kan du plocka ur hela urverket med tavla och hela faderullan..
Den fixeras med bakboetten och gummi packningen som @Rikala skrev..
Jag menade om den ligger helt lös i boetten? När bakstycket är borta?
Insåg det när jag kollade sedan, det fanns ju för Helsinki inga kameror i lurarna då. Innovationen var ju att man själv kunde komponera polyfoniska signaler... WOW alltså vilken grej. Idag måste man ju i princip köpa andra ringsignaler. Ie jag vet inte om någon lur där man idag kan ta tex en mp3 låt eller annat ljud och göra den till sin ringsignal. Eller har jag fel?Isåna fall Nokia 3210 SE
Aha, jag trodde detta var den nya. Återigen, man lär sig...
Halle da jag läste 40-års minnesluckan...Nu har jag fått hem 4st nya glas till den större "061" boetten så nu kan jag äntligen sätta ihop "40 års minnesklockan" m.fl.
Just precis såg nämligen någon film på tuben där killen lossade 2 skruvar för att lyfta ur verket hmmDen här boetten har fastsättning av verket i boetten. Men det är knappast någon standard Vostokboett, inte ens säkert Vostok gjort boetten själva. Annars brukar de ligga löst.
Just precis såg nämligen någon film på tuben där killen lossade 2 skruvar för att lyfta ur verket hmm
Jo tack har ett sådant verktug från Kina. Gör inte jobbet om vi säger så. Den skulle inte kunna greppa ett tuggummi om så livet hängde på det.Fick rota fram lite andra gamla verktyg än glaspress till den här boetten.
Japp det är det som firas här!!Halle da jag läste 40-års minnesluckan...
Jag har haft en sån med och den kan man använda som brevpressJo tack har ett sådant verktug från Kina. Gör inte jobbet om vi säger så. Den skulle inte kunna greppa ett tuggummi om så livet hängde på det.
Är det den tiden på året? ja ja skitjakt och skaffa KSP så är färsen snabbt fixad.Bästa älgjaktsklockan!
Grg torde vara mer effektivt vid färstillverkningÄr det den tiden på året? ja ja skitjakt och skaffa KSP så är färsen snabbt fixad.
Jo, det är mest att man får skrapa ner färsen från grantopparna, annars är det mycket nöje i sådan jakt skulle jag tro.Grg torde vara mer effektivt vid färstillverkning
Grg torde vara mer effektivt vid färstillverkning
Granatgevär - BOOM.
Jo tack har ett sådant verktug från Kina. Gör inte jobbet om vi säger så. Den skulle inte kunna greppa ett tuggummi om så livet hängde på det.
Är det inte så att den ursprungliga Amphibia typ 500 har denna typ av fastsättning?Den här boetten har fastsättning av verket i boetten. Men det är knappast någon standard Vostokboett, inte ens säkert Vostok gjort boetten själva. Annars brukar de ligga löst.
Gamla 350-Amphibians har såna.Är det inte så att den ursprungliga Amphibia typ 500 har denna typ av fastsättning?